dashbordverlichting brandt niet, waarschuwimgslampjes wel.
Door de ouderdom zijn deze lampjes vaak gewoon kapot, of door vocht maken ze niet goed contact meer. Deze kun je eenvoudig vervangen / controleren als je het cockpitje er even uithaalt. Dit is redelijk makelijk uit te bouwen.
Benzinemeter werkt niet.
Er zijn veel B-kadettjes waarvan de benzinemeter niet werkt, of waarvan de aanwijzing niet overeenkomt met de werkelijkheid. Dit is meestal niet zo makelijk op te lossen, omdat de oorzaak vaak bij een defecte vlotter / potmeter zit, en deze moeilijk te krijgen is ( in iedergeval een exemplaar dat wel betrouwbaar werkt)
Linker ruit mechanisme defect.
Dit komt vaker voor, maar is wel te verhelpen. Vaak is het opnieuw aanbrengen van de kabel, en het "gangbaar" maken van het mechanisme al voldoende. Je hebt hier wel lenige vingers voor nodig!
Motor 1200cc. Is dit met ketting of riem?
De B-kadettjes zijn allemaal (zowel de -grote- als de -kleine- motoren) uitgevoerd met ketting. Distributieriemen waren bij Opel toen nog niet "in".
Conclusie:
Als dit de enige problemen zijn, snap ik niet waarom de verkoper deze al niet verholpen heeft. Meestal hebben B-kadettjes pijn op andere plekken, en die zijn moeilijker te repareren. Je moet dan met name denken aan de roestduivel. Als je een auto vind met geen roest, dan zijn alle andere "problemen" niet belangrijk, want deze zijn normaal wel op te lossen!
Ralph