Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 07:15:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gezocht: Plaatjes van de achterruit blower-sleuf  (gelezen 35024 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 14 April 2016, 12:12:54 »

Erg interessant. Bezig zeer benieuwd
Gelogd
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 14 April 2016, 22:17:20 »

Ik heb nog steeds interesse voor zo'n gave reproductie!
Ben erg benieuwd naar de resultaten!

Succes,

Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
thekleine
Full Member
***
Berichten: 163


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 25 Mei 2016, 11:01:11 »

na vele versies en herziening is dit is de uiteindelijke versie geworden.
De onderdelen die niet in de achterklep zitten zijn in principe gelijk aan origineel als het gaat om maten.
onderdelene die WEL in de achterklep zitten zijn naar eigen inzicht vanwege het feit dat hij een heel ander ventilatie systeem heeft, en er maar een bepaalde hoogte mogelijk is ivm mijn LPG tank. behalve de twee sleuven, die zijn dan weer wel zo veel mogelijk naar origineel.
Over een weekje zit het in de kadett en dan komen de "productie foto's"

shiney plaatje met te veel reflectie  Grijns



Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 25 Mei 2016, 11:17:25 »

Het ontwerp ziet er al goed uit. Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 25 Mei 2016, 13:44:35 »

heel knap!
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 25 Mei 2016, 14:14:10 »

wow, dat ziet er geweldig uit Lachebek

Komt dit eventueel ergens op shapeways of een vergelijkbare service terecht?

Ik vermoed dat er hier computer fans gebruikt worden... hoe groot zijn ze?
Gelogd

Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 25 Mei 2016, 14:43:41 »

Zo, dat ziet er echt goed uit.  Cool
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
thekleine
Full Member
***
Berichten: 163


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 27 Mei 2016, 13:41:06 »

Ik gebruik twee delta fans. Deze moeten meer dan genoeg lucht leveren.  Ik heb getwijfeld om een potmeter er tussen te zetten, maar heb gekozen voor de originele feel en een mooie aan/uit schakelaar.

http://www.digikey.com/product-detail/en/delta-electronics/AFB0612EH-ABR00/603-1520-ND/2560643


Ik ga de ontwerpen voorlopig niet online zetten, mits je zelf een printer heb heeft dit toch geen zin. het laten doen kost ±250 euro. (ik heb even gekeken om het te laten printen omdat de print tijden per onderdeel wisselen tussen 5 en 25 uur. maar dat is dus geen optie. )
Gelogd
VV3SL3Y
Newbie
*
Berichten: 27


B Kadett '73 55-AM-30


Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 05 December 2018, 20:57:36 »

Ik had dit topic enige tijd geleden gezien maar geen voortgang meer terug kunnen vinden.

Zijn er nog enige vooruit geboekte resultaten?

Worden de tekeningen eventueel vrijgegeven zodat anderen deze ook kunnen printen?
Ben er zeer benieuwd naar, zou ze zelf namelijk ook wel willen printen  Grijns

Groet Wesley
Gelogd
thekleine
Full Member
***
Berichten: 163


Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 24 Januari 2020, 12:45:02 »

Ik had dit topic enige tijd geleden gezien maar geen voortgang meer terug kunnen vinden.

Zijn er nog enige vooruit geboekte resultaten?

Worden de tekeningen eventueel vrijgegeven zodat anderen deze ook kunnen printen?
Ben er zeer benieuwd naar, zou ze zelf namelijk ook wel willen printen  Grijns

Groet Wesley


ben er nog mee bezig. Wilde de kadett verkopen omdat hij altijd buiten staat en nu wel slecht wordt, maar mijn vriendin verlaat me als ik hem verkoop. dus staat nu in winterstalling om in de lente opgeknapt te worden. dan maak ik dit idee af. zal een aantal extra setjes maken.  
Heb nu alles in PETG gemaakt en denk dat ABS beter is. want door de hitte trekt mijn inlaatrand wat krom. Denk dat de tekeningen uiteindelijk op etsy belanden, naast die kant en klare setjes.

zag dat je ondertussen zelf aan de slag ben gegaan met een 3d print ontwerp. lukt dat een beetje?
Gelogd
VV3SL3Y
Newbie
*
Berichten: 27


B Kadett '73 55-AM-30


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 24 Januari 2020, 23:27:36 »

Ik had dit topic enige tijd geleden gezien maar geen voortgang meer terug kunnen vinden.

Zijn er nog enige vooruit geboekte resultaten?

Worden de tekeningen eventueel vrijgegeven zodat anderen deze ook kunnen printen?
Ben er zeer benieuwd naar, zou ze zelf namelijk ook wel willen printen  Grijns

Groet Wesley


ben er nog mee bezig. Wilde de kadett verkopen omdat hij altijd buiten staat en nu wel slecht wordt, maar mijn vriendin verlaat me als ik hem verkoop. dus staat nu in winterstalling om in de lente opgeknapt te worden. dan maak ik dit idee af. zal een aantal extra setjes maken.  
Heb nu alles in PETG gemaakt en denk dat ABS beter is. want door de hitte trekt mijn inlaatrand wat krom. Denk dat de tekeningen uiteindelijk op etsy belanden, naast die kant en klare setjes.

zag dat je ondertussen zelf aan de slag ben gegaan met een 3d print ontwerp. lukt dat een beetje?

Ja ik was ondertussen zelf ook al aan de slag gegaan met een ontwerp. Ik heb momenteel wel een werkend principe welke ook aardig wat warme lucht over de achterruit kan blazen.
Ik was alleen tijdens het ontwerpen in de veronderstelling dat de gaten in de achterkant zelf gemaakt moesten worden. Ik zal wat finetuning moeten doen met de maten, krommingen en bevestiging etc wat er al in zitten maar dat zal vast goed komen. Grijns

Het ligt bij mij jammer genoeg op het moment ook een beetje stil gezien er wat andere projecten lopen, waaronder ook het opknappen van de dett. Daarna kan ik weer de tekeningen aanpassen, printen en de elektra van de achterruit weer aan de praat krijgen. Houdt je beetje bij beetje toch wel lekker bezig  Rollende ogen
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines