Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 20:34:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 12-80-uz marco ockdet  (gelezen 43616 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Gepost op: 11 November 2018, 16:46:29 »

maar ff project aangemaakt zet overal wat neer  is ook niet handig

weet niet of iemand  mijn  andere dingen hierbij kan zetten ?

zou jullie nog laten zien over  elektrolyse ontroesten

heb ibc container met 1000 liter water er in met 6 kg soda   en een 60 ampere voeding  12 volt

de min zit aan het werkstuk en de plus aan  stukken oud ijzer  hier meerdere van in het bad hangen

aan stroom trok ik gister zon 4 ampere .  na een nacht er in gezeten er uit gehaald en met hogereiniger schoon gespoten 
reseltaat zie foto  heb hem nu redelijk schoon en ligy opnieuw in het bad trok nu 12 ampere stroom   morgen ff kijken of laatste resten ook weg zijn

dit ga ik ook doen met de keienvanger   

deze week  spatbordrand vervangen    helaas niet helemaal strak  geworden   maar geen bruine plekken voorlopig
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 11 November 2018, 16:48:47 »

spatbord  rv
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 11 November 2018, 16:49:46 »

kadett nieuwe wielboog achter
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 12 November 2018, 21:45:52 »

dat heb je mooi voor elkaar zo.
heb je ook nog een speciale behandelingsmethode voor het kale staal zodat het weer goed beschermd is?
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 13 November 2018, 07:42:48 »

2 component epoxy primer 

kameraad van mij   zit in de industrie te schilderen   en neemt dit mee  voor kratje bier
dit wordt ook gebruikt  voor boten

heb achter as er ook mee gespoten en afgelakt  met hammerite zijdeglans zwart

dit is een 3 .89 overbrenging   vorige as 3.89 was helaas stuk gelopen   deze as op kop getikt  veerschotels  over gelast van de ander  wat van deze waren ze door gerot
ga vandaag  de as monteren   
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 14 November 2018, 17:18:42 »

zo de as  zit er onder   ..  moet nog wel even  2 nieuwe remstellers maken   2 zaten zo vast 

na ze gangbaar  gemaakt te hebben   waren ze te los   

maar even 2 nieuwe gemaakt van een m16 bout  en moer en een m5 boutje die achter de remschoen  haakt

straks  ff de km teller plaatsen die ik van olaf gekregen heb  ..

rijd  stuk pretiger  morgen  naar leeuwarden  controle  zhuis natraject 

kan ik hem mooi ff testen         
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 17 November 2018, 17:54:26 »

tempratuur te laag  . kachel wordt niet echt warm

thermostaat  getest  in kokend water  werkt prima 

ook meerdere getest   . maar kom niet verder watertempratuur  is zon 60 graden   als i warm is

iemand idee ??
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 17 November 2018, 20:11:34 »

Kachelkraan werkt? Geen lucht in de kachel radiator? Doorstroming in de kachelradiator? Zo wat er bij mij op komt.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 18 November 2018, 10:04:06 »

ja hoor willem alles ontlucht  alles werkt gewoon

alleen komt dus alles niet op tempratuur 

dus  mijn kachel niet mijn verdamper niet  .

al ziten zoeken in de termostaat maar  kom ik ook niet verder mee hij gaat wel open en dicht  hij lekt niet

de thermostaat zou de tempratuur  moeten regelen   
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 18 November 2018, 14:59:51 »

kan het niet zijn dat de verdamper al heel veel warmte onttrekt om het gas te verdampen? de radiateur ook nog de nodige warmte onttrekt met de rijwind en als er dan ook nog warmte over moet blijven om het interieur op te warmen denk ik dat je een 2e motorblokje moet inbouwen voor de kachel Knipoog
grapje maar denk een deel van de radiator afdekken of een andere thermostaat met een hogere waarde bv 92graden ipv 88 graden zodat thermostaat pas later opengaat....

mvg Paul
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 18 November 2018, 19:14:58 »

dat idee heb ik ook paul maar waar krijg je zon thermostaat   

of een instelbare er in 

morgen ga ik ff kijken   
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 18 November 2018, 19:32:43 »

de verdamper met volle doorlaat zou nog steeds de motor wel op temperatuur moeten laten komen hoor.
heb je het bypass kanaal in de thermostaat toevallig groter gemaakt?
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 19 November 2018, 00:26:09 »

Staan de kachel en verdamper parallel of in serie qua wateraanvoer?
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 19 November 2018, 08:54:34 »

hee jeroem wat bedoel je met  bypas kanaal 

en daddy  ze staan parallel  kan evt  proberen om ze in serie te zetten  zo dat eerst de kachel warm wordt

de thermostaat sluit goed af naar de radiateur hij zat er eerst los in na extra veer er ingezet  en iets dunner rubber  sluit hij prima  af

straks weer verder   

Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 19 November 2018, 19:56:59 »

er zit een kleine bypass in de thermostaat om lucht door te laten. sommige mensen maken die groter ivm pendelende temperatuur. als dit gat te groot word zal de motor stationair teveel koelen en dus niet op temperatuur komen.
verdamper in serie met de kachel is bij een auto met een kraan in de kachelslang geen goed idee. als je de kachel uit hebt zal de verdamper geen water krijgen en dus bevriezen.

EDIT: ik heb zelf een thermostaat in de gas en waterslang van de verdamper zitten. als het gas ongeveer 25 graden is gaat hij de waterflow knijpen. daardoor blijft er voldoende warm water over voor de kachel en is de dichtheid van het gas niet meer afhankelijk van de temperatuur. (moderne G3 installaties hebben vaak een temperatuursensor om de dichtheid van het gas te corrigeren dmv aanpassen van injectietijden)
helaas kan ik op internet nergens een vergelijkbare thermostaat vinden. degene die ik heb komt dan ook uit een voorraad LPG spul van mijn opa die vroeger lpg importeur/verkoper was.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines