Holland Kadett B Club Forum
25 April 2024, 22:04:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: H4 Halogeen met P45T voetje  (gelezen 5908 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bert
Gast
« Gepost op: 18 Maart 2009, 11:30:00 »

Hallo allemaal.
Ik heb de discussie over de koplampen doorgenomen en ik heb de volgende vraag: laat je het kapje in de reflector zitten bij montage van Halogeen H4, of haal je dit kapje eruit?
Gelogd
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Maart 2009, 10:24:00 »

Ik heb bij de eerste set geen kapje voor de lamp, koplampen van een polo. De andere set die ik gebruikt heb zit standaard wel een kapje voor de lamp, koplamp van golf 1. Dit kapje heb ik laten zitten maar denk dat daardoor het beeld in de overgang van horizontaal naar diagonaal iets een donkere vlek vertoond. Waar het kapje precies voor is weet ik niet, ik denk om verstrooid licht naar voren te weerkaatsen tegen de spiegel en zo iets meer lichtopbrengst te hebben. 's Avonds valt het niet op omdat de het licht van de 2 lampen elkaar overlapt. Als het lukt, zal ik een paar foto's maken van het verschil in lichtbeeld en plaatsen.
Groeten, Reinier.
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Maart 2009, 10:55:00 »

De door mij gebruikte H4-schuinwerpers van de Polo hebben niet zo'n ingebouwd kapje.
Mijn Kadett-B schuinwerpers (niet H4) hebben het wel.
Moet dit kapje het licht, dat direct naar voren schijnt en dus ongericht/ongecontroleerd de wereld in gaat niet afschermen?
De H4-lampjes die ik gezien heb hebben allemaal een gecoate/donkere voorzijde, waardoor licht niet naar voren gericht kan uittreden.
Waarvoor dient dit kapje dan nog, bij gebruik van dit soort lampjes, of heeft het te maken met de vorm van de reflector?
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Maart 2009, 13:40:00 »

Gert,

Volgens mij was het vroeger zo dat het kapje in o.a. Duitsland verplicht was en doordat de oude duplolamp geen gecoate voorkant heeft als een halogeenlamp diende het kapje hiervoor, reden was zover ik me kan herinneren om verblinding tegen te gaan. Mischien weet iemand nog hoe het precies was.

Fred.
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Maart 2009, 14:23:00 »

Dat dacht ik ook, maar waarom heeft deze Golf 1 H4-koplamp dan wel een kapje?


Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Bert
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 15 Maart 2009, 21:27:00 »

Als het kapje in de Golf 1-uitvoering aan de binnenzijde verchroomd is, dan heeft het met de reflector te maken, denk ik. De kapjes in de Kadett-uitvoering zijn dof, dus zullen ze bedoeld zijn tegen het verblinden bij dimlicht, denk ik.
Gelogd
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Maart 2009, 11:25:00 »

Ik heb een paar foto's gemaakt van het lichtbeeld van de lampen die ik gebruikt heb. De eerste is van het beeld op een deken. De 2 verschillende lampen geven daar zo'n beetje hetzelfde beeld en valt de vlek niet op.


De volgende foto is van de koplamp met het kapje voor de lamp. Deze foto is gemaakt met een koplampterser voor de lamp. Hierin zit een bol glas waarin het beeld een ander formaat krijgt en de vlek opvalt.


Als ik met de andere auto bij de garage kom, zal ik even zien of ik ook nog een foto kan maken van de lamp zonder kapje.
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 18 Maart 2009, 11:30:00 »

Je doet je naam eer aan : KNUTSELsmurf :{blink}
een vergelijkend warenonderzoek:[glasses]
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines