Holland Kadett B Club Forum
22 Mei 2018, 03:16:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koppeling staat hoog en trilt/schokt bovenin  (gelezen 976 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mdevette
Full Member
***
Berichten: 103


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Gepost op: 26 April 2018, 13:28:30 »

Hoi,

Mijn koppeling staat hoog en trilt/schokt bovenin bij het loslaten tijdens optrekken in zijn 1.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?
De koppeling slipt niet en werkt verder prima.
Door de niet echte verstelbaarheid van de stoel hangt mijn koppelingsbeen wel altijd in de lucht.
Dat maakt het natuurlijk ook lastig doseerbaarder.
Zou verstellen een idee zijn ?
Gelogd
19Willem71
Sr. Member
****
Berichten: 468


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 26 April 2018, 18:42:17 »

Misschien kun je iets met dit topic?

kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12657.0.html

Groet, Willem.
Gelogd

Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2199



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 26 April 2018, 19:03:13 »

 kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12657.0.html

Omdat photobucket veel geld ging vragen voor hun foto-opslag en ik daar niets voor voelde, zijn alle fotolinks verloren gegaan; jammer.
Ik hoop dat het zonder foto's lukt, want anders moet ik op zoek gaan naar originelen , als ik die tenminste nog heb?Verbaasd
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2199



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 26 April 2018, 21:19:49 »

De foto's zijn verloren gegaan, dit heb ik er nog wel van:

Koppelingspedaal-kabel-gaffel:



en het Duitse artikel over de koppelingskabel:



Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
19Willem71
Sr. Member
****
Berichten: 468


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 26 April 2018, 22:10:49 »

Het aanslagrubber nummer 1 op de eerste tekening herken ik ook niet uit mijn Kadett. Deze laat het pedaal wel een stukje zakken  Lachebek. Deze komt ook op mijn verlanglijstje te staan.

Groet, Willem.
Gelogd

Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2199



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 26 April 2018, 23:10:11 »

Ik zal proberen er morgen een foto van te maken.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1474



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 27 April 2018, 00:58:03 »

die bovenste foto (met rubber dempingsblokje) is die wel van een B Kadett?!? constructie is heel anders dan ik van een Btje ken en een rubber ben ik op geen enkel pedaal tegen gekomen  Beschaamd

gr Paul
Gelogd
mdevette
Full Member
***
Berichten: 103


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 27 April 2018, 07:29:54 »

Ik had inderdaad de link van Willem zitten lezen alleen zonder plaatjes is alle termelogie wel verwarrend. De plaatjes maken weer een hoop goed. Bedankt weer
Gelogd
mdevette
Full Member
***
Berichten: 103


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 27 April 2018, 08:14:34 »

Weer even terug naar de schoolbanken, waarom hebben die Duitsers een eigen taal gekozen? Super lastig dat technisch Duits. Maar het rubber moet er wel zijn natuurlijk.
En het kan natuurlijk zomaar na 25 jaar stilstand dat het allemaal opgerekt is. Dus te hoog staat. Dan zou strakker zetten een hoop goed moeten doen.
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2199



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 27 April 2018, 11:31:38 »

Paul:
De afbeelding komt uit het werkplaatshandboek Kadett A-B van GM.
Het betreft geen dempingsblokje maar een kunststof "buisje" om het aanslag-punt.
Een stukje slang voor een aquarium-of vijverpomp lijkt er nog het meest op.
Het pedaal is een soort wip-wap (zie stuk uit het verleden) met 1 heel lange arm (voetpedaal) en 1 heel kort armpje (aanslagpunt).
Als je het aanslagpunt een paar mm. verplaatst, wel of geen rubberomhulsel, een te dik omhulsel, enz. , dan heeft dit een grote verplaatsing van de lange arm (voetpedaalrubber) tot gevolg.
Geen omhulsel=hoog pedaal,  en te dik omhulsel=een laag pedaal (en dan te weinig slag om goed te ontkoppelen)
Een klein verschil in de afstelling geeft een groot verschil in de bediening (zie eerder artikel)



Zo ziet het er uit bij mijn Oly, of het origineel is??
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
mdevette
Full Member
***
Berichten: 103


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 27 April 2018, 20:05:15 »

Nou da's een goede tip. Mijn zwart rubberen stootblokje was bijna van het aanslagpunt gevallen zo ver naar links was hij opgeschoven. Hij raakte hem niet. En inderdaad stond het pedaal hoog. Stootblok op zijn plaats en het pedaal staat een stuk lager. Na 20 a 25 mm pedaal indrukken komt pas echt de koppeling weerstand. Kan ik dat nog weg krijgen door aan de andere kant de boel te verstellen?
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2199



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 27 April 2018, 20:15:46 »

Op het pedaal heb je een speling van 15-20 mm. nodig.
Deze stel je in met de stelmoeren  9 en 10 onderaan het draadeinde van de koppelingskabel.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
mdevette
Full Member
***
Berichten: 103


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 28 April 2018, 10:50:02 »

Pedaalhoogte zoals het was
Gelogd
mdevette
Full Member
***
Berichten: 103


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 28 April 2018, 10:50:25 »

blokje ernaast
Gelogd
mdevette
Full Member
***
Berichten: 103


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 28 April 2018, 10:50:45 »

stootblokje
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines