Holland Kadett B Club Forum
17 November 2018, 14:28:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Het bestuur wenst alle kadett rijders alvast een fijne herfst en winter toe.

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Terpentine  (gelezen 603 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 06 September 2018, 07:52:14 »

Afgelopen weekend heb ik de Kadett even goed uitgelaten, bij thuiskomst stond de tankmeter in de reserve.
Dit wilde ik gisteren verhelpen door haar weer vol te gooien maar na ongeveer een kilometer was de tank echt helemaal leeg.
Gezien de tankmeter nog wat aangaf wilde ik controleren of er werkelijk geen brandstof meer was, slangetje van de pomp en starten, jahoor echt leeg.
Dan zal ik toch echt moeten lopen Boos
Omdat ik voor een inrit stond en er geen mogelijkheid was de auto even voor of achteruit te rollen belde ik aan om de mensen even op de hoogte te brengen van mijn onfatsoenlijke parkeer gedrag.
Was helaas niemand thuis maar als ze thuiskomen en ik ben onderweg met m'n kannetje benzine, zijn de rapen natuurlijk helemaal gaar als ik terug kom.
Tijdens het overdenken van dit probleem viel mijn oog op een fles terpentine die nog op de achterbank lag.
De afschuwelijke gedachte dat ik moest gaan lopen dreef me tot wanhoop en kieperde de terpentine in de tank.
Even starten en ze liep, met een beetje choke en laag in toeren kwam ik toch rijdend bij het tankstation.
Dat had ik toch maar even mooi voor mekaar maar bij het uitzetten van het contact bleef ze nadieselen, contact er weer op en ze liep normaal en nog wel zonder choke.
Met lopende motor de tank gevuld met benzine en weer naar huis.
Het eerste stuk pingelde de motor nog bij wat hogere toeren maar hoe meer benzine er in de vlotterbak kwam, hoe beter ze weer begon te lopen, nu loopt ze weer als een zonnetje.
Naast het voornemen toch wat eerder te gaan tanken was ik toch wel aangenaam verrast dat het taaie blokje zelfs op terpentine loopt.

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 06 September 2018, 08:08:13 »

Dit is heel herkenbaar, ik heb vroeger ook wel eens met een lege tank gestaan. Sindsdien heb ik altijd een jerrycan met 5 liter achterin staan.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 06 September 2018, 08:11:40 »

idem  Grijns

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
19Willem71
Hero Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 06 September 2018, 13:58:06 »

Heb ik ook. Je valt altijd op een ongelegen moment en plek stil. Op de startmotor kun je eventueel nog de wagen aan de kant rijden. 1e versnelling en zonder koppeling starten.

Groet, Willem.

PaulBKadett
Jr. Member
**

Geniet van het Leven...

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 06 September 2018, 20:58:02 »

scheelt dat terpentine nog redelijk vet is, zou het met wasbenzine niet durven proberen
Heeft een kameraad van me eens gedaan met zijn 83er 1.3 d kadett, na 9 kilometer met nog geen 40km per uur was het klats/bongg en vast zat de motor, dikke vreter gehad op de eerste cilinder

Veel Kadett-Rijders hebben half Europa doorkruisd,
maar nog nooit hun gereedschap gezien...
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 09 September 2018, 05:06:29 »

ik schakel altijd over als ik tank leeg heb  ... van gas naar benzine   Lachen Lachen Lachen Lachen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: