Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 08:08:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Plopperig geluidje, schrapend geluid  (gelezen 4289 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Michielh
Gast
« Gepost op: 19 Februari 2010, 00:30:15 »

Kadetters,

om maar meteen nog een dingentje aan te kaarten, nu ik toch bezig ben informatie in te winnen. Mijn auto maakt zo vanaf 70 km/u af en aan een plopperig geluidje, het is een beetje moeilijk te omschrijven. Dit geluidje wordt naarmate de snelheid hoger wordt frequenter, maar verdwijnt op het moment dat ik het gas loslaat.. een beetje vreemd, en het lijkt niet echt een probleem. Misschien betekend het wel dat er binnenkort een probleem kan ontstaan. Vandaar.
Ander vreemd geluidje is dat wanneer ik op hoge snelheid (70+) het gas loslaat, er soms een geluid te horen is wat klinkt alsof er een dunne metalen schijf tegen een ander metaal aanschuurd. Weer een geval van verder geen probleem, maar duidt misschien wel op een probleem in de toekomst. Ervaringen?
Gelogd
Max
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Februari 2010, 13:48:12 »

Hey michiel,

Ik kan je niet helpen denk ik, maar de geluiden klinken bekend. Ik heb zelf als ik in zn vrij sta en mijn koppeling niet induw een rammelend geluid, en vervolgens in 2 en 3 een krijsend, schrapend geluid, en dat is weg als er geen load op de koppeling staat. Ik gok dus dat of koppeling of vliegwiel kaduuk is, of iets in die trant..

Het ploppende zou ik verder niet weten..

Max
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Februari 2010, 14:07:05 »

Hey michiel,

Ik kan je niet helpen denk ik, maar de geluiden klinken bekend. Ik heb zelf als ik in zn vrij sta en mijn koppeling niet induw een rammelend geluid, en vervolgens in 2 en 3 een krijsend, schrapend geluid, en dat is weg als er geen load op de koppeling staat. Ik gok dus dat of koppeling of vliegwiel kaduuk is, of iets in die trant..

Het ploppende zou ik verder niet weten..

Max

mogelijk het priseas (=top) lager. (nr.21)

Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Februari 2010, 21:06:56 »

 dat krassend geluid heb het ook gehad en bij mij was het het vliegwiel dat tegen de afdekkap van de versnellingsbak draaide, en dat was het resultaat van de krukaslagers in de lengterichting waren versleten.. (kun je nagaan of je de krukaspoelie in lengterichting kunt bewegen..

gr Paul
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Februari 2010, 22:34:33 »

Kadetters,

om maar meteen nog een dingentje aan te kaarten, nu ik toch bezig ben informatie in te winnen. Mijn auto maakt zo vanaf 70 km/u af en aan een plopperig geluidje, het is een beetje moeilijk te omschrijven. Dit geluidje wordt naarmate de snelheid hoger wordt frequenter, maar verdwijnt op het moment dat ik het gas loslaat.. een beetje vreemd, en het lijkt niet echt een probleem. Misschien betekend het wel dat er binnenkort een probleem kan ontstaan. Vandaar.
Ander vreemd geluidje is dat wanneer ik op hoge snelheid (70+) het gas loslaat, er soms een geluid te horen is wat klinkt alsof er een dunne metalen schijf tegen een ander metaal aanschuurd. Weer een geval van verder geen probleem, maar duidt misschien wel op een probleem in de toekomst. Ervaringen?

een vraagje, zijn de motor steunen en de baksteun nog in goede conditie, als deze slecht zijn gaat de motor doorhangen op de voorbrug waarbij deze ook dat geluid produceert.


chris
Gelogd
cluseau
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Februari 2010, 09:36:52 »

........dat was het resultaat van de krukaslagers in de lengterichting waren versleten......

Komt het soms vaak voor dat de axiale lagers verrot gaan, ik heb zo'n idee dat dit bij mij ook het geval is. Zie topic http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,8669.0.html. Alleen bij mij lijkt het wel of de zuigers of lagers rammelen boven de 80km/h. Een zwaar hamerend geluid alleen op hoog toerental zodra je gas geeft.

Frans.
Gelogd
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Februari 2010, 15:05:42 »

Kadetters,

om maar meteen nog een dingentje aan te kaarten, nu ik toch bezig ben informatie in te winnen. Mijn auto maakt zo vanaf 70 km/u af en aan een plopperig geluidje, het is een beetje moeilijk te omschrijven. Dit geluidje wordt naarmate de snelheid hoger wordt frequenter, maar verdwijnt op het moment dat ik het gas loslaat.. een beetje vreemd, en het lijkt niet echt een probleem.

Zitten alle bouten van je uitlaatspruitstuk goed vast? Als er bij 1 van de cilinders uitlaatgas kan ontsnappen, maakt dat het meeste geluid bij het vragen van vermogen, optrekken of hogere snelheden. Als je pech hebt, blaast je pakking er tussenuit.

Groeten,
Reinier.
Gelogd
Michielh
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Februari 2010, 23:42:10 »

Ik zal eens de bovengenoemde dingen bekijken, bedankt voor de tips!
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines