Holland Kadett B Club Forum
16 April 2024, 05:06:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 21   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn b kadett Car-a-van 1970  (gelezen 171254 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 04 Maart 2014, 21:06:50 »

@ John het is/wordt een lange pook (of misschien toch nog korte) Ik weet het niet als ik een tunnel gevonden kan krijgen (nog twijfelpunt) Knipoog

@Jinx de IDA zit ook op kevertjes en had er al via een bekende keverman gehoord dat ie met de extra bypass boring veel rustiger reageert ipv stationair/vol gas en met de juiste stationair sproeier ook rustig (wel hoger dan standaard) kan blijven lopen.
het was eerst ook de bedoeling er een dagelijkse auto van te maken maar dat is nu van de baan en het wordt een leuke "hebbeding"auto , ik verwacht ook niet dat de auto zuinig zal worden maar tja.... denk wel dat het een hoge toerenmonster wordt.

gr Paul
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 04 Maart 2014, 23:01:40 »

En anders heb je toch nog andere carbs

Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 05 Maart 2014, 16:45:58 »

@ John , klopt dat ik nog andere heb maar een Weber DCOE is al "redelijk" standaard bij opgevoerde motoren en de dubbele Solex is ook leuk maar ben ik (tijdelijk) beetje mee uitgeexperimenteerd Grijns en de Weber IDA tja ..... kom hem nergens tegen op een OHV opel blokje.

gr Paul
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 05 Maart 2014, 19:09:20 »

Zo het dashboardkastslotje (b1) is nu ook voorzien van een passende sleutel... heb slotje ooit overgenomen maar zonder sleutel enne nu doet hij het dus weer Lachen

Gr Paul
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 17 Maart 2014, 22:46:26 »

zo mn slotenset compleet vernieuwt en allen weer "vreemde sleutel proof" gemaakt Cool met de voordeur sleutel of fiets sleutel of broodmes je kon alles ervoor gebruiken om ze te verdraaien Beschaamd
nu alles weer schoon/ spelingvrij/ gesmeerd en met de nieuwe plaatjes weer passend op de sleutel is kan ik weer verder met een volgend onderdeel Grijns
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 11 Januari 2015, 18:56:57 »

Ondertussen aan de vooras begonnen en dit gaat een OHV vooras worden met "overmaatse" remmerij (246mm schijf) en voor het directere stuurwerk kortere (spindels??) 
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 11 Januari 2015, 18:57:34 »

.
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 11 Januari 2015, 18:57:56 »

.
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 11 Januari 2015, 19:06:29 »

Hierbij wat foto's van de B1.5 stuurkolom variant... met wat extra functies 
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 11 Januari 2015, 19:06:57 »

.
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 11 Januari 2015, 19:07:16 »

.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 11 Januari 2015, 21:10:02 »

Goed bezig  Cool
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 11 Januari 2015, 21:44:08 »

de extra functie is de extra toeterknop toch? (op de richtingaanwijzer arm en het stuur)
verder zie ik een Amerikaanse stijl contactslot met vleugels waarmee je de sleutel omdraait om de sleutel wat te ontlasten. of is dat B1?

maar mooi om te zien dat je er nog mee bezig bent  Lachebek
mooie kleur voor de voortrein trouwens.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 12 Januari 2015, 11:33:11 »

@Jeroen, dit type contactslot kun je vanuit een bepaalde stand ook zonder sleutel verdraaien en starten en is van een B1.
de vooras weet ik niet of ik die deze kleur rood laat (heb volledige aandrijflijn in onderdelen al in rood maar denk dat het weer zwart wordt).
de claxonknop op de richtingaanwijzer heeft nog geen vaste functie(denk aan ruitensproeier of interval of luchthoorn of of.....
ben er al de tijd nog mee bezig al is het wel op een klein waakvlammetje Beschaamd

gr Paul
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: 12 Januari 2015, 17:21:51 »

Hoi Paul,

Dat ziet er allemaal mooi uit!  Rollende ogen

Hoe ga je het eigenlijk met de remmen doen? Heb je al schijven uitgezocht? En welke klauwen heb je daar?

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 21   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines