Holland Kadett B Club Forum
25 April 2024, 21:45:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: B2 LS fastback uit '69 restauratie nwe up date  (gelezen 38227 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
roger H
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: 10 Maart 2011, 22:09:28 »

ziet er goed uit  Fred,  het is dadelijk weer een nieuwe kadett uit de fabriek. Grijns
gaat lekker zo te zien.

groetjes
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: 12 Maart 2011, 19:27:16 »

Mooi gedaan Fred!
Paste alles een beetje goed met die nieuwe PU bussen?
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: 12 Maart 2011, 19:33:48 »

Ik heb toen de 'originele' bussen gebruikt. (wel nieuwe maar namaak)
Ik had achteraf toch ook beter PU bussen kunnen gebruiken. Alles is nu wat, hoe zal ik het zeggen, slapjes..
Knap stukje werk van je in ieder geval Knipoog
Gelogd
Mitch
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: 12 Maart 2011, 20:47:06 »

Mocht je nog een setje zwarte naafdoppen hebben liggen dan heb ik nog wel een hele nette set RODE naafdoppen voor je. Denk dat 'm dat wel goed staat!
Gelogd
roger H
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: 13 Maart 2011, 19:12:41 »

mooi idee fred, ziet er echt goed uit.  compliment

heb je trouwens de velgen met de spuitbus gedaan of met de pot die er naast staat?
en hoe heb je het zo mooi chrome gekregen?  ik heb hier ook nog een setje sr velgen liggen ( moet ik alleen nog opknappen)  maar ik wouw mijne ook iets anders maken, maar was aant twijfelen of ik blanke lak op het chrome zouw spuiten?

groetjes
Gelogd
roger H
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: 13 Maart 2011, 20:15:23 »

 Lachen   oke Fred,  ziet er wel goed uit. ik wouw mijne gewoon chrome maken( niet helemaal )
maar had gehoord dat blanke lak niet mooi was, en ik het beste gewoon geheel op moest schuren en zo laten. maar moet ik wel altijd bij houden zodat ze niet gaan roesten.
dan heb je ze wel echt mooii chrome dat wel, maar dat iedere week poetsen Ik weet het niet  ik moet het dan al bijna iedere dag gaan doen op die wegen waar ik voor mijn werk moet rijden.
en ziver dacht ik  dat het niet zo mooi zouw uitzien, maar jij bewijst met jouwn velgen toch het tegendeel zeg.

ik bekijk het me nog even, het heeft geen haast. eerst maar eens de kadett weer op de weg krijgen Knipoog

ik ga het zeker gewoon proberen.     ( probieren geht uber studieren) Knipoog
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: 14 Maart 2011, 08:51:06 »

@Roger:

Als je graag chrome op je velgen wilt hebben, bestaan daar tegenwoordig ook mogelijkheden voor om chrome te spuiten!
In dat geval worden je velgen eerst hoogglans zwart gespoten en daarna met chromeverf over geneveld.
Ik durf niet te zeggen wat de kosten daarvan zijn, maar ik weet dat oa Care dit kan doen.
Wellicht kun je altijd eens informeren hiernaar?

Gr.
Johan
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #52 Gepost op: 14 Maart 2011, 08:59:23 »

@Roger:

Als je graag chrome op je velgen wilt hebben, bestaan daar tegenwoordig ook mogelijkheden voor om chrome te spuiten!
In dat geval worden je velgen eerst hoogglans zwart gespoten en daarna met chromeverf over geneveld.
Ik durf niet te zeggen wat de kosten daarvan zijn, maar ik weet dat oa Care dit kan doen.
Wellicht kun je altijd eens informeren hiernaar?

In het laatste nummer van Klassiek en Techniek stond hier een mooi artikel over geschreven. Deze gasten konden zelfs een valhelm in "Chroom" veranderen!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
roger H
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: 14 Maart 2011, 22:24:58 »

ja dat heb ik ook al in de handen gehad. een spuitbus met chrome lak, MAAAAAAAAR wordt het mooi Verbaasd
ik heb gehoort dat het niet mooi zouw zijn, en zelfs vies nep chrome, zo moest het eind resultaat zijn.

maar in ieder geval bedankt voor de tip johan.
Gelogd
roger H
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: 14 Maart 2011, 23:02:26 »

ja fred, ik heb je blokje HEEEL goed bekeken  Geschrokken  Lachen  ziet er goed uit dat chrome.
heb je dit dan ook zelf gedaan met een spuitbuisje met chrome erin?

klopt inderdaad, denk ook niet dat je het zo knakkeloos kunt gaan spuiten. ze moeten alle 4 het zlevde uitzien,dus ook met de zlevde hoeveelheid gespoten worden.
maar dus  heb jij daarom niet voor het chrome spuiten gekozen?
Gelogd
Mitch
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: 14 Maart 2011, 23:09:37 »

Ze zijn origineel! Het zijn exact dezelfde als de zwarte met chromen opel-logo. Alleen nu dus rood... Ik kan nergens een spoortje vinden van overspuiten.
Ga ff kijken of ik een foto heb... De Dett staat nog in de stalling op het moment.

Mitch
Gelogd
roger H
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: 14 Maart 2011, 23:23:19 »

oke, dus het is een beetje van licht grijs en chrome gemengd Knipoog snap het
als het zover is ga ik ook maar eens wat proberen.  als het niks is dan heb je het ja nog snel weer eraf gehaald Grijns

heb hier nog een licht grijs spuitbusje staan, dat heb ik voor de knipperlicht behuizingen gebruikt.
 maar eens kijken wat het wordt.
Gelogd
Mitch
Gast
« Antwoord #57 Gepost op: 17 Maart 2011, 19:26:38 »



Zoals beloofd, foto's!
Gelogd
Mitch
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: 17 Maart 2011, 19:36:52 »

Dat ging idd niet helemaal goed. Dan maar ff een klikkie naar mijnalbum:

http://www.mijnalbum.nl/Album=SNI3MLV4

Gelogd
Mitch
Gast
« Antwoord #59 Gepost op: 17 Maart 2011, 20:10:55 »

Ja daar heb je wel gelijk in. Was me de eerste keer dat ik je velgen zag niet echt opgevallen.
Chromen doppen van de latere SR velgjes zullen hem ook wel heel goed staan denk ik.
Vind het in ieder geval wel mooi dat je je velgen in de kleur van je auto meespuit. Ben erg benieuwd naar het resultaat!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines