Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 19:35:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: start motor stuk?  (gelezen 21600 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Wouter
Sr. Member
****
Berichten: 319


Helaas geen Kadett meer.


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 12 Maart 2011, 15:18:23 »

* Berichten verwijderd *

SVP ontopic blijven.

Laten we op dit forum gewoon verder gaan met waar iedereen goed in is: Elkaar helpen met tips/informatie/onderdelen/enz. Laat svp het onzinnige niet de boventoon voeren.
Gelogd

Helaas geen kadett meer...
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 13 Maart 2011, 23:38:31 »

even googlen en we zijn misschien een antwoord rijker.
De inschakelspanning is de spanning waarbij de solenoide in werking treed. Het voltage mag dus hoger zijn, maar moet de waarde van 8v moeten overschrijden. (dit kan ook bv 7,5 zijn, maar 8v is het maximum dat overschreden moet worden)

Als je 4,5 meet dan heb je ergens verlies op je bekabeling of op de massa.

Op het opel GT forum prijzen ze regelmatig starter-kits aan waarbij de directe verbinding van contactslot naar startmotor vervangen wordt door eentje met een relais. Dit omdat de stroom die over het contactslot gaat relatief hoog is en zo het contactslot kan doen verslijten. Dus daar kan je probleem wel liggen.
Gelogd

kadettb1986
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 14 Maart 2011, 20:36:17 »

ahh dat is een goede.
ben ermee bezig geweest, nieuwe startmotor ingebouwd (met dank aan rebel:D)
deze deed dus ook niets. + van accu gepakt en aansluiting 50 van de startmotor gepakt, hotwiren voor gevorderden zeg maar.
nu sloeg de startmotor wel aan en mijn blokje sloeg ook aan echter bij het loslaten van de draden welke ik gebruikte om te starten werd het weer angstvallig stil.
contactslot natuurlijk op contact ( dit is dus niet het probleem)
mijn ideen beginnen op te raken.
wat zou dit kunnen zijn?
 
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 14 Maart 2011, 20:48:13 »

Dit wijst in mijn ogen nog meer op een contactslotprobleem... of de verbindingen ervan. Eventueel ook van de grote rode kabel/plus verbinding maar die kans lijkt me kleiner.

meten is weten
Gelogd

kadettb1986
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 14 Maart 2011, 23:03:43 »

laat ons zo denken:
welke kabels en/of onderdelen zijn nodig om het motorblok te laten lopen.
het starten heb ik nu "opgelost" maar waarom blijft hij niet lopen?
erg vervelend Huilen
Gelogd
kadettb1986
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 17 Maart 2011, 11:57:37 »

dank je maar daar zal het niet aan liggen, ik heb ongeveer 50% studieboeken en 50% kadett literatuur:P
btw moet ik hele dag dat glimmende blok van jou aankijken, dan voel ik me ook schuldig tegenover mijn kadettje :d
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 17 Maart 2011, 16:12:07 »

Probleem niet helemaal duidelijk Verbaasd Verbaasd
Doet de startmotor het niet of loopt de motor niet door of is het beide?
-Tjeck je bobine: trekt de kabel van bobine naar verdeler een goede vonk?
-zekeringkastje Verbaasd  alle draden + zekeringen o.k.? 
-doodlopende draad Ik weet het niet  Een doodlopende draad doet niets en is er ook niet. Elke draad moet een begin (+) en een eind (-) hebben.
Pas dan loopt er een "stroom".  zie hier: weerstandsdraad http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,7164.0.html
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 17 Maart 2011, 19:08:17 »

Kadettb 1986,

De link waarnaar is doorgelinkt door Gert, heb ik een helemaal nagelezen.

Zelf denk ik dat de ronde bobine misschien die weerstandsdraad heeft en de vierkante bobine niet, dit weet ik niet zeker maar bij mij heb ik geen doorzichtige draad aan de bobine.

Zelf heb ik vroeger een saab 900 gehad en daarin zat de verkeerde bobine ( deze gaf alleen maar 12 volt, terwijl er een met een voorschakelweerstand ( in dit geval een blokje ) in moest zitten.
Je wil niet weten hoe de kontaktpunten er na een tijdje uitzagen, geheel gesmolten.Maar goed dit is verder niet zo interresant.

Wat ik wel las in deze link, helemaal aan het eind, eigenlijk de laatste zin, zou wel eens de oplossing van je probleem kunnen zijn.Kan het natuurlijk niet garanderen maar wel de moeite waard om naar te kijken.

Succes Fred uut Huessen.
Gelogd
kadettb1986
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 18 Maart 2011, 18:43:32 »

Het werkt weer! Het was toch de startmotor had iemand met kleine handen 15 en 50 laten aansluiten....verkeerdom:( het is zo moeilijk goed personeel te krijken tegenwoordig :p
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 18 Maart 2011, 19:07:47 »

 Knipoog mooi zo.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Tim
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 04 Mei 2013, 17:56:48 »

Ik heb een probleem dat hier erg op lijkt. Als ik een lang stuk gereden heb wilt het kadettje niet meer starten. In het begin was het winter, paar minuutjes wachten met de motorklep open en hij startte weer (weet niet of de motorklep open doen zin had, maar ik dacht dan koelt de motor snel af). Nu is het zomer, en duurt het echt heel erg lang.

Als je start, hoor je niets (geen klik, geen tik, geen startmotor niets), het enige wat je merkt is dat de lampjes op het dashboard iets lichter worden.

Het is 100% zeker niet de accu. Na afkoelen start hij ook gewoon zonder problemen.

Nu hoor ik hier veel voorbij komen over tikken op / vervangen van het startrelais. Verwachten jullie dat dat voor mij zin heeft?

Waar zit het startrelais precies? Als ik het goed begrijp zou het, mocht het het startrelais zijn, gewoon moeten werken als ik de startkabels van de accu rechtsstreeks op de startmotor zet? Heel erg bedankt voor jullie wijs advies Lachebek.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 05 Mei 2013, 08:28:03 »

Nu hoor ik hier veel voorbij komen over tikken op / vervangen van het startrelais. Verwachten jullie dat dat voor mij zin heeft?

Waar zit het startrelais precies?
Het startrelais  zit tegen de startmotor aan, op de foto is dat het gele ding



Als er bij het starten geen klik is dan kan dit inderdaad het relais zijn, het relais kan inwendig vies zijn en vast blijven hangen, deze moet inwendig kunnen bewegen als er stroom op word gezet.
Als je nu geen tik hoord bij het starten, iemand de auto proberen te starten en dan iemand anders met een hamer een tik op dat startrelais geven, als het relais vast zit zal deze misschien los komen en startmotor gaat weer draaien.
Als dit werkt zal je het relais moeten vervangen omdat je deze bij een opel niet inwendig schoon kan maken.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Tim
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 25 Juni 2013, 20:45:26 »

Bedankt voor het advies en duidelijke foto, het is inderdaad het startrelais. Weet toevallig ook iemand een type nummer of nog beter een plek waar je het startrelais kunt kopen?
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 25 Juni 2013, 21:44:11 »

Ik denk dat je bij de meeste auto electric achtige zaken zo terecht kunt om je startmotor te laten reviseren of om de bendix te vervangen. Maar dit kost je meer dan een paar tientjes ... gok ik.

Ik weet niet precies waar je woont  (kan handig zijn om dit in je profiel te vermelden)
Maar ik heb eventueel nog wel een paar startmotoren liggen

groet
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 26 Juni 2013, 10:01:29 »

Ik heb met mijn automaat exact hetzelfde. Als je met z'n tweeën bent kun je één iemand in de auto zetten om te starten, de ander slaat dan even met een hamer tegen het relais. Het zou me niet verbazen als een beetje schoonmaken al wonderen doet, aangezien het een gevolg lijkt van de warmte van de uitlaatpijp.
Ik denk dat het ook de moeite is een hitteschildje te monteren. Zeker bij lange stukken loopt de temperatuur aardig op en er loopt ook nog wat vitale bedrading bij je startmotor.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines