ockdet
|
|
« Gepost op: 04 Juli 2018, 21:35:05 » |
|
heb week of 4 geleden blok er in gezet heb alles er nieuw in zitten zuigerveren lagers pakkingen keringen
probleem nu olie lek bij krukas en peilstof . hier heb ik al een rubber ring opgemaakt en heel veel druk op het carter compressie 7 bar op alle cilinders
wie heeft er een idee wat er mis is . of ik mis heb gedaan heb voor tijd de cilinder wel met een flexhone door geeest
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Gert
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Juli 2018, 21:52:48 » |
|
7 bar bij nieuwe veren+honen lijkt mij aan de lage kant. Lekt hij misschien langs de zuigers? Volgens mij doen ze wel eens wat dikkere motorolie in de cilinders en starten dan/laten de motor ronddraaien. Als de compressie dan hoger is, duidt dat op lekkage langs de zuigers en dat geeft overdruk in het carter.
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Juli 2018, 21:25:55 » |
|
heb nog ander blok liggen deze wil ik ook opbouwen heb qal ff gekeken met voelermaat naar de ruimte op de zuigers krijg aan de bovenkant haaks op de pistonpen er met moeite 0.10 tussen . aan de onderkant in het blok krijg ik er niks tussen kan nog proberen 0.05 mm maar 0.10 wil niet
hoe meten jullie dit . of iemand in de buurt die mij helpen kan met meten dus zuiger diameter en cilinder
wil het nu wel goed hebben en niet weer op de gok ..
ga maandag spullen bestellen zuigerveren drijfstanglagers pakkingset kopakkin 1.3 mm
groet marco
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
daddyphilipsen
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Juli 2018, 12:33:25 » |
|
Heb je bij je huidige blok wel eerst de nieuwe zuigerveren gepast in de cilinders en ook de slotspeling opgemeten? Zo uit mijn hoofd mag de speling maximaal 0,1mm zijn tussen de beide uiteinden van de zuigerveer. Wel alle slotjes van de zuigerveren steeds verdraaid op de zuiger gemonteerd zodat niet alle slotjes boven elkaar staan?
Kan best zijn dat er een overmaat zuigers in zit en dat jij de standaardboring zuigerveren gemonteerd hebt. Hierdoor krijg je een lage compressie en veel carterdruk.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Juli 2018, 14:35:54 » |
|
heb ze netjes gekruist zitten .. en heb de plotspeling gecontroleerd
heb besloten om eerst een micrometer en een gatmicrometer te kopen
meten us weten
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Juli 2018, 06:00:13 » |
|
spullen zijn besteld voor het n blok wat er voorheen in zat
kopaking 1.3 mm pakingset onderblok zuigerveren drijfstanglagers extra setje remblokken remcilinder achter deze was ook lek
en heb meetgereedschap gekocht om zuigers te meten en de boring te meten
ben erg nieuwschierig wat er nu aan de hand is met het 1200 s blok wat er nu in zit jullie horen nog nader
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Juli 2018, 21:47:04 » |
|
het is dik oorlog met de kadett ... laatste poging heb compleet 1200s blok gekocht deze gaat er van de week in en hoop dat dan alles weer poosje stabiel is
heb blok er uit gehaald wat ik toen gereviseert heb . alle bovenste zuigerveren gebroken
iemand idee hoe dit kan
heelaas boel geld uit gegeven en niks verder gekomen
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
19Willem71
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Juli 2018, 21:53:15 » |
|
Oeps dat is sterke taal. Het lijkt me sterk dat het blokje dat je erin gaat monteren ook kuren heeft, hopelijk druk ik me voorzichtig genoeg uit . Succes. Groet, Willem.
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
daddyphilipsen
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Juli 2018, 22:52:19 » |
|
Die bovenste zuigerveren zijn naar alle waarschijnlijkheid gebroken op de stootrand die boven in de cilinders zitten. Of de speling in de zuigerveer groef is veel te groot. De groeven zijn dan waarschijnlijk veel te ver uit geslagen.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 23 Juli 2018, 17:18:11 » |
|
heb vanmiddag ff bij mijn blokken gekeken denk ook de stotersrand . eerst ander blok inbouwen deze week .. . vanmorgen oude er uit gehaald
wil proberen van al matriaal wat ik nog heb reserve blok te maken . deze test ik dan in de moterbok . ben het in en uit bouwen nu wel meer dan zat
en ja willem ben er beetje zat van .. hoop dat het nu goed gaat ... anders ..................................................................
weet iemand welk lager in het rubber zit in het staartstuk van de achteras type nummer ??
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
daddyphilipsen
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 23 Juli 2018, 21:36:35 » |
|
Het is mogelijk om zogenaamde overmaat zuigers te kopen en die bij een revisie bedrijf pas te laten boren en honen. Het kost dan wel wat maar dan is het blok meteen als nieuw.
Heb van horen zeggen dat de zuigers van een 1300cc vauxhall viva/chevette ook te gebruiken zouden zijn. Moeten dan ook wel pas geboord worden door een revisie bedrijf en je moet dan de koppakking gebruiken van een vauxhall. Misschien een wat goedkopere optie
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 04 Augustus 2018, 18:41:55 » |
|
na nog ff zoeken en wat sleutelwerk zit er nu een 1200 sc blok in dit is een e kadett blok . eindelijk blij naar veel elende
en ja willem dat blok had dus ook kuren woensdag gehaald donderdag erin gebouwd ff gereden volgende dag naar het werk temp heenweg niet goed terugweg koppaking er uit geblzen omdat ik het niet vertyrouwede zaterdag uitgebouwd kop er af carter er af ook dat blok alle 4 bovenste zuigerveren naar de kloten waar ik al bang voor was dus
maar nu geluk .. veel wijzer geworden en nu spareblokje opbouwen nu weer alle tijd gelukig
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
19Willem71
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 04 Augustus 2018, 21:22:37 » |
|
Dat is dan flink k***. Dat wens je echt niemand toe. Is het blok uit de Kadett E een beetje passend te krijgen? En hoe zit het met de ontsteking? Lijkt mij (weet het wel zeker ) dat hier meer draden aan zitten dan aan onze B-tjes. Succes met het opbouwen van het spare blokje. Groet, Willem.
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
|
19Willem71
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 05 Augustus 2018, 09:02:18 » |
|
Toch goed om te lezen, dat je, ondanks de tegenslagen, niet hebt opgegeven.
Groet, Willem.
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
|