Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 07:46:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 12-80-uz marco ockdet  (gelezen 43562 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 19 November 2018, 20:33:52 »

zit bij mij geen bypas op 

vandaag ff bezig  geweest  alle thermostaten mee naar huis  . in de pan op het vuur
welke het eerst open ging terug in de bak gedaan   . ha op laatst 2 over deze onderling getest welke laatste open ging
die zit er nu in . op tempratuur meter te zien  was het beter geworden .
toch de sensor  ook maar verwisseld has het idee dat ik de verkeerde er in had  en ja hoor meter komt bij normale temratuur  ook weer een kwart uit de hoek
ookkan ik nu ook zien dat  de thermostaat werkt  want hij gaat open en dicht en de meter reageerd er op ..

vandaag nog ff met spatbord en voorfront bezig geweest 

spatbord zijn de naden dicht gezoldeerd
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 19 November 2018, 20:34:54 »

de rest
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 19 November 2018, 20:36:07 »

bb
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 19 November 2018, 20:38:42 »

spatbord in 2 lagen epoxy  met kwast en roller   komt het er lekker dik op
Gelogd
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 20 November 2018, 00:36:34 »

Een verdamper moet altijd parallel aangesloten worden dus dat zit bij jou dettje wel goed zo.
Mooi dat alles weer lijkt te werken en het plaatwerk gaat ook de goede kant op zo te zien.
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 20 November 2018, 07:23:37 »

na boel elende van afgelopen zomer   begint de kadett  weer stabiel te worden
de achteras  rijdt  super wat een groot verschil is dat een 3.89 . of eem 4.11
heb alleen nog een rammelend  geluid uit de versnellingsbak  of de koppeling 
ben nog steeds niet achter wat dat is
olie peil is goed
nieuw versnellingsbaksteun
wat zou kunnen is het toplager  . maar het vreemde is wanneer ik de koppeling  in trap er geen verschil in geluid is
wat ook nog zou  kunnen is dat er nu een blok in zit van een e kadet  . heb bij de rechter motorsteun het deel op het blok niet weg geslepen
dus motor steun zit er wat raar op  . het past allemaal wel maar toch was het niet makkelijk om het blok op de vooras te monteren  met wat brute kracht wel
moest laatst met startmotor bezig dus links moest alles er af  . er af wou wel maar er op viel niet mee  . met een extra schaarkrikje wou dit prima 
misschien toch het andere blok er maar inbouwen  ben natuurlijk wel heel nieuwsgierig  hoe dat rijdt  vooral omdat er een nokas van een 1.1 in zit  . deze zijn scherper  wordt gezegd
deze week nog 2 start motors gevonden deze ga ik nog demonteren  en ff testen  op het spareblok   ben ook nog met dynamo bezig  moet hier het anker nog van afdraaien  maar mijn draaibank nog niet klaar . poeli op de moter moet bus voor gedraait worden . lastig als je van ander afhangkelijk bent . maar komt vast goed
vandaag eens kijken of ik extra kachel radiateur  kan plaatsen  om toch bettere verwarming te krijgen  . heb nog radiateur  van c kadett liggen 

wordt vervolgd 
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 25 November 2018, 08:45:24 »

tempratuur opgelost 
andere radiateur  er in zitten deze geeft toch meer warmte af
temratuur sensor zat waarschijnlijk  lucht onder systeem goed ontlucht 

mijn auto loopt  slecht op benzine  . op de shoke  wil het wel en blijft hij wel lopen maar zo beroerd 
carbrateur al een schoongemaakt  dit heeft niet geholpen 
wie kan mij vertellen  welke sproeiers  ik goed moet na kijken zo dat hij weer normaal zonder shoke wil lopen 
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 02 December 2018, 08:28:35 »

spullen in de primer
Gelogd
roestkadett
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 02 December 2018, 16:00:33 »

en nu EERST behandelen met een teer primer. gamma.   waterdun
en dan met spuit teer. het laat anders los na een jaar.    geheid
net als dakbedekking bij de aluminium stroken van de bedekking.   het laat los.    geheid
net als bij de wegenbouw, de oude laag naar de nieuwe.   anders laat het los.    geheid

Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 03 December 2018, 00:18:52 »

en nu EERST behandelen met een teer primer. gamma.   waterdun
en dan met spuit teer. het laat anders los na een jaar.    geheid
net als dakbedekking bij de aluminium stroken van de bedekking.   het laat los.    geheid
net als bij de wegenbouw, de oude laag naar de nieuwe.   anders laat het los.    geheid
ik heb nog nergens gelezen dat marco teer op zijn kadett wil.
dus je geeft vast een goede tip maar er zijn modernere manieren om steenslag te voorkomen dan teer...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 05 December 2018, 06:20:02 »

het hoeft niet zo vast te zitten  . nog klein jaartje tot de ascona klaar is  dan komt de kadett   op de reservebank . en dan eens kiijken wat we gaan  doen
heb nog wel 2 drempels via marktplaats gekocht voor 25 euro  . dus matriaal genoeg   

 
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 04 Mei 2020, 07:50:17 »

poosje al niks gepost hier ..  ondanks carona tijd over  ff flink onderhoud  aan de kadett 

eerst moter aan de beurt   moter die er nu in zit  ben ik te zuinig geweest  om de stootranden goed weg te halen
door nieuwe lagers  komt de zuiger hoger uit en heeft 2 nieuwe zuigerveren kapot gemaakt
dus  flink olie gebruiken en smeren
kwam  een 1200 sc uit een e kadett tegen met deze ben ik bezig 
omgebouwd   naar  b kadett
alle speling gemeten   
krukas lagers vervangen 
drijfstang lagers waren nog netjes  . maar toch vervangen
zuigerveren slotspelling  gecontroleerd  deze waarden waren kwa maat nog als nieuw dus deze er weer in gezet
het lijkt wel of hier andere type zuigerveren op zitten als van de c kadett . het lijkt mij op een stalen zuigerveer  in plaats van een gietijzer veer
de kleur is heel anders dan de orginele veren 
vandaag  de kop ff monteren  en distributie   onsteking  oliefilterhuis benzinepomp dynamo   waterpomp  uitlaatspruitstuk  en de startmoter
dan ff draaiend  testen en afstellen
was hoopje  roest van binnen in top conditie   

Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 04 Mei 2020, 07:51:53 »

lijkt er weer op maak straks  wel weer foto van complete moter
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 04 Mei 2020, 13:17:41 »

mooi grondig aangepakt zo!  Geschrokken
zal vast weer mooi draaien straks.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 04 Mei 2020, 19:29:25 »

Ziet er keurig uit! Wat voor lak heb je gebruikt?
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines