Holland Kadett B Club Forum
18 Juli 2018, 07:50:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: carterdruk  (gelezen 253 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 494


mijn kadett


Bekijk profiel
« Gepost op: 04 Juli 2018, 21:35:05 »

heb week of 4 geleden blok er in gezet  heb alles er nieuw in zitten
zuigerveren
lagers pakkingen
keringen

probleem nu 
olie lek bij krukas en peilstof . hier heb ik al een rubber ring opgemaakt 
en heel veel druk op het carter 
compressie  7 bar op alle cilinders

wie heeft er een idee wat er mis is . of ik mis heb gedaan  heb voor tijd de cilinder wel  met een flexhone door geeest
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2234



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Juli 2018, 21:52:48 »

7 bar bij nieuwe veren+honen lijkt mij aan de lage kant. Lekt hij misschien langs de zuigers?
Volgens mij doen ze wel eens wat dikkere motorolie in de cilinders en starten dan/laten de motor ronddraaien.
Als de compressie dan hoger is, duidt dat op lekkage langs de zuigers en dat geeft overdruk in het carter.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 494


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Juli 2018, 21:25:55 »

heb nog ander blok liggen   deze wil ik ook opbouwen   heb qal ff gekeken met voelermaat naar de ruimte op de zuigers  krijg aan de bovenkant haaks op de pistonpen er met moeite 0.10 tussen   . aan de onderkant in het blok  krijg ik er niks tussen   kan nog proberen 0.05 mm   maar 0.10 wil niet

hoe meten jullie dit   . of iemand in de buurt  die mij helpen kan met meten  dus zuiger diameter en cilinder   

wil het nu wel goed hebben en niet weer op de gok   .. 

ga maandag spullen bestellen     zuigerveren  drijfstanglagers  pakkingset  kopakkin 1.3 mm

groet marco
Gelogd
daddyphilipsen
Jr. Member
**
Berichten: 99


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Juli 2018, 12:33:25 »

Heb je bij je huidige blok wel eerst de nieuwe zuigerveren gepast in de cilinders en ook de slotspeling opgemeten?
Zo uit mijn hoofd mag de speling maximaal 0,1mm zijn tussen de beide uiteinden van de zuigerveer.
Wel alle slotjes van de zuigerveren steeds verdraaid op de zuiger gemonteerd zodat niet alle slotjes boven elkaar staan?

Kan best zijn dat er een overmaat zuigers in zit en dat jij de standaardboring zuigerveren gemonteerd hebt.
Hierdoor krijg je een lage compressie en veel carterdruk.
Gelogd
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 494


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Juli 2018, 14:35:54 »

heb ze netjes gekruist zitten  .. en heb de plotspeling gecontroleerd 

heb besloten om eerst een micrometer en een gatmicrometer te kopen 

meten us weten
Gelogd
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 494


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Juli 2018, 06:00:13 »

spullen zijn besteld  voor het n blok wat er voorheen in zat 

kopaking 1.3 mm
pakingset onderblok
zuigerveren
drijfstanglagers
extra setje remblokken
remcilinder achter deze was ook lek

en heb  meetgereedschap  gekocht om  zuigers te meten  en de boring te meten 

ben erg nieuwschierig wat er nu aan de hand is met het 1200 s blok wat er nu in zit 
jullie horen nog  nader


Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines