Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 08:15:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: carterdruk  (gelezen 23944 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Gepost op: 04 Juli 2018, 21:35:05 »

heb week of 4 geleden blok er in gezet  heb alles er nieuw in zitten
zuigerveren
lagers pakkingen
keringen

probleem nu 
olie lek bij krukas en peilstof . hier heb ik al een rubber ring opgemaakt 
en heel veel druk op het carter 
compressie  7 bar op alle cilinders

wie heeft er een idee wat er mis is . of ik mis heb gedaan  heb voor tijd de cilinder wel  met een flexhone door geeest
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Juli 2018, 21:52:48 »

7 bar bij nieuwe veren+honen lijkt mij aan de lage kant. Lekt hij misschien langs de zuigers?
Volgens mij doen ze wel eens wat dikkere motorolie in de cilinders en starten dan/laten de motor ronddraaien.
Als de compressie dan hoger is, duidt dat op lekkage langs de zuigers en dat geeft overdruk in het carter.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Juli 2018, 21:25:55 »

heb nog ander blok liggen   deze wil ik ook opbouwen   heb qal ff gekeken met voelermaat naar de ruimte op de zuigers  krijg aan de bovenkant haaks op de pistonpen er met moeite 0.10 tussen   . aan de onderkant in het blok  krijg ik er niks tussen   kan nog proberen 0.05 mm   maar 0.10 wil niet

hoe meten jullie dit   . of iemand in de buurt  die mij helpen kan met meten  dus zuiger diameter en cilinder   

wil het nu wel goed hebben en niet weer op de gok   .. 

ga maandag spullen bestellen     zuigerveren  drijfstanglagers  pakkingset  kopakkin 1.3 mm

groet marco
Gelogd
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Juli 2018, 12:33:25 »

Heb je bij je huidige blok wel eerst de nieuwe zuigerveren gepast in de cilinders en ook de slotspeling opgemeten?
Zo uit mijn hoofd mag de speling maximaal 0,1mm zijn tussen de beide uiteinden van de zuigerveer.
Wel alle slotjes van de zuigerveren steeds verdraaid op de zuiger gemonteerd zodat niet alle slotjes boven elkaar staan?

Kan best zijn dat er een overmaat zuigers in zit en dat jij de standaardboring zuigerveren gemonteerd hebt.
Hierdoor krijg je een lage compressie en veel carterdruk.
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Juli 2018, 14:35:54 »

heb ze netjes gekruist zitten  .. en heb de plotspeling gecontroleerd 

heb besloten om eerst een micrometer en een gatmicrometer te kopen 

meten us weten
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Juli 2018, 06:00:13 »

spullen zijn besteld  voor het n blok wat er voorheen in zat 

kopaking 1.3 mm
pakingset onderblok
zuigerveren
drijfstanglagers
extra setje remblokken
remcilinder achter deze was ook lek

en heb  meetgereedschap  gekocht om  zuigers te meten  en de boring te meten 

ben erg nieuwschierig wat er nu aan de hand is met het 1200 s blok wat er nu in zit 
jullie horen nog  nader


Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Juli 2018, 21:47:04 »

het is dik oorlog met de kadett   ...  laatste poging   heb compleet 1200s blok gekocht   
deze gaat er van de week in en hoop dat dan alles weer poosje stabiel is   

heb blok er uit gehaald  wat ik toen  gereviseert heb   . alle bovenste zuigerveren gebroken 

iemand idee  hoe dit kan

heelaas boel geld uit gegeven en niks verder gekomen
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Juli 2018, 21:53:15 »

Oeps dat is sterke taal. Het lijkt me sterk dat het blokje dat je erin gaat monteren ook kuren heeft, hopelijk druk ik me voorzichtig genoeg uit  Knipoog. Succes.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Juli 2018, 22:52:19 »

Die bovenste zuigerveren zijn naar alle waarschijnlijkheid gebroken op de stootrand die boven in de cilinders zitten.
Of de speling in de zuigerveer groef is veel te groot. De groeven zijn dan waarschijnlijk veel te ver uit geslagen.
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 23 Juli 2018, 17:18:11 »

heb vanmiddag ff bij mijn blokken gekeken  denk ook de stotersrand   . eerst ander blok inbouwen deze week  ..  . vanmorgen  oude   er  uit gehaald 

wil proberen van  al matriaal wat ik nog heb reserve  blok te maken  . deze test ik dan  in de moterbok   . ben het in en uit bouwen nu wel meer dan zat 

en ja willem ben er beetje zat van  .. hoop dat het nu goed  gaat ... anders ..................................................................

weet iemand welk lager in het rubber zit in het staartstuk van de achteras  type nummer ??
 
Gelogd
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 23 Juli 2018, 21:36:35 »

Het is mogelijk om zogenaamde overmaat zuigers te kopen en die bij een revisie bedrijf pas te laten boren en honen.
Het kost dan wel wat maar dan is het blok meteen als nieuw.

Heb van horen zeggen dat de zuigers van een 1300cc vauxhall viva/chevette ook te gebruiken zouden zijn. Moeten dan ook wel pas geboord worden door een revisie bedrijf en je moet dan de koppakking gebruiken van een vauxhall.
Misschien een wat goedkopere optie
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 04 Augustus 2018, 18:41:55 »

na nog  ff zoeken en wat sleutelwerk zit er nu een 1200 sc  blok in   dit is een e kadett  blok . eindelijk blij naar veel elende 

en ja willem dat blok had dus ook kuren   woensdag gehaald donderdag erin gebouwd   ff gereden volgende dag  naar het werk  temp heenweg niet goed
terugweg  koppaking er uit  geblzen  omdat ik het niet vertyrouwede zaterdag uitgebouwd kop er af carter er af  ook dat blok alle 4 bovenste zuigerveren naar de kloten 
waar ik al bang voor was dus 

maar nu geluk   .. veel wijzer geworden  en nu spareblokje opbouwen    nu weer alle tijd   gelukig
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 04 Augustus 2018, 21:22:37 »

Dat is dan flink k***. Dat wens je echt niemand toe.

Is het blok uit de Kadett E een beetje passend te krijgen? En hoe zit het met de ontsteking? Lijkt mij (weet het wel zeker  Grijns) dat hier meer draden aan zitten dan aan onze B-tjes.

Succes met het opbouwen van het spare blokje.

Groet, Willem.

Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 05 Augustus 2018, 06:24:10 »

het ombouwen stelt niks voor  carterpan wisselen   vliegwiel koppeling  .  lager prieas plaatsen  in krukas 
gaten boren voor motersteunen  je eigen spruitstuk  en carbrateur  en waterpomp

onsteking  kan je zo over zetten   zit nu mijn bosch op  met hotspark ..  nooit meer cotactpunten stellen hihi 
dit werkt echt super   

alleen  mijn versnelingspook rammeld   of in ieder geval daar in de buurt  nog ff zoeken   

spareblok duurt nog  ff eerst  schuur opruimen  en iets beter weer hebben 

ook gelijk  autogas valve  geplaatst om kleppen te smeren 

https://www.ebay.de/itm/1-x-LPG-Autogas-Valve-Saver-Additiv-Behalter-fur-Flash-Lube/292029222606?hash=item43fe4c4ece%3Ag%3AzPQAAOSwwTla~xFj&_sacat=0&_nkw=lpg+valve+saver&_from=R40&rt=nc&_trksid=p2322090.m570.l1311.R1.TR1.TRC0.A0.H0.Xlpg+valve.TRS0

maar blij dat ik weer rijd   Grijns Grijns Grijns Grijns
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 05 Augustus 2018, 09:02:18 »

Toch goed om te lezen, dat je, ondanks de tegenslagen, niet hebt opgegeven.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines