Holland Kadett B Club Forum
26 April 2024, 02:00:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: nokkenas OHV  (gelezen 4711 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Gepost op: 27 November 2010, 20:27:52 »

hallo ik heb vandaag in de boeken van een E kadett zitten snuffelen bij de 1.2s OHV motoren, daar stond dat de nokkenas HOGERE nokken heeft dan de andere1.0 1.1 of 1.2 motoren (van A-B-C-D kadett of A corsa modellen)  Ik weet het niet
nokhoogte E kadett =6.45
overige modellen     =5.84
dus nu de (vreemde) vraag? waarom alleen de E kadett?en wat voor verschil geeft het?

gr Paul
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 27 November 2010, 20:57:09 »

Paul, is voor de langere tijdsduur dat de klep open blijft staan
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 29 November 2010, 13:32:16 »

Een hogere nok betekent ook een klep die verder open gaat en dus meer doorgang om mengsel binnen te laten.
Gelogd

kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 29 November 2010, 17:17:07 »

Een hogere nok betekent ook een klep die verder open gaat en dus meer doorgang om mengsel binnen te laten.

ja dit klopt precies, rede: omdat de moderne motoren zo uitgeknepen worden halen ze bij lange nog niet de 60 pk wat de oudere motoren wel halen. daarom is het ook ideaal om een moderne kop op een oud type blok te monteren dat toch weer iets meer brengt. Knipoog
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 29 November 2010, 20:15:33 »

dus je zegt dat het oude type nokkenas met lagere lift betere prestaties heeft?
of hebben deze nieuwe ook een andere kleppentiming?
Gelogd

kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 14 December 2010, 18:26:46 »

het lijkt mij dat een "hogere nok" meer vermogen geeft... en met grotere kleppen moet dat dus een paar extra ponnies kunnen leveren Cool.

gr Paul
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 14 December 2010, 18:37:31 »

het lijkt mij dat een "hogere nok" meer vermogen geeft... en met grotere kleppen moet dat dus een paar extra ponnies kunnen leveren Cool.

gr Paul

Paul, dit is echt niet voor de extra ponnies. de hedendaagse benzine is te veel uitgeknepen daarom hebben ze dat zo gedaan Knipoog
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 14 December 2010, 18:41:32 »

maar je kunt het wel gebruiken om er extra ponnies mee onder de kap te krijgen??

gr Paul
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 14 December 2010, 18:54:58 »

maar je kunt het wel gebruiken om er extra ponnies mee onder de kap te krijgen??

gr Paul

met deze arme benzine, het is bijna water. de pk's haal je er niet uit
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 14 December 2010, 19:33:28 »

als water wil ik nog net niet zeggen maar ik weet wel dat ik benzine van bv Tink en Tango enz. vermijd ik als de pest Boos Boos de motor begint er zeer beroerd op te lopen (tank nu Total Excelium met toevoeging van de leverancier) en loopt er perfect op..

gr Paul
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines