Holland Kadett B Club Forum
16 Augustus 2018, 13:13:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten
Klik hier voor meer info: http://www.kadett-b.nl/agenda/2018_agenda2.php

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: chrome pees  (gelezen 300 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ThijsV
Full Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 01 Augustus 2018, 14:57:53 »

ik ben bezig met nieuwe chroompezen en raamrubbers in mijn kadettje te steken, echter blijkt dat de pees die ik heb liggen (kwam mee met de auto) een andere vorm heeft aan de onderkant (zie foto) nu vraag ik mij af in hoeverre dit een probleem is? en of ik zonder de pees erin kan rijden? groeten, Thijs

https://drive.google.com/file/d/0B-8p6ZAGyQQ7VjhJNGdsZ1U4MjJIUUR5c2Zhel92OFFiSE9n/view?usp=sharing
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 02 Augustus 2018, 07:08:01 »

Heb een tijd geleden ook nieuwe pezen in voor en achterraam rubbers getrokken, de pezen komen er zo strak in te zitten dat deze het rubber op spanning zet tegen raam en carrosserie, de pees is dus echt wel nodig, heb een vermoede dat zonder de pees het rubber gaat lekken.

Het is al heel moeilijk om de originele vorm pees in de rubber te trekken, ben bang dat de nieuwe pees met andere vorm niet gaat passen.
Een paar tips zijn:
Plak bij de rondingen de lak en raam af met wat tape, je wil op die plaatsen wel eens uitschieten met de pezentrekker, was bij mij ook, dikke kras in de lak  Droevig
Gebruik een juiste vorm pezentrekker.
Smeer het rubber en pees een klein beetje in met bandenvet of water met zeep.
Heel veel succes, dit is een kut karwij, maar als ze er eindelijk in zitten super gaaf  Grijns

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ThijsV
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 02 Augustus 2018, 12:49:25 »

Martin, onwijs bedankt, had de nieuwe pees bij jou wel de identieke vorm?  Bij mij past de pees er wel in, zegmaar als ik hem er voor 3mm met moeite ertussen pers. Groeten Thijs
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 02 Augustus 2018, 20:54:27 »

Ja de nieuwe pees had de zelfde platte vorm als de oude die er in zat.
Ik zou zeggen gewoon proberen, mischien kost het iets meer moeite, vooral in de rondingen als je de hoek om moet, het zou sonde zijn om die nieuwe pees weg te gooien zonder eerst te proberen.
Ik weet wel dat de hele buurt mij heeft horen vloeken toen ik die pezen er in heb getrokken  Grijns
Laat maar weten of het gelukt is.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ThijsV
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Augustus 2018, 16:48:07 »

Komt helemaal goed, wordt morgen proberen
19Willem71
Hero Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 03 Augustus 2018, 22:09:21 »

Als de linkse (chrome) pees de nieuwe is, en de rechtse uit jouw raam rubber komt, ben ik bang dat het niet gaat passen  Droevig. Bij de linkse zit nog een bolling naar beneden en de rechtse is vlak. Zie ook https://darexrestaurationoldtimers.com/product-category/profielen/peesinschuif-profiel-voor-raamrubbers/ .

Groet, Willem.

ThijsV
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 05 Augustus 2018, 14:25:55 »

Vriendelijk bedankt, gek genoeg bestond de rol uit 1 pezen, de ene was wel hol, die ga ik morgen met een pezentrekker in het rubber doen, voor de achterste moet ik nig even kijken
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: