Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 13:26:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Opel Kadett B AeroTop II  (gelezen 29361 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 20 December 2010, 23:02:33 »

Zoals sommigen weten, heb ik al jaren geen rijdende B-Kadett meer. Door omstandigheden lukte het me niet om mijn restauratie te starten. Dit gaat volgend jaar veranderen! Komend jaar start ik met de restauratie.

Het wordt een restauratie die langer zal duren, maar ik zal in dit topic de voortgang kenbaar maken.

Wat wordt het? De titel verraad het al! Een B-kadett met een groot vouwdak, een Webasto AeroTop II.
De kleur wordt baby-blauw, maar niet de bekende 'horizon-blauw': Ook dit wordt net iets anders.

Om een idee te geven wat het moet worden, hier een foto van een miniatuur: Waarschijnlijk maak ik het dak niet donkerblauw!


En hier een foto van het Webasto dak:


Dit dak heb ik al een keer 'proef geplaatst' in het dak van een sloper, en past perfect!

Overige gegevens:

Kadett-B2 - bouwjaar augustus 1968
1200 CC - Motor, uiteraard met hotspark contactloze ontsteking
Schijfremmen
Zwart interieur uit een hollyday (dus met hoofdsteunen), maar ook dit wordt weer net iets anders...

Zodra er nieuwigheden te melden zijn, plaats ik ze hier!


Ralph

Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 20 December 2010, 23:14:05 »

hey Ralph, alvast succes met de restauratie van je kadett, nu kan ik ook eens komen kijken.  Rollende ogen
zal een heel apart maar zeker een super auto worden.

Chris
Gelogd
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 21 December 2010, 13:04:45 »

Hoi Ralph,
Mooi project! Toeval?: ik ga mijn projectje ook "babyblauw" maken.
Ik pak wel een originele opelkleur: lagoblau.
Deze heeft Motip ook in spuitbus, altijd handig.
Succes,
Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
topcat
Hero Member
*****
Berichten: 623



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 21 December 2010, 17:29:53 »

ik wens je ook heeel veel suc6 met de restauratie en ga het zeker volgen.

iedereen ook nog fijne feestdagen toe gewenst en een goede start voot het nieuwe jaar
Gelogd












kadett caravan 2.4 1969
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 21 December 2010, 21:26:16 »

Hoi Ralph,
Mooi project! Toeval?: ik ga mijn projectje ook "babyblauw" maken.
Ik pak wel een originele opelkleur: lagoblau.
Deze heeft Motip ook in spuitbus, altijd handig.

De kleur die ik wil gaan gebruiken is een 'moderne' retro-kleur, maar is niet van Opel. Normaal had ik ook voor een kleur van Opel gekozen, maar toevallig zag ik deze op een andere auto. Het is een lichtblauwe kleur, maar met met meer 'diepte'. Zoek maar eens op Google naar CHA CHA CHA AZURE van Fiat  Grijns

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 21 December 2010, 21:30:20 »

Plaatje bij het praatje:


Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Februari 2011, 00:17:06 »

Vandaag kreeg ik weer een aantal kentekens met foto door voor in het kentekenregister, en raad eens wat daar tussen zat? Een Nederlandse B-kadett met groot vouwdak! Wordt mijn AeroTop wel wat minder uniek Grijns



Dit is de eerste Nederlandse B-kadett die ik ken met zo'n vouwdak. Ik had dit wel al eens in een Duitse B-kadett gezien.

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
roger H
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Februari 2011, 00:04:01 »

Ralph, dit hoort en ziet er heel goed uit.
ben benieuwd hoe het uitziet met een vouwdak,wist niet dat dit ook bij de kadettjes is gebruikt. vroeg me dat wel altijd af.

het wordt zeker een mooie kadett, succes ermee.

groetjes
Gelogd
kadett 66
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 08 December 2011, 17:17:40 »

Ralf,

Kun je zomaar een vouwdak plaatsen of moet je de auto dan opnieuw door de rdw laten keuren.
Ik vraag dit omdat ik hetzelfde wil doen met mijn Kadett c en het zonde vindt als het achteraf niet zomaar blijkt te mogen.

Loopt er bij een B kadett ook een verstevigings spijl in het midden van het dak?
Want ik zal bij mijn kadett c het middelste spijltje van de dakplaat moeten doorzagen om een vouwdak te kunnen plaatsen.

Gr Joris
Gelogd
Max
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 08 December 2011, 20:29:12 »

Ja er loopt een spijl over het dak!

Daarnaast denk ik niet dat je voor een dakraam (wat dit eigenlijk is natuurlijk) naar de RDW hoeft.

Max
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 08 December 2011, 22:50:10 »

Er loopt inderdaad een versteviging onder de dakhuid door, maar deze is meer bedoeld voor stevigheid aan de dakhuid zelf te geven. Deze versteviging zit met een paar lasjes links en rechts vast gepunt. Aan de dakhuid zit hij met een soort kit vast.

Dit soort daken werden in de jaren 60-70 al veel (achteraf) ingebouwd. Er staat zelfs in het kenteken archief een Nederlandse B-kadett met dit type vouwdak.

Omdat de dragende constructie niet wordt veranderd, hoef je niet naar de RDW te gaan!

Wel even een tip: Het vouwdak van de meeste recentere auto's past meestal niet. Deze zijn meestal te breed en te lang. Ik dacht eerst dat het dak van een Renault Twingo zou passen, maar dit is meer als 10 cm te lang en te breed!

Welk type dak wil je gaan gebruiken?

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kadett 66
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 09 December 2011, 17:24:08 »

Ik heb een zo goed als nieuwe MG MGB Britax Webasto vouwdak deze hebben ze in england ooit in een Vauxhall Chevette Jubilee uitvoering geleverd. Maar goed Engeland is natuur niet Nederland qua regelgeving dus vandaar mijn vraag en mijn twijfel. Bedankt voor je duidelijke uitleg.
 
Ralph Ik ben trouwens benieuwd hoever je bent met het restauren van je Kadett B.

Joris
Gelogd
kadett 66
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 09 December 2011, 17:28:12 »

Ik heb er ook nog een foto van gevonden.
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 09 December 2011, 19:31:11 »

Het Webasto Aerotop II dak ziet aan de buitenkant ongeveer het zelfde uit als de Webasto classic (op de windafwijzer na). Het grote verschil zit in de bediening. De classic heeft een (chrome?) zwengel, terwijl de Aerotop elektrisch is.

Op dit moment ben ik op zoek naar een oplossing voor het overwinteren van mijn kadett: deze staat bij een collega in stalling. Deze wordt echter omgebouwd tot caravan-stalling, waardoor mijn kadett moet verkassen. Ik heb echter een garagebox op het oog om aan te kopen....

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 22 Juni 2019, 10:18:39 »

Er is na veel jaren weer wat te melden over dit project: Na ongeveer 12 jaar in de stalling bij een collega te hebben gestaan heb ik gisteren met mijn jongste zoon de "project kadett" opgehaald en verplaatst naar een loods in Belgie. Hier kan ik eindelijk beginnen met het AeroTop project!

Deze kadett heb ik dus 12 jaar geleden gekocht als schuurvonst! Er zaten ook nog 2 goede voorschermen, deuren, motorkap en kofferdeksel bij, maar daar heb ik geen losse foto's van. Hij heeft een 1200 motortje (dat nog steeds los is!), een goede vooras met schijven en is zeker geen rotte bak!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines