Holland Kadett B Club Forum
31 Oktober 2014, 07:57:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Vrijdag 20 juni t/m Zondag 22 juni 2014 - Kampeer weekend Holland Kadett B Club en Opel Veteran Club Belgiƫ in Ravels (Belgiƫ)
Dit jaar wordt het kampeerweekend georganiseerd door ons clublid Danny De Bruyne. Hij is tevens bestuurslid van de Opel Veteran Club Belgie, en voor beide clubs is er dit jaar een kampeerweekend in het Belgische Ravels.
Meer info op onze website: http://www.kadett-b.nl/agenda/2014_agenda2.php

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Lpg inhouds meter aansluiting?  (gelezen 3617 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wooty22
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Gepost op: 06 Maart 2010, 10:48:09 »

goedendag,
ik heb een vraagje, ik ben namelijk de trotse bezitter van een opel kadett met lpg installatie.
heel handig natuurlijk echter is het niet zo makkelijk dat je allleen op de tank zelf kunt zien hoeveel er nog in zit.

daarom kreeg ik van mijn buurman het volgende metertje die kon erop worden gemonteerd.
echter ... hoe??

ik zie wel wat elektr draden lopen vanaf de tank .. maar is dathiervoor bedoeld of voor het afsluiten van de tank?

wie maakt mij wijzer?
bvd
gr wooty22
bcoupe25
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 06 Maart 2010, 11:14:42 »

daar moet je niet aan komen

kijk ff bij een lpg boertje .. je moet een schakelaar hebben met ledjes er in ... die geeft aan hoeveel gas je er nog in hebt zitten

wat je nu hebt hoort in je tank/onder dat klepje

deze op de foto heb ik er ook in zitten en werkt perfect ... ff kijken op marktplaats kom je ze ook tegen voor een beetje .. nieuw kosten ze dik 30 euro

check de link voor de foto .. gr

http://www.lpgonderdelen.com/WebRoot/StoreNL/Shops/61481037/48C4/EDCA/9D67/C08E/8D7C/C0A8/28BD/9C32/ledschakelaar.jpg

wooty22
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Maart 2010, 12:33:32 »

bedankt voor de snelle reactie!

Ik ben maar even gaan zoeken op internet en je komt idd overal zon zelfde meter tegen inclusief schakelaar.
Ik begrijp dat je deze direct aansluit op waar nu de schakelaar zit?

op de foto is ook te zien dat er nog een afgekipt wit draadje is ?? dient dat nog ergens voor of meot ik de meter gewoon aansluiten met de 3 draden dier er op de oude zitten.

gr wouter
wooty22
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Maart 2010, 13:24:24 »

zojuist zie ik toevallig een aanbieiding op het internet

http://www.lpgonderdelen.com/epages/61481037.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61481037/Products/E006

Als ik deze bestel kan ik deze op mijn tank monteren? of zijn er nog verschilllen?
andere dingen waar ik aan moet denken?

groet
wouter
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Maart 2010, 14:31:23 »

dat sensortje die je hebt moet je op dezelfde plek als de analoge meter plaatsen... (werkt met magneten, dus je hoeft niet je tank leeg te maken... daarnaast snap ik niet dat iedereen die knop heeft... ik heb zelf een 4 standen schakelaar...
1 is gas...
2 is gas en benzine(om tijdens het rijden de carb te vullen en door te rijden op gas
3 benzine
4 niks om de carb leeg te rijden...

deze schakelaar kan je maar 1 kant op draaien, en werkt fijner dan die schakelaar, want die heeft geen gas en benzine stand...

verder zijn die meters niet bepaalt accuraat. en kan je beter gewoon op de km stand letten...

Kadett B L "super" 1968 LPG
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Maart 2010, 17:05:16 »

Hoi,

Zoals hierboven al is vermeld kun je het niveau gevertje wat jij hebt vervangen door het andere niveau indicatortje, dit stelt niet veel voor. Het niveau gevertje met de draden geeft een variabele weerstand af, afhankelijk van de vulling. Je zult dus of precies een niveau meter erbij moeten hebben die past bij jouw niveau gever. Wat je ook kunt doen is hem aansluiten op de originele brandstofmeter in het dashboard, een nadeel is dan wel dat het niveau niet precies overeen komt maar je hebt in ieder geval een aardige indicatie, ik heb dit ook en het werkt. Als ik overschakel van gas naar benzine schakelt mijn brandstof meter mee.

Dan nog even een opmerking over de LPG onderdelen shop, ga hier niet mee in zee! Deze man heeft al heel veel mensen opgelicht en allerlei verschillende bedrijven gehad. Zoek maar eens op internet naar oplichters en de LPG onderdelenshop, dan zul je zien hoe veel mensen al de dupe zijn geworden van hem. Er zijn ook wel goede reacties, maar de meeste zijn allemaal negatief, tot diep triest en schandalig! Dus wees op je hoede!

Bij een gemiddelde auto onderdelenhandel kun je ook wel zoiets kopen.

Alvast succes ermee.

Groeten Olaf

Kadett Caravan Deluxe 5 deurs & Kadett Sedan Deluxe 4-deurs
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 06 Maart 2010, 17:41:01 »

Er zijn verschillende manieren om de meter aan te sluiten, beetje aanvullend op wat Olaf vertelde. Je kan zoals gezegd, zelfs de benzinemeter gebruiken. In dat geval moet er eigenlijk een kastje tussen het losse metertje wat je gekregen hebt en de benzinemeter. Hierop stel je de minimale en maximale waarde in overeenkomstig met je standaard tankmeter, (vol/leeg). Meestal wordt er dan een dubbele 3-standenschakelaar gebruikt, 1 voor gas/ 0 / benzine, de andere voor de meter op benzine of op gas. Het makkelijkste systeem zonder knippen en aansluiten in de standaard bedrading is de ledjesmeter. Niet elke voeler op de tank heeft dezelfde minimale en maximale weerstand, dus niet elk willekeurig ledmetertje werkt dan ook, hangt een beetje af van het merk. Ik heb een ledmeter in 1 van mijn voorgaande auto's gehad die nog half aangaf terwijl de tank leeg was. Als je dat maar weet en nog benzine hebt, is dat geen probleem.

Groeten,
Reinier.
wooty22
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Maart 2010, 16:13:23 »

Ik heb de spullen gister binnengekregen! Grijns
zondag besteld dinsdag afgeleverd sneller kon niet, dus of de winkel heeft zijn diensten verbeterd of ik heb geluk.
ik weet het niet, iig ben ik er blij mee.
ga dit weekend proberen het metertje te installeren met behulp van de reacties

dank!
wouter
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: