Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 23:07:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 21   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn b kadett Car-a-van 1970  (gelezen 171459 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #195 Gepost op: 17 April 2017, 19:39:20 »

Hier een filmpje van Paul zijn radio en cassette speler  Cool

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=y61pzgb_Rqs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=y61pzgb_Rqs</a>
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #196 Gepost op: 17 April 2017, 19:43:16 »

Hier nog een paar update foto's van Paul  Knipoog





Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #197 Gepost op: 19 April 2017, 19:01:07 »

de voetschakelaar voor de ruitensproeier gecombineerd gemaakt met een instelbare interval Grijns maar ook nu krijg ik er geen foto's bij helaas Beschaamd
computer geeft aan dat de uploadmap vol is!!!!! iemand meer verstand van computers dan ik Lippen verzegeld

mvg Paul
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #198 Gepost op: 21 April 2017, 08:45:16 »

Paul, Ik heb de ruimte op de website voor bijlages 4x groter gemaakt. Het moet nu dus wel lukken om foto's als bijlage te gebruiken.
Deze foto's mogen echter niet groter als 128 kB zijn!

Als het nog steeds niet lukt, stuur mij dan even een PB-tje, help ik je verder  Knipoog

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #199 Gepost op: 21 April 2017, 17:36:35 »

voetpompje met instelbare interval.
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #200 Gepost op: 23 April 2017, 08:23:23 »

dank je Ralph. probleem was dat ik foto's van 63kb ook niet kon plaatsen.

gr Paul
Gelogd
ThijsV
Gast
« Antwoord #201 Gepost op: 17 Mei 2017, 13:35:21 »

dik 1,5jaar later Beschaamd......

in de weinige "vrije"uurtjes heb ik de nodige onderdelen van mn torretje "verbeterd" en het afgelopen half jaar weer beetje bij beetje aan het samenbouwen tot een (hopelijk) snel blokje.
het onderblok is ondertussen klaar, de kop is klaar, en de carbs staan gemoedelijk naast elkaar te trappelen om wie het de meeste en snelste ponnies uit mn blokje kan krijgen.
de carbs hebben ondertussen allemaal de gastangbediening zoals de SR set heeft (via het stangetje naast het kleppendeksel) dus zijn allemaal vrij snel uit te wisselen en hebben allemaal ook de sproeierbezetting waar ie redelijk tot goed op moet kunnen lopen (de SR set heeft op mn oude blokje altijd super gelopen dus is bij dit blokje maar afwachten).
de body van de Car-A-Van is al een 5tal km,s dichter bij huis gekomen qua stalling (nu in eigen garage) maar verder is er (nog) niets meer aan gedaan. hij is 100% hard en voor 85% strak en in alle kleuren van de regenboog maar zolang ik er nog niet over eens ben (met vrouwtje lief Grijns)welke kleur dat ie gaat worden....... het moet een kleur worden die bij de B1 kadett past en zowel opvallend als niet/zelden voor komt Lippen verzegeld

nog even voor de lekkerbekken.......

mvg Paul


ik heb wel interesse in zo'n spruitstuk voor de IDA, waar kan ik die vinden?

EDIT: de foto 'quote niet mee' deze bedoel ik: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=8573.0;attach=1112;image
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #202 Gepost op: 20 Mei 2017, 16:25:18 »

hallo Thijs,

deze carburateur 48IDA combi heb ik nog nergens eerder gezien en ben ik "per ongeluk" tegen het lijf gelopen. de 40IDF is wel een "redelijk zeldzaam" spruitstuk voor te verkrijgen.
het spruitstuk voor de IDA is heel ruim voor de ohv kop van onze kadettjes en de inlaatopeningen moeten ook fors ruimer gemaakt worden dusdanig dat er een specialen pakking tussen moet.
de 48IDA is ook geen standaard verhaal deze is ook aangepast.
voor mij is het een "probeersel" en de toekomst moet uitwijzen of het een blokje wordt wat rendabel wordt in de zin van betrouwbaar , souplesse , verbruik ,en of het ook wel comfortabel loopt.
alleen met deze carb op een 1.1 of een 1.2s zul je geen voldoening halen voor meer PK's denk dat ie er zelfs alleen slechter op loopt.

mvg Paul
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #203 Gepost op: 20 Mei 2017, 16:30:04 »

bij deze een linkje naar een eerste loop van mijn blokje met de 48IDA carb erop.

 https://youtu.be/f5TPAFcsTZA

gr Paul
Gelogd
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #204 Gepost op: 21 Mei 2017, 07:03:39 »

Dat is een flinke geluid haha. Heb je al met uitlaat erop geprobeerd?

Ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik hoop alleen dat de 48 niet teveel lucht geeft voor de de kleine ohv blokje

Hoe zijn de ida's te vergelijken met de score in prestaties trouwens?

Groetjes
Ioannis
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #205 Gepost op: 21 Mei 2017, 08:59:50 »

Ik hoop alleen dat de 48 niet teveel lucht geeft voor de de kleine ohv blokje
Groetjes
Ioannis
Aan de buitenkant lijkt het blokje origineel, maar inwendig is alles aangepast tot race motor, ik weet wat Paul inwendig met de motor heeft gedaan en schat het vermogen op minimaal 90pk, dus elk zuchtje lucht word gretig naar binnen gezogen  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ThijsV
Gast
« Antwoord #206 Gepost op: 22 Mei 2017, 10:19:32 »

klinkt goed  Cool
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #207 Gepost op: 25 Mei 2017, 20:14:36 »

@Ioanis met een uitlaat erop geprobeert helaas niet (er is namelijk geen 1 op1 passende uitlaat voor dit spruitstuk) tussen dit spruitstuk en de uitlaat komt een pakking van een 2.0 cih (wat weer zoveel graden gekanteld is dus ook weer niet past) dus dit wordt ook maatwerk later.
wat bettreft de ademhaling zit het denk ik wel goed (heb hem al eens op toeren laten lopen en dat loopt goed op) helaas geen filmpje meer van  Beschaamd
maar onder vollast .....tja dat blijft verrassing Cool
de inhoud van dit blokje is hobbymatig door een bevriend revisiebedrijf grof onder handen genomen en bewerkt de afgelopen paar jaar. denk als de uren geteld moeten worden dat het niet leuk meer is.

gr Paul
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #208 Gepost op: 29 Mei 2017, 13:11:56 »

.
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #209 Gepost op: 29 Mei 2017, 13:12:23 »

.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 21   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines