Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:02:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eerste rondje  (gelezen 8221 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Gepost op: 05 April 2020, 14:22:31 »

Hallo allemaal,

Vandaag ipv naar Amersfoort maar is een rondje door de polder gereden om het winterstof eraf te blazen.
Omdat het zoon lekker weer was ook nog maar ff gewassen.
Kadettje loopt prima maar toen ik een stukje de snelweg op ging kwam ik erachter dat hij met pijn en moeite de 100 haalde.
Zou dit kunnen liggen aan de benzine?
Deze zit er al in vanaf september!
Verder loopt hij perfect.
Groeten Erik
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 05 April 2020, 16:02:03 »

hee Erik,

met benzine vanaf September zou ik er geen problemen mee verwachten wat wel kan dat er vervuiling in de benzineleiding is gezakt en dat dat nu in de vlotterkamer en alle kleine kanaaltjes van de carburateur zit.
het zou van alles kunnen zijn maar als de Kadett altijd wel heeft gelopen zou ik eerst kijken naar vervuiling in de carburateur. (heb je er een filter tussen zitten)?

gr Paul
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 05 April 2020, 19:25:22 »

Hoi Paul,

Zou inderdaad goed kunnen dat het vuil is.
Ik moet toch maar eens een filter monteren.  Wel niet origineel maar het voorkomt natuurlijk wel dit soort problemen.
In de winter laat ik regelmatig de motor ff warm lopen en het viel me al wel op dat hij wat lastig aan sloeg.
Ik ga van de week is op onderzoek uit.
Bedankt voor de tip!

Groeten Erik
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 05 April 2020, 20:57:27 »

Wel iets anders maar het controleren waard.
Mijn auto reed prima maar na meerdere jaren toch de bougies gecontroleerd. 2 bougies duidelijk minder en vervangen door goede gebruikte.
Op weg en tot mijn verbazing; richting de 100 fut er uit en dan ook nog stationair puinhoop/slaat af.
4 nieuwe bougies er in , NOP  Boos  nieuwe bougiekabels NOP  Boos
Denk, denk, eureka  Cool  Ooit gaf bij een vorige Kadett de stationairsproeier problemen (steeds verstopt); geen trekkracht (en moeilijk stationair lopen) plus dat om mijn 1.1SR met 1 carb. van een 1.1N goed te laten verbranden c.q. lopen ik een 52.5 stationairsproeier heb gemonteerd i.p.v. origineel 47.5 of eventueel een 50.0. (de stationairsproeier heeft dus grote invloed op het lopen)
Stationairsproeier er uit gedraaid, met de mond nauwelijks door te blazen, compressor er op + drukfles met remmenreiniger. Schoon.
Gemonteerd; loopt weer als een tierelier. (stomme samenloop van omstandigheden dus)
Bij jou valt de trekkracht weg richting de 100 Kmh; misschien toch een vervuilde stationairsproeier?
Kleine sproeier naast de linkerbovenschroef van het acceleratiepompdekseltje, simpel te controleren.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 06 April 2020, 06:27:12 »

Benzine van september zal het nog wel doen alhoewel het wel veel sneller vergaat dan oude benzine.
Mocht het E10 geweest zijn dan is het wel aan te raden om de carburateur goed schoon te maken na zo een tijd stilstaan.

Huidige benzine verdampt veel sneller en laat een hoop rotzooi (soort gum/slijm) achter waardoor de sproeiers akelig dicht gaan zitten.Zelfs de hoofdsproeier en klep van vollastverrijking.
Vergeet dan ook niet de kleine stationair kanalen bij de gasklep schoon te maken.

Ronald
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 08 April 2020, 20:22:09 »

Vandaag de kadett een grote beurt gegeven.
Nieuwe olie,oliefilter,luchtfilter,benzinefilter gemonteerd, bougies, kleppen gesteld en stationair sproeier schoongemaakt.  Proefrit gemaakt maar nog steed max 100.
Nog is goed gekeken en toen viel het me op dat er wel wat speling op de gas stangen zat. Na verder onderzoek bleek het gaspedaal ook wel wat laag te staan door deze speling.
Stangen wat gesteld en hij gaat weer als de brandweer!!
Bedankt voor het meedenken want hij loopt na de beurt toch weer lekker!
Groeten Erik
Gelogd
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 09 April 2020, 06:14:06 »

Controleer in dat geval het kunststof lager van je gaspedaal maar eens.
Zal wel uit elkaar vallen.

Zit binnen onder dashboard waar gaspedaal door schutbord gaat.

Is makkelijk te krijgen en te vervangen. Of zelf na te maken uit een stukje delrin.

Ronald
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines