Holland Kadett B Club Forum
28 Maart 2024, 09:19:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Stroomverdeler niet verder te draaien  (gelezen 20587 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rob
Newbie
*
Berichten: 30



Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 14 April 2019, 20:07:02 »

Ik heb zelf de bougiekabels niet vervangen, de bougies zelf zagen er wel nog origineel uit. misschien is het een goed idee om de bobine te vervangen ?
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 14 April 2019, 20:38:54 »

of er 1 te lenen van een forumlid.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 16 April 2019, 06:06:43 »

zou stap voor stap doen  . en niet te gehaast . je vervangt nu domweg onderdelen en weet niet wat de oorzaak is

mischien contactpunt toch iets te ver open staan ??
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 17 April 2019, 07:58:30 »

Kan ik de bobine en condensator doormeten om te conteroleren of deze goed zijn ?
jazeker.
Ik gok dat gert in een van de boekjes de exacte waardes heeft staan. maar om je een idee te geven. dit zijn ongeveer waardes waartussen de meeste ontstekingen zitten. dus niet gelijk schrikken als het niet exact klopt. als het maar in de buurt is. meestal geven defecte ondedelen een extreme afwijking.

de condensator zou tussen 2 en 6 megaOhm moeten zijn.
de primaire spoel(12v kant) van de bobine zou ongeveer 0,5 tot 1,5 Ohm moeten zijn
de secundaire spoel(hoogspanning) van de bobine zou 4 tot 10 kiloOhm moeten zijn.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 17 April 2019, 08:19:10 »

Van de condensator weet ik het niet, van de bobines heb ik ooit eens waarden verzameld i.v.m. de aanschaf
van de Hot-Spark elektronische ontsteking.

(Dit zijn de eisen voor de bobine bij zo'n Hot-Spark ontsteking:
Coil: 4-Cylinder: Coil must have a minimum of 3.0 Ohms primary resistance. For best performance, the coil should also have a 7,000 Ohms or more secondary resistance)

eerste waarde is primair, tweede is secundair in ohm.
Bosch uit Mexico 3,8/7600 Ohm =  dus prima voor de hot-spark
Origineel Corsa elektronisch 0,8/9000
Origineel Kadett-B met KW 12V op onderzijde 1,3/12000  (KW of K staat aan de onderzijde in de bobine gestanst) (1.1 motoren, behalve S en SR)
Origineel Kadett-B met K 12V op onderzijde 3,1/8000 (1.1S en SR tot 07-1968)

Enkele getallen:
Kadett-B bobines: primaire weerstand. (typenummer-periode van toepassing-primaire weerstand)
0 221 102 041: tot 7-1968 primair 2,9-3,4 ohm
*******062: 8-1968 tot 8-1969 primair 0,8-1,2 ohm
********070: 9-1969 tot 7-1970 primair 1,2-1,6 ohm
********073: vanaf 1970 primair 1,2-1,6 ohm

Ik heb meerdere bobines liggen; je mag er wel één/wat lenen om uit te proberen of daar het probleem zit.
Waarschijnlijk ook nog wel een los liggende verdeler.
Ik woon in Enschede, vlak bij de UT
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 17 April 2019, 17:39:30 »

Heb soort gelijke geval met een Skoda 130 motor .Als je het niet met het electrische gedeelte er uit kom , kun je nog volgende nalopen.Kleppen deksel lichten , cilinder 4 op tuimelen zetten.Poelie merkteken op bdp zetten,nu moeten er in beide kleppen tuimelaars iets speling zitten,Nu de verdeler plaatsen met de rotor richting 1e cilinder,op deze manier weet je zeker dat alles goed staat.Wel even ontsteking goed afstellen met lampje .Dit is je uitgangspunt, natuurlijk moeten bobine condensator en punten ook goed zijn.Mijn inziens moet het slikken.Succes Fred.
Gelogd
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 17 April 2019, 17:43:59 »

Vergeten te zeggen spelling in tuimelaars moeten bij cilinder 1 zijn.
Gelogd
Rob
Newbie
*
Berichten: 30



Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 20 April 2019, 16:46:58 »

Ik heb de bobine en condensator doorgemeten de bobine eindigt met typenummer 073 en er staat KW 12V op : Primair 1,3 ohm (dus goed) secundair 8450 ohm dat wijkt dus wel af. de condensator is lastig te meten omdat de weerstand veranderd tijdens het meten, maar het loopt op vanaf ongeveer 2,5 Mega Ohm. Ik heb alles ook weer opnieuw gesteld, maar nu moet eerst de accu even opladen.
Gelogd
Rob
Newbie
*
Berichten: 30



Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 19 Mei 2019, 19:46:59 »

Hallo,
Het probleem is opgelost het bleek dat ik het condensatorsnoetje op de verkeerde plek terug had gemonteerd. Maar het heeft wel zin gehad om de ondsteking te stellen want hij loopt nu weer eeen stuk beter. nog bedankt voor alle reacties. Alleen helaas net te laat voor de voorjaarsmeeting.
Groet Rob
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines