Holland Kadett B Club Forum
21 April 2019, 17:35:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Zondag 19 mei 2019: Voorjaarsmeeting HKBC in Amerfoort
5-6-7 Juli 2019: Kampeerweekend HKBC in Dronten
Zaterdag 6 Juli 2019: Algemene ledenvergadering in Dronten
Zie het forum voor meer info.
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rem onbalans  (gelezen 1719 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1058



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 28 Maart 2019, 08:50:20 »

Ik had de trommels vorig jaar al eens helemaal nagekeken en schoongemaakt, zonder echt lekkage te zien.
Dit kwam ik nu tegen toen ik de rechter trommel open maakte....
In eerste instantie niets wat duidt op lekkage te zien:


Zo ziet het eruit na het reinigen en het vervangen van de remschoenen.
Bijna weer zo goed als nieuw (PS dit is de linker kant)


Iets wat in gemonteerde toestand onder de wat schemerige verlichting niet zichtbaar was...
werd op de werkbank wel duidelijk:

De schoenen aan de rechter kant zijn helemaal donker van kleur, door de verzadiging met remolie.

Dit was de boosdoener.
De lekkage was minimaal en enkel zichtbaar als een beetje vloeistof dat zich verzamelde onder de rubber(stof)kapjes.


Nu de boel nog even een beetje inrijden en nog een paar keer stellen en ontluchten en dan rijdt/remt het weer zoals het bedoeld was.



 
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2357



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 28 Maart 2019, 10:29:47 »

Duidelijk ja, verder zien jouw spulletjes er tip-top uit, klasse.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 114


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 29 Maart 2019, 00:53:36 »

Wat de levensduur van wielremcilinders in het algemeen verlengd is dat je ze voor montage op de remankerplaat eerst helemaal uit elkaar haalt en eerst de binnenkant van de wielremcilinder in smeert met een laagje Ate remvet en dan vervolgens ook de zuigertjes en de cupjes in smeert met Ate remvet. Vervolgens ook nog de binnenkanten van de stofhoesjes vullen met Ate remvet en dan is het voor jaren beschermd tegen roesten van het oppervlakte van de boring in de remcilinder
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 339



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 06 April 2019, 13:51:11 »

Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt. Vier jaar geleden bij restauratie alles nieuw! Afgelopen winter alles weer eens goed nagekeken. alle vier de remcilinders niets aan te zien maar onder het rubber waren ze allemaal nat/vochtig. Ze zijn niet zo duur dus ik heb ze vervangen. ik denk dat het bij mij door het stilstaan komt. Ik heb nog geen 1000 km gereden in die vier jaar. Ik moet hem toch maar is wat vaker uitlaten!;-)
Gr. Erik
Gelogd
marinus
Newbie
*
Berichten: 22


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 07 April 2019, 01:04:05 »

ja,waar heb je hem anders voor?
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines