Holland Kadett B Club Forum
25 April 2024, 20:29:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hulp bij Aanschaf B kadett  (gelezen 12255 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
RichardMeijerink
Gast
« Gepost op: 03 Juli 2019, 09:51:45 »

Goedemiddag allemaal,

Ik ben Richard Meijerink, sinds 10 jaar in het bezit van een Triumph spitfire, die ik volledig heb gerestaureerd. Nu is mijn oog gevallen voor een nieuw project. een opel B kadett.
Nu is dit voor mij een auto waar ik niet veel van weet. Uitvoeringen, opties, waar rekening mee te houden, wat zijn de gevaren bij aanschaf ed.

is er iemand die eens naar de auto in de onderstaande link zou willen kijken? en zijn oordeel hierover kunnen geven. ik zie nl. staan dat het een coupe is, maar wat ik zo op internet kan vinden is het een fastback. maar hier houdt mijn kennis al op Knipoog ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. vrijdag ga ik een kijkje nemen bij deze auto.

https://link.marktplaats.nl/m1420488958

Hopelijk is het wat zodat ik kan zorgen dat deze auto over een tijd weer in topstaat de weg op kan.

Graag hoor ik van jullie.

Gr. Richard  
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Juli 2019, 10:26:30 »

Hallo,
Klopt , is geen Coupé maar een Fastback (Fließheck in het Duits)
Wel interessant is het schuifdak; dat kan echter ook een bron zijn van veel roest omdat de afwatering er van vaak verstopt zat.

Al vaak gezien/bekeken , nog niet verkocht. Prijs??? Geen idee wat redelijk is.
Op de foto's ziet hij er redelijk strak en roestarm uit.
Ik heb je een mailtje met aandachtspunten gestuurd.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Juli 2019, 10:56:07 »

Ziet er best overzichtelijk uit, en in het verleden was het een nette auto: fotos's kun je vinden in het kenteken register - http://www.kadett-b20.nl/kenteken/kentekens.php?zoekstring=27-52-gj

Als dit de eerste b-kadett is, dan is het belangrijk dat hij wel helemaal compleet is. Ik heb een niet compleet project staan maar heb wel meerdere kadettjes gesloopt. Dus de ontbrekende onderdelen heb ik wel liggen. Maar als je dat niet hebt?

Lijkt mij op het oog geen verkeerde deal.....
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
RichardMeijerink
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Juli 2019, 10:57:47 »

Hoi Gert,

oke, wat extra aandacht voor het schuifdak is dus ook niet verkeerd.
Advertentie is inderdaad al vaak bekeken, echter ben ik de eerste die de auto daadwerkelijk komt bekijken. ik denk dat ik um voor 1100 euro kan meenemen.

Bedankt voor je mailtje!! hier kan ik zeker wat mee.

alvast bedankt voor je reactie.
Gelogd
RichardMeijerink
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Juli 2019, 06:42:21 »

Ziet er best overzichtelijk uit, en in het verleden was het een nette auto: fotos's kun je vinden in het kenteken register - http://www.kadett-b20.nl/kenteken/kentekens.php?zoekstring=27-52-gj

Als dit de eerste b-kadett is, dan is het belangrijk dat hij wel helemaal compleet is. Ik heb een niet compleet project staan maar heb wel meerdere kadettjes gesloopt. Dus de ontbrekende onderdelen heb ik wel liggen. Maar als je dat niet hebt?

Lijkt mij op het oog geen verkeerde deal.....

ik heb even gekeken in het register en ziet er inderdaad best goed uit. De auto zou compleet zijn, dus dat ga ik even in de gaten houden. mochten er onderdelen nodig zijn zal ik mij melden.

bedankt voor je reactie!!
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 05 Juli 2019, 23:24:24 »

Er zit in ieder geval een reserve motor bij. Mocht je wat zoeken, dan kun je in het onderdeel "onderdelen gezocht" een oproep plaatsen. Op deze wijze blijft de hobby betaalbaar  Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
RichardMeijerink
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 08 Juli 2019, 09:11:30 »

Het gaat niet door. ze zijn ermee aan het lassen geweest. de dorpels hebben ze over de oude dorpels heen gelast, naast de nieuwe dorpel zag je het oude roest nog zitten. ook bij de bodemplaat hebben ze platte platen overheen gelast. in de kofferbak hebben ze in 2 hoeken polyester in geplakt (wat ook alweer los laat). op de meest rare plekken zitten roestgaten. eigenlijk zit er geen paneel aan de auto waar geen roestgaten in zitten en dit in combinatie met slechte reparaties en polyester vind ik de gok te groot.

Bedankt voor de hulp en wie weet komt er nog een leuke kadett op mijn pad.

Gr. Richard
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines