Holland Kadett B Club Forum
19 Oktober 2017, 22:44:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
Ouwe Mert Treffe Brunssum: 22 oktober 2017
Opel Onderdelenbeurs Tolbert: 29 oktober 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 16 17 [18]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn b kadett Car-a-van 1970  (gelezen 37496 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Full Member
***
Berichten: 225


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #255 Gepost op: 30 Juli 2017, 22:29:02 »

Ziet er weer strak uit  Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1447



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #256 Gepost op: 10 Augustus 2017, 06:59:04 »

pedalensetje ook weer netjes roestvrij gemaakt en in de blanke lak........

gr Paul
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1447



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #257 Gepost op: 23 Augustus 2017, 19:06:06 »

ik heb weer een klein stukje gereedschap gefabriceerd om slangklemmen te maken van ijzerdraad Grijns
ziet er authentieker uit dan de hedendaagse slangklemmen en zit net zo vast (aldanniet vaster).
nog een voordeel: er zit niets wat uitsteekt of scherpe randen.

mvg Paul
Gelogd
19Willem71
Full Member
***
Berichten: 225


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #258 Gepost op: 23 Augustus 2017, 21:11:35 »

Dat ziet er simpel uit, hoe werkt het? Zo te zien trekt de draad goed strak.

Groet, Willem.
Gelogd

Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 965



Bekijk profiel
« Antwoord #259 Gepost op: 24 Augustus 2017, 06:45:12 »

Mooi gemaakt Paul, ik ken het principe en ben zelf ook van plan om er eentje te maken.

Voor degene die wil weten hoe het werkt:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=of9p70H7gdg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=of9p70H7gdg</a>

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700TD 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Jinny
Full Member
***
Berichten: 138



Bekijk profiel
« Antwoord #260 Gepost op: 24 Augustus 2017, 06:49:57 »

Die kon ik niet...
Lijkt mij een heel handige tool....
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1447



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #261 Gepost op: 24 Augustus 2017, 08:20:54 »

@Olaf dank je voor het filmpje .

het is inderdaad heel simpel en werkt super, je kunt het ijzerdraad mooi strak aantrekken.

de tool heb ik van dit filmpje nagemaakt van een ijzeren buisje een vleugelmoer ,een lange bout M8 ,een ijzeren staafje en wat laswerk en slijpwerk.
ook voor pech onderweg is het makkelijk voor een kapotte slangklem (geschikt voor alle maten).

gr Paul
Gelogd
Sideburn
Full Member
***
Berichten: 199



Bekijk profiel
« Antwoord #262 Gepost op: 24 Augustus 2017, 08:57:16 »

Dat ziet er echt heel erg handig uit! Met name voor onderweg zoals Paul al aangaf   Lachebek
Krijg je ze ook nog goed los zonder de slang te beschadigen? In het filmpje zegt die meneer dat de spanning goed is als de draadjes gelijk liggen met de slang, mij lijkt dat het dan nogal moeilijk wordt om de draadjes door te knippen?

Gr.
Hans
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '77 Kadett C1 12S CoupĂ©  --  '06 Vectra C2 GTS
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 965



Bekijk profiel
« Antwoord #263 Gepost op: 24 Augustus 2017, 10:00:15 »

Het doorknippen van de draden kan wel lijkt me maar dan alleen met een goede zijkniptank met een scherpe punt. Wat ik wel als nadeel van deze tool zie is de ruimte die je eromheen nodig hebt om hem over te halen. Stel je wil de slang van de kachelradiator vast zetten, vlak naast de kachelkraan. Dit is een krap gebied dus kan lastig zijn.

Maar toch blijft het een leuk en handig tooltje.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700TD 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1447



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #264 Gepost op: 25 Augustus 2017, 07:44:50 »

@Olaf,

ik heb mn benzineleiding / slang ook vastgezet bij de benzinepomp en dat ging makkelijk (je kunt vrij lang nog draaien met de tool totdat je hem vastzet).
losmaken is helemaal makkelijk je buigt de twee uiteinden terug en je kunt hem zo los maken Knipoog (zonder de slang te beschadigen)

gr Paul

ps doe je onder de slangklem nog wat tape dan beschadig je het helemaal niet en ziet er ook nog origineler uit.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1212



Bekijk profiel
« Antwoord #265 Gepost op: 25 Augustus 2017, 22:16:24 »

ps doe je onder de slangklem nog wat tape dan beschadig je het helemaal niet en ziet er ook nog origineler uit.
volgens mij werden mijn radiatorslangen geleverd met tape op de juiste plek er al op. nu snap ik dus pas waarom dat er op zou kunnen zitten Knipoog
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1447



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #266 Gepost op: 26 Augustus 2017, 07:30:40 »

@Jeroen,

dat klopt Knipoog

gr Paul
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1447



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #267 Gepost op: 22 September 2017, 17:29:54 »

hallo allemaal,

het enige wat er sinds een aantal weken is veranderd in mijn Dettje project is de laag stof die dikker is geworden dan me lief is Lippen verzegeld
Ik ga een baanwisseling aan na een SUPERMOOI aanbod om weer het zwaartransport in te kunnen (met beide handen en voeten overigens aangegrepen).
dus nu de geplande vrije winterdagen voor de Dett even opnieuw inplannen zodat hopelijk in het komend voorjaar de body in de lak kan.

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1537



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #268 Gepost op: 22 September 2017, 17:43:49 »

de geplande vrije winterdagen voor de Dett even opnieuw inplannen zodat hopelijk in het komend voorjaar de body in de lak kan.
Allereerst heel veel succes met je nieuwe baan, ik heb de wagen gezien waarmee jij gaat rijden, en heb heel veel respect dat jij met zulke zware wagens durft te rijden.
En gewoon lekker rustig aan met hobbyen aan de dett, heb de lak netjes opgeslagen voor een winterslaap  Grijns

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1447



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #269 Gepost op: 22 September 2017, 18:08:47 »

dank je Martin,

maar had juist de restauratiekriebels weer te pakken en de vaart kwam er weer in maar.....
tja over mn nieuwe job, een paar wieltjes meer maken het juist wat spannender en ipv max 50ton >108ton en ipv een max lengte van 16,50mtr >26mtr ingeschoven en 31mtr max en tussen de 3 en 3.5mtr breed....... Cool.
 tja buiten de Dett , mijn Kids en mn vrouwtje gaat mn hartje toch sneller kloppen van zulk werk Grijns

gr Paul
Gelogd
Pagina's: 1 ... 16 17 [18]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines