Holland Kadett B Club Forum
26 April 2024, 04:46:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: achter spiraalveren  (gelezen 3577 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Gepost op: 17 Oktober 2010, 08:37:46 »

Ik heb ooit eens andere achterspiraalveren gekocht voor mijn b kadett uit 1973 en ze laatst eronder gezet.
Wat mij opviel was dat de orginele veren aan de onder en bovenkant de windingen dunner werden en bij deze niet. De oudere veren voldeden samen met loadjusters prima, maar met de nieuwe veren is de auto wel erg stug en staat de achterkant erg hoog.Wel heb ik  bovenrubbers gebruikt voor beneden door ze doormidden te snijden zodat ze beter in de schotel vielen, volgens mij kan dit welzo, mocht dit echt niet kunnen hoor ik het graag.Op de nieuwere vering zat ook een markering van groene verf, kan dit een bepaalde stugheid aangeven.Natuurlijk kan ik de oude vering terugzetten of i.p.v. loadjusters de orginele schokdempers. Maar ik wil graag weten welke nou orgineel zijn en waar die andere vering eventueel vandaan komt.

In iedergeval bedankt vast voor jullie reactie.

Groeten Fred
Gelogd
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Oktober 2010, 16:52:03 »

Niemand een idee hoe het zit met die achterveren?Verbaasd?

Mvg. Fred.
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Oktober 2010, 17:47:35 »

Ik heb ooit eens andere achterspiraalveren gekocht voor mijn b kadett uit 1973 en ze laatst eronder gezet.
Wat mij opviel was dat de orginele veren aan de onder en bovenkant de windingen dunner werden en bij deze niet. De oudere veren voldeden samen met loadjusters prima, maar met de nieuwe veren is de auto wel erg stug en staat de achterkant erg hoog.Wel heb ik  bovenrubbers gebruikt voor beneden door ze doormidden te snijden zodat ze beter in de schotel vielen, volgens mij kan dit welzo, mocht dit echt niet kunnen hoor ik het graag.Op de nieuwere vering zat ook een markering van groene verf, kan dit een bepaalde stugheid aangeven.Natuurlijk kan ik de oude vering terugzetten of i.p.v. loadjusters de orginele schokdempers. Maar ik wil graag weten welke nou orgineel zijn en waar die andere vering eventueel vandaan komt.

In iedergeval bedankt vast voor jullie reactie.

Groeten Fred


het klopt precies Fred, de kleuring die op de veren staan geven duidelijk de stugheid aan en de groene zijn het meest voorkomde, de kleuren rood en blauw zijn er ook. deze veren zijn over de hele lengte even dik en lopen niet dunner weg op het einde wat ook het veercomfort geeft maar niet het weggedrag ten goed komt. de dunne uitlopende zijn origineel maar mijn voorkeur gaat naar weggedrag dus stug.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines