Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 05:42:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: carterdruk  (gelezen 23943 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
roestkadett
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 05 Augustus 2018, 11:59:54 »

autogas valve geplaatst.
dit gaat je enorm veel tijd besparen met eindeloos kleppen stellen.
en zonder foto s.    je kan het wel.
Gelogd
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 05 Augustus 2018, 12:38:39 »

Dat autogas valve systeem is ook maar een nauwelijks werkend lapmiddel.

Beste is cilinderkop weg brengen naar een revisie bedrijf en er stelliet uitlaatklepzetels in laten zetten en er zijn volgens mij ook geharde kleppen te leveren.
Is misschien wat duurder maar zo'n cilinderkop gaat niet meer af en kun je meenemen van motorblok naar motorblok.

Ff een voorbeeldje hoe goed die koppen zijn.
Ik heb op mijn volvo 145 B20 blok ook een aangepaste kop en moest na 70.000km op lpg 0,05mm nastellen.
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 05 Augustus 2018, 15:05:48 »

ik heb wel zon aangepaste kop   ..

maar die zit er nu niet op 
het zou kunnen zijn omdat het een sc blok is uit een e kadett  dat in deze ook harde kleppen in zitten 
maar dan moet ik er met een camera in  kijken   
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 05 Augustus 2018, 15:10:11 »

ik geef ook niet op willem   jammer dat zo veel centen gekost heeft

reviesie eerste blok   
toen ander blok
toen nog een blok
en tussen de bedrijven door nog wat matriaal 

ga straks als meer tijd is maar eens kijken wat ik nog gebruiken kan
de rest naar oudijzerboer 
of gratis afhalen 
Gelogd
roestkadett
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 05 Augustus 2018, 16:41:45 »

je hoeft met dat valve systeem geen harde kleppen te monteren. niets aan doen dus.
wat is dus het voordeel.....dat je er niets aan hoeft te doen.  dat is dus het voordeel.
en niet meer stellen.    dat is dus het voordeel.      heeft alleen dus voordelen.
en geen ge ouwe  hoed met koppen eraf en dr op.  daar zijn de voordelen dus
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 26 September 2018, 22:54:41 »

rij er nu poosje mee maar vind het een ruk systeem  het is niet af te stellen heb alles al geknepen  op 500 km halve liter olie lijkt mij beetje te veel

het lijkt wel een 2 takt  Geschrokken Geschrokken Geschrokken Geschrokken Geschrokken Geschrokken

maar hij loopt nog steeds  prima  gelukig 
starten was ff wat minder  start relais waren de contacten smerig van    . deze met klein straal pistool  gestraald  en  silecone vet voorzien op de contacten   de as ff gesmeerd  en hij werkt weer prima 
wel wat geklooi met de koeling gehad   maar ook dit onder contole
heb voor  aan komende zomer toch maar ff nieuwe radiateur besteld de oude koelt niet zo best meer
deze week komt mijn pakkingset binnen voor het onderblok waar ik mee bezig ben dus kan weer verder met opbouwen
kan ik mij oude radiateur mooi gebruiken om te testen
moet alleen de tempratuur nog kunnen meten  wil ff op ali expres setje bestellen       
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 27 September 2018, 20:10:57 »

je zou ongeveer 1 liter per 10.000km moeten verbruiken met een klepbeschermmiddel...

EDIT: specifieker. ongeveer 1 liter per 1000 liter brandstof.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 30 September 2018, 14:32:19 »

dat haald die van mij lang niet   heb hem nu via het spruitstuk lopen   . ga het eens proberen  via luchtfilter

intussen  weer 1 van de blokken opgebouwd die mij als goed verkocht waren   
dit is het blok waar de  koppaking er gelijk uit ging  . en alle 4 zuigerveren gebroken waren
na grondige hone beurt de stootrand  verwijderd .  had nog nieuwe zuigerveren liggen deze er op gezet
kwam helaas 1 bovenste zuigerveer te kort  daar heb  ik een van de beste gebruikte veren op gezet
vandaag  der kop er op gezet  olie er op gedaan en alle losse delen  er op gezet
9.5 bar op alle 4 cilinders gemeten 
nog ff waterpomp er op en dan test opstelling maken 
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 30 September 2018, 14:54:51 »

Ik zal voor je duimen, blokje ziet er in ieder geval netjes uit  Knipoog.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 30 September 2018, 17:30:06 »

Voordat je het blokje start slinger eerst even handmatig de oliepomp aan totdat deze voldoende oliedruk geeft.

Dan  je blokje na inbouw weer rustig inrijden..
Eerste 500km niet te lang op constante en/of te hoge toeren rijden.
Als je dan opnieuw de compressie meet zal dat wellicht nog hoger zijn dan je nu meet..

Succes
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 30 September 2018, 19:45:45 »

ik heb de olie al even rond gepompt  met de accuboormachine   

en onsteking er op gezet voor  ik de startmoter heb laten draaien
laat hem eerst  een hele tijd in de moter bok draaien wil zeker weten of  hjj goed is
kan hij met radiateur  in de bok draaien  wordt hij dan niet te warm Verbaasd?

moet nog ff zien hoe ik temp ga meten   
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 06 Oktober 2018, 07:02:24 »

gisteravond kon ik het niet laten om toch nog ff naar de schuur te gaan 

en moter aan de loop gemaakt   

eerst beetje benzine boven in cabrateur gegooid en de eerste plofjes   waren er
later ff benzinetank gemaakt  van oud gasflesje   
vloter liep nog over  dus  cabratuer open gehad 
stationear sproeier aangesloten  en vervolgens starten 
afgesteld zo dat i goed liep 
en kleppen gesteld   
er zit weer leven in   straks nog ff demper ophalen  heb nu  rechte demper er tussen maar maakt te veel llawaai  op toch  alles goed te horen
denper op marktplaats gevonden  wilekeurig auto  ff pas maken straks
dan lekker proef draaien 

hier de link van de draaiende moter

https://youtu.be/YfD-p08ViEY
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 06 Oktober 2018, 07:51:54 »

gisteravond kon ik het niet laten om toch nog ff naar de schuur te gaan 

en moter aan de loop gemaakt   

hier de link van de draaiende moter

https://youtu.be/YfD-p08ViEY

Denk iets fout gegaan met de youtube link, het filmpje werkt niet ?
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 06 Oktober 2018, 07:56:00 »

klopt martin 

op 1 of andere manier wou ik hem opnieuw plaatsen maar wou niet
ik wou hem ff draaien maar lukt niet 
 
olaf  kan jij hem mischien plaatsen  lukt mij niet grrrrrrrr
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 06 Oktober 2018, 13:41:23 »

https://youtu.be/UzdhkPM-B_w

nu wel alleen niet gedraaid helaas  grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines