Holland Kadett B Club Forum
20 November 2019, 19:12:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Binnenkort meer nieuws over de activiteiten van 2020!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: oliedruksensor  (gelezen 517 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 252


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Gepost op: 02 November 2019, 15:01:18 »

Ik ben een een nieuwe oliedruk sensor aan het plaasten voor een extra oliedrukmeter. Het viel me op dat de haakse connector een steeds wijder wordend schroefdraad heeft. Hij neemt meer dan een halve minimeter toe en de lengte van het draad is 2 maal zo lang. Ik krijg hem niet tot het eind er ingedraaid tot de koperen dicht ring. Best wel goed vastdraaien levert een lekkende sensor op, op het steeds wijder wordend schroefdraad in het blok. Ik kreeg nog een tip van Willem om er loctite tussen te doen. Ik ben een beetje bang dat als ik hem nog vaster ga draaien het nooit meer loskrijg. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 252


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 02 November 2019, 16:01:31 »

.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1302



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 03 November 2019, 21:46:12 »

die conische draad op het verloopje is niet bedoeld om af te sluiten met een ring oid. die moet je  afdichten met teflontape of speciale fitters kit.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1060



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 04 November 2019, 08:24:00 »

Inderdaad zoals Jeroen ook al aangeeft, gebruik wat teflon tape om het schroefdraad. Dit zorgt voor een langdurige afdichtingen, die indien noodzakelijk ook weer demontabel is.
ik heb het zelf ook gebruikt op de aansluiting van het haakse verloopstukje naar het motorblok.
Werkt perfect.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 787


De Joyride 3 en de groene dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 04 November 2019, 10:48:41 »

Kan het geen kwaad als er wat tape of hennep in het blok komt? Zelf zou ik alleen vloeibare pakking ertussen smeren.

Groet, Willem.
Gelogd

De Joyride 3 is de 03-61-RD
De groene dame is de 43-95-XX

Zie: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12831.0.html
Foto's: https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 252


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 04 November 2019, 22:54:48 »

Bedankt voor het meedenken heren. Ik ga het van de week ff proberen
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 252


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 06 November 2019, 09:48:36 »

Gister met loctite vloeibare pakking (blauw) en een extra slag (...eng) indraaien lijkt hij in eerste instantie dicht.
Eerst nog even een proefrit maken voor ik het zeker weet, kan ik meteen de nieuwe oliedruk meter testen.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines