Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 03:50:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: hooft rem cilinder  (gelezen 5613 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Gepost op: 28 Augustus 2018, 05:42:44 »

wie weet hoe  een hooftremcilinder aangesloten moet worden 
heb het gevoel dat dit niet goed is 
rempedaal ver weg trappen 
als ik achter opstel met remstellers wordt het weinig beter
als ik de handrem aan trek dan komt het pedaal wel iets hoger
soms pomp ik 2 keer  dan zit hij ook hoger 

wie weet raad
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Augustus 2018, 11:14:09 »

Voorste uitgangen voor voorzijde
is je rest druk ventiel goed?

En de hrc zelf?
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Augustus 2018, 16:49:50 »

wat is rest druk ventiel ??
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Augustus 2018, 18:04:41 »

Zit in hrc op achterste uitgang.

als je trommel voor hebt dan voor ook
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Augustus 2018, 18:08:45 »

Je remmen zijn je eigen en andermans levensverzekering; als deze niet betrouwbaar zijn, .... Ik weet het niet  Niet aan hobby-en is mijn standpunt.
Zonder gedegen kennis af blijven dus en aan de vakman overlaten.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Augustus 2018, 08:31:56 »

ik heb ook schijf voor 

het remt wel maar wil het beter hebben   

wie weet wat  astap er op een b 1500  zit is dit groter heeft iemand dit liggen

groet marco
Gelogd
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Augustus 2018, 11:37:38 »

Eerst maar eens een revisiesetje voor de hrc kopen en plaatsen. Wel goed kijken of de boring waar de zuigertjes doorheen lopen wel netjes is en geen roestplekken/invretingen heeft.
Is het wel de juiste hrc voor schijfremmen? Voor trommels is het 19mm en voor schijf 21,6mm dacht ik zo ff snel uit mijn hoofd.

Vervolgens goed ontluchten, te beginnen bij de rem die het verst weg zit dus rechts achter. Vervolgens links achter. Dan rechts voor en vervolgens links voor.
En dan nogmaals herhalen.
Zijn de remslangen zowel voor als achter erg oud?
Dan is het verstandig die ook te vervangen.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 30 Augustus 2018, 15:39:07 »

Ik heb standaard remtrommels zonder rembekrachtiger op de Kadett,  ik rij juist heel graag met trommels, als ze goed zijn afgesteld remmen deze zeer goed.
Heb nu wel alles vernieuwd en kom net van de APK keuring vandaan, en de remmen op de remtestbank remde veel beter als menig moderne auto met schijven en bekrachtiger.

Het is wel zo dat als je remtrommels hebt, je alleen wel moet leren hoe je deze moet afstellen, als je dit kan is er niets mis met remtrommels.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 11 September 2018, 17:32:59 »

Trommels remmen ook beter, daarom heb je er geen bekrachtiging bij nodig. Ze bekrachtigen zichzelf doordat de remschoen door de draaibeweging van de trommel harder tegen het remoppervlak wordt getrokken.
Ze krijgen alleen eerder last van fading (remverlies door oververhitting, krijg je met een Kadett denk ik niet voor elkaar tenzij je met je voet op de rem rijdt  Grijns )
en zijn wat moeilijker te doseren/gelijk af te stellen. Als de boel niet goed afgesteld staat kan je remschoen vastslaan, maar dat heb ik eigenlijk alleen bij moderne auto's gezien.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines