Holland Kadett B Club Forum
16 April 2024, 07:29:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Janken achteras  (gelezen 4639 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Gepost op: 12 November 2019, 07:18:21 »

De achteras onder mijn B1 maakte al enige tijd een jankend geluid vooral bij gas loslaten / afremmen op motor.
Nadat vorig weekend hij ook begon te lekken bij de aansluiting van het verlengstuk besloten de keerring en rubbers en lager van het verlengstuk te vervangen.

Zo gezegd en iets minder zo gedaan, leeftijd begint stiekem toch iets op te lopen, alles vervangen en.. droog.
En tot mijn grote verbazing ook geen jankgeluiden meer!

Oude lager van het verlengstuk eens goed bekeken en gevoeld maar niets aan te merken totdat ik hem in de draaibank eens een beetje ging belasten.(ben en blijf nieuwsgierig)
Spontaan janken bij een zijwaartse druk.....dus niet as slecht maar lager van het verlengstuk.

Mogelijk helpt dit ook anderen, is altijd beter dan een as vervangen.

Ronald
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 12 November 2019, 17:59:20 »

Ronald.Welk lager heb je vervangen , het hang lager of het lager in het differentieel incl. leerling.Hier is bij mij eens strohalm in de ketting gekomen en veroorzaakte olie lekkage.Uit eindelijk differentieel rijp voor de sloop.Sommige zullen denken, wat een raar verhaal maar toch zo gebeurd.Fijn dat je wilt delen met deze ervaring.Gr.Fred.
Gelogd
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 13 November 2019, 09:20:02 »

Fred,
Ik heb het hanglager vervangen, dat was de gene die het lawaai maakte in mijn geval.
En natuurlijk de keerring op de ingaande as van het differentieel om de olielekkage te stoppen.

Voor de zekerheid ook maar alle rubbers bij het hanglager vervangen, was nu toch los.

Ronald
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 13 November 2019, 18:11:42 »

Ronald,Hanglager heb ik ook vervangen met gebruikte onderdelen.Misschien moet ik de dezelfde leerling ook vervangen, komt soms ook een druppeltje olie uit schelpje achter bij het verlengstuk.Succes verder Gr.Fred.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines