ockdet
|
|
« Gepost op: 11 November 2018, 16:46:29 » |
|
maar ff project aangemaakt zet overal wat neer is ook niet handig
weet niet of iemand mijn andere dingen hierbij kan zetten ?
zou jullie nog laten zien over elektrolyse ontroesten
heb ibc container met 1000 liter water er in met 6 kg soda en een 60 ampere voeding 12 volt
de min zit aan het werkstuk en de plus aan stukken oud ijzer hier meerdere van in het bad hangen
aan stroom trok ik gister zon 4 ampere . na een nacht er in gezeten er uit gehaald en met hogereiniger schoon gespoten reseltaat zie foto heb hem nu redelijk schoon en ligy opnieuw in het bad trok nu 12 ampere stroom morgen ff kijken of laatste resten ook weg zijn
dit ga ik ook doen met de keienvanger
deze week spatbordrand vervangen helaas niet helemaal strak geworden maar geen bruine plekken voorlopig
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 11 November 2018, 16:48:47 » |
|
spatbord rv
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 11 November 2018, 16:49:46 » |
|
kadett nieuwe wielboog achter
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 12 November 2018, 21:45:52 » |
|
dat heb je mooi voor elkaar zo. heb je ook nog een speciale behandelingsmethode voor het kale staal zodat het weer goed beschermd is?
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 13 November 2018, 07:42:48 » |
|
2 component epoxy primer
kameraad van mij zit in de industrie te schilderen en neemt dit mee voor kratje bier dit wordt ook gebruikt voor boten
heb achter as er ook mee gespoten en afgelakt met hammerite zijdeglans zwart
dit is een 3 .89 overbrenging vorige as 3.89 was helaas stuk gelopen deze as op kop getikt veerschotels over gelast van de ander wat van deze waren ze door gerot ga vandaag de as monteren
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 14 November 2018, 17:18:42 » |
|
zo de as zit er onder .. moet nog wel even 2 nieuwe remstellers maken 2 zaten zo vast
na ze gangbaar gemaakt te hebben waren ze te los
maar even 2 nieuwe gemaakt van een m16 bout en moer en een m5 boutje die achter de remschoen haakt
straks ff de km teller plaatsen die ik van olaf gekregen heb ..
rijd stuk pretiger morgen naar leeuwarden controle zhuis natraject
kan ik hem mooi ff testen
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 17 November 2018, 17:54:26 » |
|
tempratuur te laag . kachel wordt niet echt warm
thermostaat getest in kokend water werkt prima
ook meerdere getest . maar kom niet verder watertempratuur is zon 60 graden als i warm is
iemand idee ??
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
19Willem71
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 17 November 2018, 20:11:34 » |
|
Kachelkraan werkt? Geen lucht in de kachel radiator? Doorstroming in de kachelradiator? Zo wat er bij mij op komt.
Groet, Willem.
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 18 November 2018, 10:04:06 » |
|
ja hoor willem alles ontlucht alles werkt gewoon
alleen komt dus alles niet op tempratuur
dus mijn kachel niet mijn verdamper niet .
al ziten zoeken in de termostaat maar kom ik ook niet verder mee hij gaat wel open en dicht hij lekt niet
de thermostaat zou de tempratuur moeten regelen
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
kinuyakkii
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 18 November 2018, 14:59:51 » |
|
kan het niet zijn dat de verdamper al heel veel warmte onttrekt om het gas te verdampen? de radiateur ook nog de nodige warmte onttrekt met de rijwind en als er dan ook nog warmte over moet blijven om het interieur op te warmen denk ik dat je een 2e motorblokje moet inbouwen voor de kachel grapje maar denk een deel van de radiator afdekken of een andere thermostaat met een hogere waarde bv 92graden ipv 88 graden zodat thermostaat pas later opengaat.... mvg Paul
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 18 November 2018, 19:14:58 » |
|
dat idee heb ik ook paul maar waar krijg je zon thermostaat
of een instelbare er in
morgen ga ik ff kijken
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 18 November 2018, 19:32:43 » |
|
de verdamper met volle doorlaat zou nog steeds de motor wel op temperatuur moeten laten komen hoor. heb je het bypass kanaal in de thermostaat toevallig groter gemaakt?
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
daddyphilipsen
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 19 November 2018, 00:26:09 » |
|
Staan de kachel en verdamper parallel of in serie qua wateraanvoer?
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 19 November 2018, 08:54:34 » |
|
hee jeroem wat bedoel je met bypas kanaal
en daddy ze staan parallel kan evt proberen om ze in serie te zetten zo dat eerst de kachel warm wordt
de thermostaat sluit goed af naar de radiateur hij zat er eerst los in na extra veer er ingezet en iets dunner rubber sluit hij prima af
straks weer verder
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 19 November 2018, 19:56:59 » |
|
er zit een kleine bypass in de thermostaat om lucht door te laten. sommige mensen maken die groter ivm pendelende temperatuur. als dit gat te groot word zal de motor stationair teveel koelen en dus niet op temperatuur komen. verdamper in serie met de kachel is bij een auto met een kraan in de kachelslang geen goed idee. als je de kachel uit hebt zal de verdamper geen water krijgen en dus bevriezen.
EDIT: ik heb zelf een thermostaat in de gas en waterslang van de verdamper zitten. als het gas ongeveer 25 graden is gaat hij de waterflow knijpen. daardoor blijft er voldoende warm water over voor de kachel en is de dichtheid van het gas niet meer afhankelijk van de temperatuur. (moderne G3 installaties hebben vaak een temperatuursensor om de dichtheid van het gas te corrigeren dmv aanpassen van injectietijden) helaas kan ik op internet nergens een vergelijkbare thermostaat vinden. degene die ik heb komt dan ook uit een voorraad LPG spul van mijn opa die vroeger lpg importeur/verkoper was.
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|