Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 03:54:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Spatborden Kadett B (reproductie) Lijn loopt niet gelijk met de deur.  (gelezen 17259 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bram1971
Gast
« Gepost op: 07 Juni 2019, 12:32:15 »

Beste Opel Kadett B liefhebbers,

Ik heb een Kadett B coupé uit 1971 waarvan ik de spatborden & het frontpaneel heb vervangen.
De spatborden zitten er momenteel op en het frontpaneel ook.
Het probleem is dat de lijn tussen de spatborden en de deuren niet volledig gelijk loopt in 1 rechte lijn. Het is te zeggen: de lijn heeft niet overal dezelfde breedte, ook steekt deze vanboven een beetje uit.
Ik heb al van alles geprobeerd ( ook samen met mensen die er wat meer vanaf weten) maar er is geen beweging meer in te krijgen.

Vanboven zitten de vleugels ook volledig tegen het middenstuk aan het raam.
De spatborden zijn wellicht reproducties.
Hebben jullie soms een idee hoe ik dit goed kan krijgen?
Graag jullie oordeel ( zie foto’s).
Of valt dit al bij al nog goed mee?
Ik overweeg ook om het zo te laten, maar ik vraag me enkel af of bij de keuring er geen probleem gemaakt van zal worden.
Of de afstelling van de lichten, normaal gezien zijn deze zowel boven-onder als links-rechts bij te stellen toch?

Alvast bedankt voor jullie advies/reacties/mening.

Vriendelijke groeten

Bram
Gelogd
Bram1971
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juni 2019, 12:33:02 »

Foto's
Gelogd
Bram1971
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Juni 2019, 12:37:57 »

Afbeeldingen
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 07 Juni 2019, 13:55:52 »

Hoi, heb je al gekeken of je geen speling op je deuren hebt ?. Misschien kan je de schanierpennen vervangen.
Of als je lef hebt de scharnieren (zonder deur) met een zwaardere hamer een tik de goede richting op geven. Geschrokken
Maar dan moet je deur wel verzakt zijn.
Zo heb ik ook mijn verzakte deur weer in lijn gekregen.....wel na 1 hele dag arbeid om mijn scharnierpennen te verwijderen... Huilen

Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 07 Juni 2019, 14:06:05 »

Dat wat Mdevette zegt was ook het eerste wat bij mij op kwam  Grijns.

Heb jij de spatborden vervangen zonder de voorruit er uit te halen? Wil je dat uitleggen hoe het in zijn werk gaat?.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Herman
Newbie
*
Berichten: 11


foto uit 1983


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 07 Juni 2019, 20:36:18 »

Ik mis een foto van de andere zijde van de deur. De lijn van de deur t.o.v. zijpaneel kan antwoord geven of de deur scheef in de koets hangt of dat de spatborden de oorzaak zijn. 
Gelogd
Bram1971
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Juni 2019, 20:22:17 »

Hierbij nog enkele foto's van de andere kant.
Gelogd
Bram1971
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Juni 2019, 20:23:23 »

Foto's passagiers kant.
Gelogd
Bram1971
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juni 2019, 20:34:24 »

Willem,

Ik heb de spatborden vervangen zonder de voorruit er uit te halen.
Heb eerst de deuren er af moeten halen anders kan je niet deftig werken.
Maar dan heb ik bij het plaatsen gewoon gevraagd aan iemand om het raamrubber wat naar boven te duwen.
De omgeplooide boord van de spatborden bovenaan steek je eerst tussen de carrosserie en het raamrubber (er is plaats genoeg) en dan druk je het spatbord voorzichtig naar beneden.
Eigenlijk vrij eenvoudig, alleen opletten dat je het raamrubber niet beschadigd.
Natuurlijk doen ze dat bij een echte restauratie/reparatie niet op die manier.
Maar mijn raamrubber was nog maar recent vervangen.
Het vervangen van de spatborden en het frontpaneel was nodig doordat een collega tegen mijn wagen had gereden terwijl deze geparkeerd stond...
Dus het is eigenlijk een gedeeltelijke reparatie.

Grtn

Bram



Gelogd
Herman
Newbie
*
Berichten: 11


foto uit 1983


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Juni 2019, 21:42:31 »

Spatbord lijkt mij in orde, deur hangt door, heeft mijn station ook aan een kant. In Amersfoort zag ik dat ik niet de enige ben met deze kwaal. Als de deur veel speling op het scharnier heeft dan had je deze vraag niet gesteld. Je kunt de deur eruit krijgen wellicht de tip van mdevette opvolgen of voorzichtig de krik met een klos hout onder de deur zetten (achteraan) mogelijk richt hij zich iets.  onnodig te zeggen , kalm krikken.
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Juni 2019, 18:39:57 »

Zoals ik het zo kan zien hangen je deuren niet echt door. ik denk dat het toch oplassen van je spatbord moet gaan worden.
Veel werk maar uiteindelijk wel een mooi naadje Knipoog

groeten. Erik
Gelogd
Bram1971
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Juni 2019, 20:34:01 »

Bedankt voor de beoordelingen & de tips allemaal.
Ik zal eens wat nieuwe foto's nemen waar de deuren nog duidelijker opstaan.
Er is wel een klein verschil aan de deuren ten opzichte van het achterste deel van mijn auto.
In die zin dat het chroom van mijn ramen niet gelijk loopt bij de overgang naar het chroom van de achterste zijramen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten

Bram

Gelogd
Herman
Newbie
*
Berichten: 11


foto uit 1983


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 14 Juni 2019, 15:06:06 »

Niet alleen het chroom , foto 10 juni  onderaan de deur is de uitstulping ook niet gelijk aan zijpaneel. Daarom mijn conclusie deur hangt scheef. krijg je deze lijnen weer gelijk dan ben je het verschil in de opgaande lijn ook kwijt.
Gelogd
Herman
Newbie
*
Berichten: 11


foto uit 1983


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 24 Juni 2019, 20:09:52 »

Zoals ik al schreef ,een deur hangt bij mij ook scheef ,maar sluit goed. andere deur alles in orde.  Nu heb ik de deur rubbers er aan gemaakt . gevolg de scheve deur hangt nog schever , de goede deur sluit niet meer geheel ,valt in het eerste slot , en onder bij de verdikking is hij  verder naar buiten gekomen. Rubbers gaan er nu dus (gedeeltelijk) af ,ziet wat er dan gebeurt . Het kan zijn dat Bram ook naar de rubbers moet kijken.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines