Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 14:02:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: km teller  (gelezen 13236 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 31 Oktober 2016, 13:28:16 »

De kmteller had ik niet gechecked maar na even testen klopt uiteraard dat je met de afstelling niet aan te passen is.

Toch vind ik wel dat een juiste snelheidsaanwijzing belangrijker is, tenminste voor degenen die alleen een meter in hun bezit hebben.

In mijn geval was het verschil bijna 10km/uur. De keus is snel gemaakt dus, afstellen of anders boete riskeren  Rollende ogen De km teller die wijkt ietsjes af maar daar kan ik voor nu wel mee leven. Misschien ooit de andere tellers die ik heb liggen proberen maar voor nu is het wel goed  Cool

Dus voor degenen die een teveel afwijkende km teller hebben van het merk Moto-Meter, gebruik de gele schuifje zoals in mijn vorige foto te zien is om de snelheidsmeter af te stellen

Volgens mij was zoals volgt:
-Schuifje naar rechts (dus naar boven in de foto) = lagere snelheid
-Schuifje naar links (dus naar beneden in de foto) = hogere snelheid
De afstelling is erg gevoelig, dus heel kleine stapjes gebruiken. Vervolgens koppelen aan de kmkabel (zonder dashboard voor een snelle afstelling als het nog niet goed afgesteld is) en een stukje rijden met GPS navigatie. Hiermee kun je de ware snelheid controleren.

Zo heb ik de mijne ook afgesteld en tot 80km/uur klopt de snelheidsmeter 100%. Bij 120 geeft ie 3km/u te weinig aan en bij 140 6km/u. Maar dat is een normaal gedrag bij veel oude autos  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 31 Oktober 2016, 13:33:41 »

Toch vind ik wel dat een juiste snelheidsaanwijzing belangrijker is, tenminste voor degenen die alleen een meter in hun bezit hebben.
mee eens... vooral als je een aandrijflijn/banden combinatie hebt waar geen originele teller voor is..
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 31 Oktober 2016, 18:54:58 »

de kilometerteller kun je bij de motometer variant ook afstellen door er een groter/kleiner tandwieltje op te zetten. bij het verstelbaar wormwiel kun je het kunstof tandwieltje makkelijk vervangen.(bij 625 klein bij 850 groot).

gr Paul
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines