Holland Kadett B Club Forum
20 April 2024, 02:23:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Contacten in ruitenwissermotor.  (gelezen 4435 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 02 Februari 2019, 20:24:40 »

Vandaag, vanwege het regenachtige koude weer, begonnen om een ruitenwissermotor op te knappen. Deze had ik vorige week al eens getest. Waarbij het me al was opgevallen, dat de slag niet werd afgemaakt. Toen dacht ik dat het kwam door mijn testopstelling  Grijns. Primitief wat draden van een losse schakelaar naar de motor gemaakt. Maar toen ik vanmiddag de motor open gemaakt had, lag een van de contacten los op het wormwiel. Is er iemand die een slimme manier weet om dit te repareren?

Verder was het vet ook een brok, hard vet. Kan ik hier standaard kogellagervet in doen?

De koolborstels zien er nog keurig uit, dus daar doe ik niets aan.

Na het reinigen en ontvetten van de behuizing heb ik er twee lagen velgenspray van de Action over gespoten. Nu wil ik eerst de motor weer monteren en dan nog twee lagen blanke lak erover spuiten.

Als de ruitenwissermotor weer in elkaar zit, zal ik foto’s van voor en na plaatsen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Februari 2019, 08:45:46 »

Heb mijn ruitenwisser motor ook ooit eens schoon gemaakt, je kan gewoon lagervet gebruiken, heb alleen geen idee hoe je dat losse contact weer terug moet monteren, en dan ook nog eens in de juiste stand (hoek).
Hier de link hoe ik k het had gedaan,  http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11000.msg26931.html#msg26931
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Februari 2019, 13:09:01 »

Martin, bedankt voor jouw link. Als ik even terug gezocht had, had ik het kunnen lezen  Knipoog.

De hoek vinden is niet zo moeilijk, deze zit in het nylonblok geperst. Zelf zit ik eraan te denken, om het contact stripje met twee componentenlijm op zijn plaats te lijmen. Dan, na een dag of wat drogen. Een gaatje doorboren en met een stukje 2,5 qmm draad een soort van klinknagel maken en na het klinken nog solderen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Februari 2019, 09:45:03 »

Zoals beloofd: Deze heb ik gereinigd, gespoten en gerepareerd.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Februari 2019, 09:49:54 »

En zo ziet ie er nu uit. Het losse contact heb ik met 2- componenten lijm op zijn plaats gelijmd. Na het uitharden een gaatje geboord, zodat ik er een koperen staafje door kon steken. Het koperen staafje vast gesoldeerd en de boel met lagervet weer gemonteerd. Testen en alles werkt weer. Vanavond nog twee lagen transparante lak erover.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines