Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 20:46:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat werkt er niet  (gelezen 5715 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cameraman52
Gast
« Gepost op: 03 Augustus 2009, 13:49:32 »

Beste mensen,
Ik overweeg een B-Kadett uit 1971 aan te schaffen.
Bekend zijn de volgende problemen:
dashbordverlichting brandt niet, waarschuwimgslampjes wel.
Benzinemeter werkt niet.
Linker ruit mechanisme defect.
Zijn dit ernstige problemen en zo ja/niet wat zijn de mogelijke oplossingen?
Motor 1200cc. Is dit met ketting of riem?
Ben benieuwd naar de reacties.
Gelogd
LS Fastback
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 01 Augustus 2009, 21:53:00 »

Hoi,

Ik heb ook nog niet zoveel ervaring met de Kadett maar volgens mij zijn die dingen het minst erge.

Dashboard haal je er zo uit en lampjes kan je dus zo vervangen of eventueel draadjes trekken.

Benzinemeter is vaak een zaak van ff een extra massadraad trekken bij de vlotter.

Ruitmechanisme is een karweitje dat niet echt simpel is. Je moet ff goed kijken hoe het zit en dan is het wel te doen.

Riemen zaten er toen nog niet op, de motor die daarin zit heeft nog een ketting.

Ik denk dat je eerder moet kijken hoe het zit met het eventuele roestmonster, zit hij erin en hoever. De dorpels, onderkant achterschermen, A-stijlen (achter de voorschermen), bodem en nog wel een paar plekken kunnen flink krokant zijn en dan heb je wel wat laswerk. Ik ben nu zelf bezig om een LS Fastback 1969 te restaureren en ik kom toch nog wel wat tegen, maar hij ligt dan ook compleet uit elkaar ook nu. Ik wil hem helemaal goed hebben en geen prutswerk van maken.

Maar als je het doet heeten we je van harte welkom bij de B-Kadett liefhebbers :cool
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331