Holland Kadett B Club Forum
07 December 2019, 16:11:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Voorjaarsmeeting Zondag 5 april 2020 in Amersfoort
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onderdelen incompleet motorblok  (gelezen 501 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VV3SL3Y
Newbie
*
Berichten: 25


B Kadett '73 55-AM-30


Bekijk profiel
« Gepost op: 21 November 2019, 19:09:30 »

Goedenavond,

Ik was tijdens de revisie van mijn Kadett via via aan een incompleet blok gekomen.
Het is een blok afkomstig van een opleiding motorvoertuigen techniek waar erop geoefend werd met het vervangen van de koppeling.

Ik kan dit weekend nog even nakijken wat er precies over is en om wat voor blok het precies gaat, en evt foto's voor de geïnteresseerden.
Het zal niet het beste blok zijn gezien de onderdelen meredeel droog hebben gestaan en daarbij gedraaid hebben, maar mocht iemand er wat aan hebben is er beschikbaar:

- Cilinderblok (Ziet er opzich goed uit)
- Krukas (heeft droog gelopen maar is denk ik nog goed na een polijstbeurt)
- Nokkenas (Ziet er ook nog goed uit)
- Carterpan (Deze heeft alleen een keer een hoge ondergrond geraakt want deze is gedeukt onderin)
- Distributieplaat en afdekking
- Distributie tandwielen
- krukas pulley
- De stoterbussen (de bussen boven de nokkenas, waarschijnlijk de verkeerde benaming Verbaasd )

Mocht ik in de vlugigheid iets vergeten zijn zal ik het hier nog even bijvoegen  Knipoog
Gelogd
PaulBKadett
Full Member
***
Berichten: 139


Geniet van het Leven...


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 22 November 2019, 00:43:08 »

mocht het een c16nz zijn die zoek ik nog eentje voor in mijn E  Cool
Gelogd

Veel Kadett-Rijders hebben half Europa doorkruisd,
maar nog nooit hun gereedschap gezien...
VV3SL3Y
Newbie
*
Berichten: 25


B Kadett '73 55-AM-30


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 22 November 2019, 16:11:35 »

mocht het een c16nz zijn die zoek ik nog eentje voor in mijn E  Cool

Helaas geen c16nz

Het is van een 1,1 of 1,2
Als ik me niet vergis de 1,1
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 634


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 22 November 2019, 19:21:59 »

staat er toch op wat type het is . 1.0 of 1.1  of 1.1 s of 1.1 n  of 1.2 n of 1.2s of 1.2 sc volgens mij zijn er niet meer ohv types
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 634


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 22 November 2019, 19:27:38 »

belangrijk  is de speling axiaal op de krukas en hoe groot is de boring van de cilinders   en hoe groot de diameter van de zuigers   

deze mag volgens vraagbaak maar een verschil van 0.03 hebben

meeste wat ik tegen kom is 0.50 speling dat is 0.47 te veel
Gelogd
VV3SL3Y
Newbie
*
Berichten: 25


B Kadett '73 55-AM-30


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 23 November 2019, 15:29:35 »

staat er toch op wat type het is . 1.0 of 1.1  of 1.1 s of 1.1 n  of 1.2 n of 1.2s of 1.2 sc volgens mij zijn er niet meer ohv types

had toen ik 'm kreeg nog niet op de zijkant gekeken. Ik had het blok gekregen voor de oliepomp, maar helaas was iemand me al voor
Het is inderdaad een 1.1 blok

belangrijk  is de speling axiaal op de krukas en hoe groot is de boring van de cilinders   en hoe groot de diameter van de zuigers   

deze mag volgens vraagbaak maar een verschil van 0.03 hebben

meeste wat ik tegen kom is 0.50 speling dat is 0.47 te veel

0.50 speling kan duiden op de eerste overmaat.
het blok van mijn kadett(die momenteel bij een revisie bedrijf ligt) die moest zijn eerste overmaat krijgen en dat was 75.50mm
van de week ben ik bij het blok, dan zal ik m'n schuifmaat wel meenemen.

maar zoals eerder aangegeven het is puur voor onderdelen als iemand er wat van zoekt. Het was een sleutelobject van een school die het blok weg deed, en die heeft lang droog gestaan en soms ook droog (met de hand)gedraaid
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 634


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 24 November 2019, 08:35:56 »

als je dan toch revisie doet kan je beter   4 1200 s zuigers op de kop tikken en de 1100  op laten boren naar de maat van de  zuigers 

nieuwe zuigers is nog al prijzig   en moeilijk aan te komen 

voordeel paar zuiges van een s  haal je zo uit een sloop blok   die niet meer op te boren is
Gelogd
VV3SL3Y
Newbie
*
Berichten: 25


B Kadett '73 55-AM-30


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 24 November 2019, 11:20:52 »

Zuigers in overmaat heb ik nog kunnen vinden op ebay voor een redelijke prijs

compleet setje kolbenschmidt SR zuigers in overmaat NOS
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines