Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 07:10:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: temperatuur sensor en meter  (gelezen 4037 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
bert226
Gast
« Gepost op: 12 Juli 2019, 19:23:41 »

goedendag ik zal me even voorstellen ik ben bert en probeer iemand te helpen die een opel kadett b heeft gekocht en gestipt weer in elkaar te zetten

nu het volgende de de motor loopt verlichting heb ik voor elkaar gekregen met behulp van hr olyslager :-)  maar de temperatuur meter en benzine meter trouwens lukt niet

1  de temperatuur sensor heeft een waarde van ong 900 Ohm in koude toestand als de auto warm is zakt deze naar ong 70 ohm
2 als de wagen op contact komt gaat de temp meter van helemaal beneden tot net begin groene gedeelte maar vertikt het om verder omhoog te gaan ook niet als weerstand zakt als motor warm word ( wel als ik de sensor kabel aan de massa leg dan schiet de naald in rood  dus ik denk meter is goed ? )

domme vraag misschien maar misschien zit er een verkeerde sensor in en moet de weerstand nog kleiner zijn ?
maar simpel gezegd is het toch zo je hebt de 12 V plus dan je temp meter dan je weerstand en dan je massa , is de meter dan een volt of ampere meter ? ben beetje bekent met stroom maar geen held :-) ik zou dan een losse opstelling kunnen maken met kokend water of regelbare weerstand ?
ik heb de ronde stekken die achter op dashboard zit nagelopen en plus en massa en kabel naar sensor kloppen allemaal
iemand een idee ?
vr gr bert
Gelogd
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Juli 2019, 07:52:00 »

Beste Bert, Volgens mij zit de massa draad van de meters vast aan de ruitenwisser motor.Draad met oogje op een schroef van de plaat.Probeer eens goed
opschuren en nalopen.

Succes Fred.
Gelogd
bert226
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Juli 2019, 14:13:35 »

ok bedankt ik zal het eens nakijken bedankt voor je reactie
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Juli 2019, 14:42:58 »

Hallo Bert,

Lees het volgende onderwerp maar eens door over de sensor:

http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,13020.0.html

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
bert226
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Juli 2019, 17:25:05 »

ok dank je
ik vind het alleen raar dat in koude toestand ik ong 900 ohm meet ( meter slaat nog niet uit ) goed warm ( heb temp niet met gemeten maar blok goed warm laten worden )  sensor heeft ong 200 ohm  , maar meter slaat nog niet uit wel als ik dus direct naar massa ga , maar kan me niet voorstellen dat sensor waarde weerstand tussen 200 en 0 moet zijn grrrrrrrrrrr   ik zie wel een weerstandje bij de temp meter en zal kijken of ik wel 12 v en niet 9 volt ofzo op meter heb staan en zal massa nog weer nakijken maar die was goed volgens mij heb kabel aan massa gedaan en naar massa kabel op ronde stekken achterop dashbord gemeten dat was nul , maar nu kijken of motorblok goed massa heeft , hij heeft blok gewisseld en misschien massakabel vergeten aan te sluiten
thnx voor de antwoorden !!
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Juli 2019, 17:54:36 »

heeft degene misschien een C kadett blok overgebouwd?!? (sensor heeft andere waardes)
als die persoon nog de sensor heeft van zijn oude blok die overbouwen en kijken of je dan andere waardes krijgt?

gr Paul
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines