Holland Kadett B Club Forum
18 December 2018, 16:06:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:.
   Het bestuur van de HKBC Wenst u fijne feestdagen.
.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:.
       *                         
      /.\
     /..'\
    / '. '\
   /.' ' . '\
  / . ' . ' .\
 / '. ' .' .' .\
^^^[_]^^^
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Achterzijde te laag ?  (gelezen 2627 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 619


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 18 Juli 2018, 21:30:55 »

Waarschijnlijk zul je wit of groen moeten hebben. Aangezien je een trekhaak hebt.

Groet, Willem.
Gelogd

mdevette
Full Member
***
Berichten: 157


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 19 Augustus 2018, 15:43:02 »

Ik heb de genoemde achterveren via opel classic parts geplaatst, maar wat een bagger veren zijn dat. Als je ze naast elkaar zet zijn de nieuwe 3 cm hoger
en onder de auto 8 cm hoger. Een dukes of hazard auto dus. En de veren duwen de schokdempers tegen het eind van de stop, dus je hoort de hele tijd bonk bonk. Echt rommel..ook lijken de windingen een stuk dikker en niet progressief. Dit heeft niets te maken met opel kadett veren.
Gelogd
PaulBKadett
Jr. Member
**
Berichten: 70


Geniet van het Leven...


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 20 Augustus 2018, 00:46:06 »

Jammer om te horen, wel heel erg bedankt voor het delen,
was ook aan het denken om deze veren te bestellen maar dat gaat het nu zeker niet worden.
Gelogd

Veel Kadett-Rijders hebben half Europa doorkruisd,
maar nog nooit hun gereedschap gezien...
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 619


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 21 Augustus 2018, 10:22:29 »

Is het mogelijk om een schroefveer met een kleinere diameter in de huidige veer te zetten? In theorie kan dat voldoende zijn om de wagen weer op hoogte te krijgen.

Groet, Willem.
Gelogd

KEESMAAS
Full Member
***
Berichten: 141


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 21 Augustus 2018, 11:34:56 »

er zijn hulpveren te koop met een kleine diameter die je in de spiraalveer zet, deze worden ook gebruikt als je een gastank in de kofferbak hebt.
Gelogd

eens een kadett altijd een kadett
PaulBKadett
Jr. Member
**
Berichten: 70


Geniet van het Leven...


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 04 September 2018, 14:59:24 »

zonder gasttank maar met hulpveren wordt het
achter wel heel erg stug en dat komt de wegligging met wind op richels enz
zeker niet ten goede
Gelogd

Veel Kadett-Rijders hebben half Europa doorkruisd,
maar nog nooit hun gereedschap gezien...
wienf390
Sr. Member
****
Berichten: 440



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 04 September 2018, 15:34:38 »

Zelf heb ik loadjusters,schokbrekers met extra hulpveren,bevallen erg goed.Ook werd er gezegd spiraal veren van rekord of manta uit die zelfde tijd.
Succes Fred.
Gelogd
mdevette
Full Member
***
Berichten: 157


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 19 September 2018, 17:52:56 »

Ik heb nu achterveren van een Opel Kadett c. Ze zijn 4 cm hoger maar wel taps toelopend. (Veer diameter neemt af onder en boven zijde). Ik hoop dat deze veren beter uitkomen. Ik laat het weten
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1282



Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 20 September 2018, 21:41:04 »

Ik heb nu achterveren van een Opel Kadett c. Ze zijn 4 cm hoger maar wel taps toelopend. (Veer diameter neemt af onder en boven zijde). Ik hoop dat deze veren beter uitkomen. Ik laat het weten
dat noemen ze progressieve veren
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines