Holland Kadett B Club Forum
20 Juli 2019, 18:55:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: 5-6-7 Juli 2019: Kampeerweekend HKBC in Dronten
Zaterdag 6 Juli 2019: Algemene ledenvergadering in Dronten
Zie het forum voor meer info.

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: advies  (gelezen 414 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jaap
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 28 Mei 2019, 17:50:27 »

Goede avond,Ik ben nieuw op deze topic en heb een vraag aan jullie. Ik ben wel lid vd club maar heb nog geen Bkadett. Ik heb nu een mooie gezien op internet een 1200 sedan uit 1972 aan de auto schijnt nooit gelast enz te zijn en de vraagprijs is €8000,00 Ik vind dit nogal ad hoge kant kunnen jullie mij hier in adviseren?

Alvast bedankt,

Mvgrt Jaap Stienstra Lachebek
PaulBKadett
Full Member

Geniet van het Leven...

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Mei 2019, 06:50:08 »

Als er echt nooit aan gelast is is het een unicum,
en daarbij, te duur is een perceptie van de inhoud van de portemonnee,
Vergelijk ik even met een ongelaste kever of eend zijn de kadettjes nog veels te goedkoop

Veel Kadett-Rijders hebben half Europa doorkruisd,
maar nog nooit hun gereedschap gezien...
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Mei 2019, 07:32:54 »

Hallo Jaap,

Welkom op het forum! De prijs vind ik wel vrij hoog in vergelijking met wat er verder te koop aangeboden wordt maar als het echt een hele mooie is dan zou die het waard kunnen zijn. Voor dit geld lukt het je bijna niet om een andere kadett is dezelfde sublieme staat te krijgen.

Echter, het is maar net wat je zoekt, mijn advies is om goed rond te kijken wat er nog meer te koop is en dan voor jezelf een afweging te maken. Met een prijs van €8000,- zal die wel niet heel snel verkocht worden dus je hebt tijd voor een gedegen onderzoek.

Succes ermee.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Mei 2019, 07:34:47 »

Een Kadett-B zal tussen de 500 en 15000 euro kosten, een verloren lijk en een onaangetaste beauty.
€8000 is veel geld, maar kijk eens wat voor een moderne auto je voor dat geld krijgt, ook geen echt jonkie meer, terwijl die auto op het moment dat je bij de garage c.q. verkoper weg rijdt al weer minder waard geworden is en een mooie oldtimer eigenlijk niet minder waard wordt, eigenlijk zijn waarde houdt of zelfs iets kan stijgen.
Als hij echt goed is, geen laswerk, goede lak, goede motor, goed onderhouden dan moet je dat afwegen tegen zelf restaureren (moet je wel kunnen, kost veel tijd en ook het nodige geld) of laten doen.
Een "slechte" Kadett laten lassen, spuiten, slijtage laten vervangen enz. enz. zal al gauw flink in de papieren lopen en is vaak duurder dan een "goede" Kadett kopen.
Bij de aankoop/bezichtiging is het wel verstandig zelf een kritische blik en een goede kijk op auto's te hebben of iemand mee te nemen die dat heeft.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jaap
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 29 Mei 2019, 18:59:38 »

Mannen dank voor jullie reactie! Ben vandaag wezen kijken en het is echt een mooie b-kadett,hij wil er wel goed geld voor hebben. Heeft hem al 25 jaar in bezit maar in die tijd nog geen 100 km gereden.Hij wil hem aan een lief hebber verkopen. Ik had ons clubblad en folders en handboek vd B-kadett bij me om te laten zien dat ik een lief hebber ben. Hij is gezakt naar €7700,00 incluis APK en grote beurt. Er is nog buiten mij om nog maar één reactie geweest en hij wil zijn zaak verkopen,ik ga nog even wachten en hopen dat de prijs gaat zakken want zover gaat mijn budget niet. Ik hou jullie op de hoogte.

mvgrt Jaap Knipoog
19Willem71
Hero Member

De Joyride 3 en de groene dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Mei 2019, 19:33:11 »

Heb je ook foto’s? Dan kunnen wij ook mee kijken  Knipoog.

Groet, Willem.

De Joyride 3 is de 03-61-RD
De groene dame is de 43-95-XX

Zie: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12831.0.html
Foto's: https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: