Holland Kadett B Club Forum
22 Oktober 2017, 23:54:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
Ouwe Mert Treffe Brunssum: 22 oktober 2017
Opel Onderdelenbeurs Tolbert: 29 oktober 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Restauratie Fastback "69  (gelezen 27537 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Chippie
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 29 Augustus 2006, 12:26:04 »

Chippie
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1182


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 29 Augustus 2006, 13:45:00 »

Net even gekeken op de website van je bedrijf Johan. Ik heb dit soort dingen wel eens op de TV gezien (grote beurt), maar ben verder niet bekend met dit soort reparaties. In mijn familie wordt alleen maar "groot" schadeherstel gedaan. Ik heb namelijk 2 familieleden die hierin actief waren: Eentje is een hele goede plaatwerker geweest bij o.a. Mercesdes in Heerlen, terwijl zijn oudere broer een echte alleskunner op schadeherstel is/was.

Helaas kunnen ze beiden door leeftijd en gezondheidsklachten niet meer werken (Parcison), maar willen mij wel altijd helpen met mijn Opeltjes.
Goede raad en een helpende hand zijn onmisbaar, zeker als je bedenkt dat deze 2 mensen meer schade Opeltjes hebben hersteld in hun jongere jaren dan ik ooit zal bezitten: Zij weten precies hoe e.e.a. in elkaar hoort te zitten.

De reparaties aan het interrieur vind ik geweldig. Ik wist niet dat dit mogelijk was. Leuk ook om te lezen dat er weer "pluisjes" d.m.v. een blaaspijpje op worden gemaakt.
Lijkt me leuk om eens te zien hoe dit werkt. Misschien een idee om op een meeting van de club hierover wat uitleg te geven aan HKBC leden?

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - Dak wordt deze zomer ook voorzien van een Aerotop II dakje!
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project)
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978
Chippie
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 10 September 2006, 16:38:00 »

Chippie
Gelogd
topcat
Hero Member
*****
Berichten: 622



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 16 December 2006, 21:15:00 »

het water loopt me uit de mondhoeken

dat ziet er gelikt uit

hoe ver sta je er nu mee,lig je nog op schema?
gr jacob
Gelogd












kadett caravan 2.4 1969
Chippie
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 16 December 2006, 21:43:00 »

Chippie
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 06 Januari 2007, 21:22:00 »

Vandaag alle assen en onderdelen naar het straalbedrijf gebracht. Volgende week is alles weer klaar en kan ik het in de epoxy zetten. Inmiddels zijn alle onderdelen die ik nog nieuw kon krijgen binnen, dus de assen worden weer opgebouwd met alles nieuw erop. Vervolgens kan dan de wagen weer rechtop zodat ik de voorschermen, motorkap en deuren kan monteren. De velgen worden nu ook gestraald waarna ze worden ge-poedercoated. Ook de nieuwe banden met white walls zijn inmiddels binnen (tjeemig wat duur!) Al met al nog een paar uurtjes werk en dan gaat ze naar de spuiter Lachebek Kan dan de loods eens worden schoongemaakt, want dat is een groot stofnest geworden. Vervolgens komt er gelijk een verdieping in, zodat ik alle reserve onderdelen schoon en gespoten in de stellingen kan leggen. Ook de vloeren worden meteen voorzien van een coating als de wagen naar de spuiter is. Zodra ie dan terug komt is alles netjes en schoon en kan het feest echt beginnen! Nu nog opzoek naar een hefbrug op 220 Volt... Je hoort mij niet meer klagen Lachen
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 17 Januari 2007, 20:25:00 »

Chippie
Gelogd
topcat
Hero Member
*****
Berichten: 622



Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 17 Januari 2007, 20:52:00 »

ut mag wat kosten die kadett van jou , maar het ziet er zeker goed uit.

een ding mis ik aan de body namelijk de voorste kriksteunen,.
je ben nog wel ff bezig maar daar zal het eindresultaat ook naar zijn,
suc7

gr jacob
Gelogd












kadett caravan 2.4 1969
Chippie
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 17 Januari 2007, 21:33:00 »

Voorste kriksteunen???

Die zitten er niet op hoor Knipoog
En wat betreft het werk: zolang ben ik niet meer bezig hoor! Kwestie van de assen opbouwen, de wagen weer rechtop, assen eronder en alles monteren. Dan kan ie rechtstreeks door naar de spuiter! Dus al met al nog een uurtje of 8 werk...

Wat de kosten betreft: Ja, dat valt wel tegen... Als ie over een paar maandjes klaar is, zal ie zo'n 11- tot 12.000 euro hebben gekost
:[barf]
Gelogd
Paul
Global Moderator
Sr. Member
*****
Berichten: 337



Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 18 Januari 2007, 12:10:00 »

Alleen de modellen met een 1,5/1.7/1.9 hebben voor ook kriksteunen....
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 20 Januari 2007, 20:29:00 »

Chippie
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 23 Januari 2007, 21:04:00 »

Vandaag de motorsteunen op het voortrein gemonteerd. Ach denk je dan, 4 boutjes en het zit... Niet dus. Paste voor geen meter. Moest wel 5mm opboren om de bouten erin te krijgen. Daar baal ik van, want ben nooit geen voorstander van gaten opboren...
Nu maar hopen dat de motor er straks goed op gaat Knipoog
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:14:00 »

Chippie
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 07 Februari 2007, 20:21:00 »

Johan een vraag; heb je de bladveren toevallig ook mee gezandstraald.



Chris
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 08 Februari 2007, 23:05:00 »

Ja dat klopt Chris. Wel zijn nadien alle rubbers vervangen
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines