Holland Kadett B Club Forum
18 Juli 2018, 07:49:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: motorsteun rechts demonteren  (gelezen 51 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2234



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 16 Juli 2018, 22:21:48 »

Nu ik het uitlaatspruitstuk verwijderd heb, is het relatief eenvoudig de startmotor uit te bouwen, en omdat hij, niet geregeld maar wel soms, hapert (alleen het relais tikt) bij het starten lijkt het me handig dit nu maar gelijk te verhelpen.
Daarvoor moet de rechter motorsteun van het blok en volgens mij lopen de twee onderste bevestigingsgaten door tot in het carter (de bouten moeten dan ook met een dichtmiddel ingestreken worden bij het monteren).
Wie weet hoe hoog de olie standaard staat, loopt er olie weg als die bouten er uit zijn (en moet ik dus eerst olie af tappen) of staat de olie in rust onder het nivo van deze twee gaten?
(ik heb de startmotor ooit een keer eerder uit gebouwd, maar hoe dat toen was?Verbaasd? Een beetje vergeten dus)  Rollende ogen
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1018



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Gisteren om 06:18:54 »

Deze bouten kun je er zo uit draaien, er komt geen olie uit. Als je de peilstok eruit haalt kun je zien hoe hoog de olie in de pan staat, dus bij lange na niet tot aan de gaten.

Soms kun je wat kleinere startmotoren verwijderen zonder de motor steun te verwijderen, probeer dat eerst voordat je onnodig de motorsteun verwijderd.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2234



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Gisteren om 06:22:41 »

Dank je, dacht/hoopte ik al, maar om gesop te voorkomen..
De startmotor zit met de achterzijde al tegen de steun aan, daar krijg je geen vinger tussen, dus de steun zal er af moeten
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines