Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:11:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 12   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Lang gekoesterde wens....schuurvondst...  (gelezen 102475 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 04 September 2010, 14:17:51 »

Hij stond al heel lang op mijn verlanglijstje: een kadett-b Car-a-van.

En afgelopen week is het gelukt: Een 5 deurs uitvoering uit 1968!
Hij heeft de afgelopen 20 jaar in een oude schuur stil gestaan, wel ieder jaar keurig geschorst.
Dus ook met het originele NL kenteken 79-71-ZU en de bijbehorende schorsingen.

Wel een project(je) maar ik heb geen haast, dus ik ga proberen hem een mooi nieuw leven te geven.
Voor de foto's zal ik even proberen Ralf in te schakelen, dan kan hij hem gelijk in het register zetten.
Mvg,
Erwin     
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Max
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 04 September 2010, 20:58:21 »

Mijn kenteken is 77-06-ZD.. en de mijne is uit 73.. konden ze niet tellen vroeger?

Succes met je project!
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 04 September 2010, 21:03:09 »

Mijn kenteken is 77-06-ZD.. en de mijne is uit 73.. konden ze niet tellen vroeger?

Succes met je project!

het klopt ZU is van 72 / 73, de vraag blijft nu open staan hoezo 68
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 04 September 2010, 22:43:16 »

Ik heb 3 foto's over e-mail ontvangen, maar foto 1 en 2 zijn het zelfde Ik weet het niet



Linkje naar het RDW-Rapportje: http://www.kadett-b20.nl/Kadett-B_Register/79-71-ZU/79-71-ZU_RDW.pdf

En ja, Bij de RDW staat hij te boek als '68, terwijl de andere als '73 staat beschreven: http://www.kadett-b20.nl/Kadett-B_Register/77-06-ZD/77-06-ZD_RDW.pdf

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 05 September 2010, 06:32:39 »

Hoi,

Vroeger was het zo dat als je de kenteken papieren kwijt was, dan kreeg je gewoon een nieuw kenteken. Tegenwoordig krijg je een duplicaat code, dus een 1 of meer op de kenteken plaat. Hiermee zijn ze pas gestopt in 1986/1987, hierna kwam de duplicaat code al maar nog niet op de plaat, dit kwam pas na 2002 ofzo (toen de nieuwe/huidige gele kentekenplaat werd ingevoerd).

Dus van deze kadett zijn waarschijnlijk de papieren kwijt geraakt in 1973 en daarom heeft ie een kenteken uit 1973. Je kunt het weer laten omzetten in het oorspronkelijke kenteken uit 1968, dit kost €38,50. Zo had mijn kadett een kenteken uit 1985 en eentje uit 1969 vind ik toch wel veel mooier.

Hopelijk is het duidelijk zo.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 05 September 2010, 07:04:04 »

Hoi,

Vroeger was het zo dat als je de kenteken papieren kwijt was, dan kreeg je gewoon een nieuw kenteken. Tegenwoordig krijg je een duplicaat code, dus een 1 of meer op de kenteken plaat. Hiermee zijn ze pas gestopt in 1986/1987, hierna kwam de duplicaat code al maar nog niet op de plaat, dit kwam pas na 2002 ofzo (toen de nieuwe/huidige gele kentekenplaat werd ingevoerd).

Dus van deze kadett zijn waarschijnlijk de papieren kwijt geraakt in 1973 en daarom heeft ie een kenteken uit 1973. Je kunt het weer laten omzetten in het oorspronkelijke kenteken uit 1968, dit kost €38,50. Zo had mijn kadett een kenteken uit 1985 en eentje uit 1969 vind ik toch wel veel mooier.

Hopelijk is het duidelijk zo.

Groeten Olaf

nu is het echt helder, er was iets. Knipoog
Gelogd
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 05 September 2010, 08:15:52 »

Er stond destijds bij een nieuw/gewijzigd kenteken (meestal voor zover ik weet) ook een ander getal voor in de code. Standaard begint dit met een 00, als er een wijziging is geweest, bijvoorbeeld een ingenomen kenteken bij schade of wijziging brandstof, dan staat het bouwjaar in de code. Bij de kadett op LPG die ik had begon de code op het kenteken met het bouwjaar, maar ook bij 1 van de motoren die ik had ivm import. Bij een oude Scania die ik heb zit wel een Z nummer, maar de code begint met 00 omdat deze voor registratie is omgebouwd en als omgebouwde nieuwe auto is afgeleverd. Je ziet de Z nummers bijvoorbeeld ook wel op mobiele bouwkranen, aangepast voor registratie. Ik ken de benaming van de Z in het kenteken als zoeknummer, iets wat ze hier vroeger zo noemden.

Groeten,
Reinier.
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 05 September 2010, 08:48:25 »

Z nummers bij mobiele bouwkranen heeft ook te maken dat ze vrijgesteld zijn van heel veel dingen die normale vrachtwagens wel moeten en daarbij komende mogen ze rode diesel tanken, je moet het ook zien bij tractors die de weg alleen gebruiken van a naar b en dan moeten werken op het land. ze hebben andere normen.
Gelogd
OlympiaA
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 05 September 2010, 08:56:20 »

Als het goed is niet meer chris ,rode diesel is alleen nog voor landbouwvoertuigen.
En zz doen ze ook niet meer die zijn alleen vrijgesteld van apk omdat ze ieder jaar gekeurd worden als kraan.
Ik reed eerst een hoogwerker en daar mocht ik ook rood mee tanken maar sinds vorig jaar jan mag dat ook niet meer.
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 05 September 2010, 09:10:57 »

ik wist wel dat het zo wel was, ja de wet blijft  maar veranderen en die kan ik niet blijven nalopen
Gelogd
OlympiaA
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 05 September 2010, 09:26:52 »

Ja ik word er af en toe ook niet goed van. Boos
Maar zal straks een even in het grote boek kijken wat het kenteken er voor een is.
Gelogd
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 06 September 2010, 09:32:33 »

Hoi Olaf,
Bedankt voor de tip, ik ga er tzt achteraan.
Zelf vond ik het ook al vreemd, want mijn Olympia A is van september 1969 en heeft 44-02-JS.
Er moeten zo wie zo nog nieuwe blauwe platen op, dus dan gelijk maar even kijken of ik het oorspronkelijke kenteken terug kan krijgen.
Maar zoals eerder gezegd, ik heb geen haast.
Eerste prioriteit is om te kijken of het motortje nog wil lopen.
Mvg,
Erwin   
Hoi,

Vroeger was het zo dat als je de kenteken papieren kwijt was, dan kreeg je gewoon een nieuw kenteken. Tegenwoordig krijg je een duplicaat code, dus een 1 of meer op de kenteken plaat. Hiermee zijn ze pas gestopt in 1986/1987, hierna kwam de duplicaat code al maar nog niet op de plaat, dit kwam pas na 2002 ofzo (toen de nieuwe/huidige gele kentekenplaat werd ingevoerd).

Dus van deze kadett zijn waarschijnlijk de papieren kwijt geraakt in 1973 en daarom heeft ie een kenteken uit 1973. Je kunt het weer laten omzetten in het oorspronkelijke kenteken uit 1968, dit kost €38,50. Zo had mijn kadett een kenteken uit 1985 en eentje uit 1969 vind ik toch wel veel mooier.

Hopelijk is het duidelijk zo.

Groeten Olaf
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 08 September 2010, 08:53:50 »

Gisteren even aan het sleutelen geweest. Helaas, het motortje zit vast.
Heeft er iemand in de buurt van Tukkerland en geschikt motortje liggen?
Verder ben ik alvast op zoek naar 2 redelijke gebruikte spatborden, onderste reparatie deel van het het rechter achterscherm, reparatie delen voor de a-stijlen en een glaasje van het linker achter uit rij licht.
Bvd,
Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 08 September 2010, 09:01:42 »

Ik heb een paar jaar geleden voor 75 Euro een 1.2S blok uit een C-Kadett gekocht. (voor je weet maar nooit)
Toen liep hij goed en ik heb hem regelmatig doorgedraaid; je mag hem bekijken, proberen en indien goed , voor hetzelfde bedrag overnemen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 08 September 2010, 09:14:50 »

Kijk dat schiet lekker op, schikt het vanavond?
Mvg,
Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Pagina's: [1] 2 3 ... 12   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines