Holland Kadett B Club Forum
22 September 2018, 08:13:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Najaarsrit Kadett B Club zondag 7 oktober
Start bij Eetcafe d'n Brooy in Gilze
Klik hier voor meer info: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,13120.0.html

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: motorsteun rechts demonteren  (gelezen 539 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 16 Juli 2018, 22:21:48 »

Nu ik het uitlaatspruitstuk verwijderd heb, is het relatief eenvoudig de startmotor uit te bouwen, en omdat hij, niet geregeld maar wel soms, hapert (alleen het relais tikt) bij het starten lijkt het me handig dit nu maar gelijk te verhelpen.
Daarvoor moet de rechter motorsteun van het blok en volgens mij lopen de twee onderste bevestigingsgaten door tot in het carter (de bouten moeten dan ook met een dichtmiddel ingestreken worden bij het monteren).
Wie weet hoe hoog de olie standaard staat, loopt er olie weg als die bouten er uit zijn (en moet ik dus eerst olie af tappen) of staat de olie in rust onder het nivo van deze twee gaten?
(ik heb de startmotor ooit een keer eerder uit gebouwd, maar hoe dat toen was?Verbaasd? Een beetje vergeten dus)  Rollende ogen

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 17 Juli 2018, 06:18:54 »

Deze bouten kun je er zo uit draaien, er komt geen olie uit. Als je de peilstok eruit haalt kun je zien hoe hoog de olie in de pan staat, dus bij lange na niet tot aan de gaten.

Soms kun je wat kleinere startmotoren verwijderen zonder de motor steun te verwijderen, probeer dat eerst voordat je onnodig de motorsteun verwijderd.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Juli 2018, 06:22:41 »

Dank je, dacht/hoopte ik al, maar om gesop te voorkomen..
De startmotor zit met de achterzijde al tegen de steun aan, daar krijg je geen vinger tussen, dus de steun zal er af moeten

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Juli 2018, 07:59:58 »

Even voor 100% zekerheid; deze modellen startmotoren zijn volgens mij volledig gelijk en uitwisselbaar.
Op alle drie + die in mijn auto staat 12V 0.5PS, de nummers op twee van de drie zijn gelijk, het nummer op mijn startmotor is anders.
Om de mijne bij de hitte in de garage niet nu al uit te hoeven bouwen kan ik sneller een los liggende laten reviseren (maar hij moet dan wel gelijk zijn)
De mijne hapert zo nu en dan, de drie andere draaien of zeer zwak of lijken me onbetrouwbaar. Dan liever een gereviseerde die weer 40 jaar mee gaat  Knipoog

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Juli 2018, 10:41:17 »

Gert,

tip
kijk even op marktplaats op "kadett b"
volgens mij worden ze regelmatig nieuw aangeboden voor ongeveer hetzelfde geld als gereviseerd.
Dit type startmotortjes hebben op heel wat verschillende motoren gezeten tot de Kadett E aan toe.

MVG
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Juli 2018, 11:11:19 »

Dank je, doe ik.
Wat ik mij bij nieuwe producten wel vaak af vraag, is waar ze gemaakt worden en hoe de kwaliteit zal zijn.
Met bijv. rubbers en fusee/draagarm kogels hoor je soms horrorverhalen.
Wel ga ik er van uit dat de startmotor na revisie weer "als nieuw" is en dat hij mijn tijd wel zal uit dienen  Rollende ogen

Op dit moment zie ik bij Winparts een startmotor voor de CIH met 0,8Kw.   Voor de OHV staat er niets.
Los daar van, ik heb erg veel vertrouwen in het revisiebedrijf in Hengelo, dus dat komt zeker goed + dat die zwart getectyleerde van de foto
de startmotor is die origineel onder mijn Olympia-A zat (in ieder geval sinds eind jaren 80) en ik ben m.b.t. mijn auto aardig origineel-gek Knipoog

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: