Holland Kadett B Club Forum
22 Oktober 2017, 23:53:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
Ouwe Mert Treffe Brunssum: 22 oktober 2017
Opel Onderdelenbeurs Tolbert: 29 oktober 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: B-coupé  (gelezen 3254 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Knutselsmurf
Gast
« Gepost op: 30 December 2008, 09:34:00 »

Ja een jaar of 4 te hebben rondgereden, de tand des tijds te hebben aangezien eindelijk onder handen genomen, de Coupé, bj 1972, orgineel okergeel met 1100 motor, nu in koolzaadgeel met 1200 motor
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 28 December 2008, 13:22:00 »

Het was wel nodig, onderkanten deuren, dorpels en spatborden rot.
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 28 December 2008, 13:31:00 »

De bekende plekken.

Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 28 December 2008, 13:37:00 »

De oplossing, ook bekend, slijptol, straalpot, het lasapperaat en plaat.

Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 28 December 2008, 13:43:00 »

Het doet bijna pijn aan je ogen.

Maar mooi geel is niet lelijk, vind ik.

1 groot probleem, de auto was ooit gedeeltelijk gespoten met sythetische lak. De oplossing kon zijn een heel dure primer en die niet doorschuren, of opnieuw spuiten met dezelfde laksoort. Ik heb voor het laatste gekozen, duurt alleen veel langer voordat je de delen verder kan behandelen of opbouwen en de lak is niet zo hard als 2-k.
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 28 December 2008, 13:45:00 »

Het mat/rallyzwart steekt mooi af ten opzichte van het koolzaad/cadmiumgeel

Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 28 December 2008, 13:53:00 »

Leuk,,,,, opbouwen.

De zijraampjes zitten in rubber. Er zijn er mij in het verleden een paar uit de schaniertjes geklapt, met alle beschadegingen als gevolg.

De striping heb ik op maat van de oude afgeplakt en met dezelfde matzwarte lak opgezet.

Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 28 December 2008, 13:58:00 »

Het resultaat is leuk geworden, niet volledig tot op het bot restaureren, maar hij kan er volgens mij weer jaren tegen met de antieroestbehandeling achteraf. Mijn vriendin is er weer blij mee, en ik weet het wassen kan geen kwaad.

Je moet toch wat met je schaarse vrije tijd.
bcoupe25
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 28 December 2008, 14:34:00 »

hoi hoi

ikheb zelf ook een b coupe ook oker geel maare ik heb geen type plaatje meer  wat voor kleur code heb jij er op g411??

gr en kijk mn project maar zijn er nu al een jaar mee bezig :angry
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 28 December 2008, 15:40:00 »

Ik heb van de kleur die er op zat of zit geen code. Wat er nu op zit is sythetische lak van het merk PPG/tractol, wat mij in het verwerken slecht bevallen is. Het duurde verschrikkelijk lang, zelfs voor sythetisch, voordat de lak een beetje uithardde. De kleurbenaming is koolzaadgeel, bij sommige merken lak cadmiumgeel genoemd en voor zover ik weet ral 1021. De auto is ooit als okergeel op de weg gekomen. Beginjaren 90 is de auto een keer overgespoten in een fellere kleur geel, maar ik weet niet welke. Ik zal eens even kijken bij jouw project.
Reinier.
bcoupe25
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 28 December 2008, 18:26:00 »

ok
staat anders op het alu plaatje op het voorfront maar die is bij mij weg

naja duurt wel ff voor dat die klaar is ..hopelijk snel want wil er weer mee rijden;)
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 28 December 2008, 18:43:00 »

Zal binnenkort even zien of er wat op het plaatje bij mij staat. Ik heb gezien dat jij de auto compleet aan het ombouwen bent. Die van mij moest voor de apk en snel klaar, 1 1/2 maand of zo. Ik heb een paar jaar geleden een 1.5 fastback gesloopt en daar de motor, bak en assen van bewaard voor een ander project. Vorig jaar heb ik een carrosserie gekocht van een opel olympia van 1938 en ben van plan om daar alles in/onder te bouwen en dat zal wel iets meer tijd in beslag nemen.
OlympiaA
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 29 December 2008, 11:32:00 »

Ziet er weer leuk uit!
bcoupe25
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 29 December 2008, 18:44:33 »

Citaat
 Zal binnenkort even zien of er wat op het plaatje bij mij staat. Ik heb gezien dat jij de auto compleet aan het ombouwen bent. Die van mij moest voor de apk en snel klaar, 1 1/2 maand of zo. Ik heb een paar jaar geleden een 1.5 fastback gesloopt en daar de motor, bak en assen van bewaard voor een ander project. Vorig jaar heb ik een carrosserie gekocht van een opel olympia van 1938 en ben van plan om daar alles in/onder te bouwen en dat zal wel iets meer tijd in beslag nemen.

ben benieuwd hoe dat gaat worden

btw had je nog een frond over van de 1.5 voor pas mal?
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 30 December 2008, 09:34:00 »

Helaas,, ik had de auto op internet gezet voor onderdelenverkoop en het front met compleet interieur is naar Ede gegaan. Daar was veel belangstelling voor en meteen verkocht.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: