Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:30:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motorblok / restauratie van de verdere auto!  (gelezen 19579 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mr.Yap
Gast
« Gepost op: 30 December 2010, 15:41:31 »

Daar tot mijn grote spijt mijn motor is vastgelopen, zoek ik een blok voor een aardige prijs! Het zou fijn zij deze te kunnen vinden in het noorden van het land!

Alvast dank,
 
Jaap
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 30 December 2010, 15:52:14 »

Daar tot mijn grote spijt mijn moter is vastgelopen, zoek ik een blok voor een aardige prijs! Het zou fijn zij deze te kunnen vinden in het noorden van het land!

Alvast dank,

Jaap

vraag rebel (fred) of Paul eens
Gelogd
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 30 December 2010, 16:21:01 »

Dank voor de Tip, vraag eerst Fred, die woont in Groningen Knipoog

Tnx
Gelogd
Pedro
Full Member
***
Berichten: 198



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 30 December 2010, 18:10:06 »

Hallo Jaap,

ik heb er ook nog wel 1, Westerbroek, vlakbij Groningen.

Peter
Gelogd
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 01 Februari 2011, 15:06:05 »

Hallo alleen, even een overzicht van wat te doen.

Peter heeft idd nog een blok liggen, alleen wil ik mijn huidige blok eerst uit elkaar halen om te kijken wat er nog te redden valt! Heeft iemand hier ervaringen mee, en of tips en trucks.

Deze week zal ik even wat foto's plaatsen van de gang van zaken !!
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Februari 2011, 15:31:15 »

als het blok genoeg heeft gelopen en dus gaar is dan kun je beter het inwendige vergeten tenzij dit op kort termijn is vervangen, bv een olie pomp die genoeg heeft gedraaid en wil deze omzetten dan gaat ie altijd lekken ( eigen ervaring) kettingspanner als deze nog goed is kun je hem als reserve wegleggen en voor de rest is alles op elkaar ingelopen en dus moeilijk uitwisselbaar. kort gezegd "olie ervanaf en naar de eeuwige jachtvelden brengen" Knipoog
Gelogd
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Februari 2011, 15:42:21 »

Tja had ook gevraagd naar het reviseren van het blok, maar zoveel nullen heb ik niet in mijn portemonnee zitten Lachen
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 02 Februari 2011, 19:57:18 »

gewoon blok kopen,waterpomp en ontsteking checken.

nieuwe olie erin en karren.

na poosje rijden kleppenstellen.

john
Gelogd
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 02 Februari 2011, 20:42:03 »

hahahahah, tja heb het ook opgegeven hoor lol... morgen plaats ik even foto's het is een hel.. hij is er nog niet eens uit :S ! schroef, niet los te krijgen en geen ruimte voor de fex... dusss ff een dremel lenen Lachen

Zal morgen een een nieuw topic maken in resturatie.. immers, nu het blok er uitgaat, is er ook direct ruimte om wat meer dingen aan te pakken. Anders zou het zonde zijn!!! iets langer in de garage, hoop mijn schatje in de lente de garage weer uit te kunnen rijden
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 02 Februari 2011, 20:51:18 »

hahahahah, tja heb het ook opgegeven hoor lol... morgen plaats ik even foto's het is een hel.. hij is er nog niet eens uit :S ! schroef, niet los te krijgen en geen ruimte voor de fex... dusss ff een dremel lenen Lachen

Zal morgen een een nieuw topic maken in resturatie.. immers, nu het blok er uitgaat, is er ook direct ruimte om wat meer dingen aan te pakken. Anders zou het zonde zijn!!! iets langer in de garage, hoop mijn schatje in de lente de garage weer uit te kunnen rijden

wie bedoel je; de auto of de buurvrouw Lachen
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 02 Februari 2011, 21:44:04 »

Ja, jij lacht, maar de buurman ....... Ik weet het niet
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 03 Februari 2011, 20:56:16 »

Hahahhaha, jullie hebben nog mijn buurvrouw nog mijn buurman gezien, das alleen maar huilen huilen en nog veel meer huilen Lachen

Hoe dan ook, het blok is er nog niet uit.. maar hier al wel wat foto's ! ik ga direct een mooie start maken met de "resturatie van de rest van de auto"



Voor meer foto's kun je even kijken in mijn fotoboek http://auto83.nl/index.php?p=photos/viewstory/96

We / ik gaan direct de voorkant van de auto demonteren en onderhanden nemen !!
Gelogd
Mitch
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 03 Februari 2011, 21:45:48 »

Zonde dat het blokje in de soep is gelopen. Heb er ook nog wel eens bij staan kijken (stond hier 3 straten verder, heb geloof ik nog een foto deze Dett samen met die van mij) Carrosserie was niet heel slecht volgens mij. Van binnen wel aardig wat werk en ik moet zeggen dat ik niet zo'n fan ben van matzwart. Zijn vraagprijs was er ook wel naar volgens mij. Succes met de restauratie!
Gelogd
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 03 Februari 2011, 21:51:43 »

Zonde dat het blokje in de soep is gelopen. Heb er ook nog wel eens bij staan kijken (stond hier 3 straten verder, heb geloof ik nog een foto deze Dett samen met die van mij) Carrosserie was niet heel slecht volgens mij. Van binnen wel aardig wat werk en ik moet zeggen dat ik niet zo'n fan ben van matzwart. Zijn vraagprijs was er ook wel naar volgens mij. Succes met de restauratie!

O wil die foto ik wel hebben, altijd leuk voor het fotoalbum  Grijns

Hij blijft ook zeker niet matzwart hoor, hij gaat naar hoogglans metallic, wel zwart  Knipoog
Oh menn, nog niet het motertje eruit  Geschrokken
Ik zou eerst het blokje eruit halen(ik had toen de mijne in 1 1/2 uurtje incl versnellingbak eruit).
Dan heb je veel meer ruimte om de voorkant aan te pakken.
Je hebt 2 manieren om het motertje eruit te halen, namelijk : moter incl versnellingsbak eruit hijsen en je kunt de moter incl de voortrein eronderuit halen.
Suc6

Fred

Zeker, had ook niet zolang moeten duren, maar en bout, hij wilde gewoon niet, met een flex ook geen ruimte, dus dremel lenen is de oplossing. Uiteraard, blok eruit, en dan de rest demonteren Lachen
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 03 Februari 2011, 22:32:09 »

Oh menn, nog niet het motertje eruit  Geschrokken
Ik zou eerst het blokje eruit halen(ik had toen de mijne in 1 1/2 uurtje incl versnellingbak eruit).
Dan heb je veel meer ruimte om de voorkant aan te pakken.
Je hebt 2 manieren om het motertje eruit te halen, namelijk : moter incl versnellingsbak eruit hijsen en je kunt de moter incl de voortrein eronderuit halen.
Suc6
Fred

valt me wel tegen met 1 1/2 u. voor een blokje met bak verwijderen, ik snap ook wel dat je een jaartje ouder bent geworden.  Lachen Lachen
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines