Uitlaatspruitsuk gedemonteerd om uitlaatpakkingen (kop en voorpijp) te vernieuwen.
1 van de middelste bouten met speling maar wil er niet uit, 1 graad te verdraaien en dan muurvast; dus....gebroken bout.
Steekt er nog een 1/2 cm. uit; met WD40+bankschroef er uit gekregen.
Bout op de binnendraad proberen, draait waardeloos, dus met tap de draad verbeteren. Tap muurvast en gebroken.
Met een dreveltje kon ik de rest van de tap naar binnen wegslaan?
?
Blijkt er een helicoil o.i.d. in te zitten.
Alle 5 andere gaten zitten of in de flens of in het middendeel, maar dan niet met een doorlopen gat, dus geen verbinding met het uitlaatgaskanaal, behalve het gat met de helicoil, dat is door geboord tot in het binnenste van het spruitstuk.
De uitlaatgassen zouden via deze foute, waarschijnlijk niet gasdichte verbinding onder de motorkap en vandaar in het interieur kunnen komen?