Holland Kadett B Club Forum
22 Oktober 2017, 23:52:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
Ouwe Mert Treffe Brunssum: 22 oktober 2017
Opel Onderdelenbeurs Tolbert: 29 oktober 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 23 24 [25]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mission impossible kadett-B 1969  (gelezen 73664 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2103



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #360 Gepost op: 13 Juli 2017, 22:08:25 »

Ik heb er eentje liggen, het aluminium is in redelijk goede staat, de bekleding vertoont 2 1/2 scheurtjes op dezelfde plaatsen als op de foto (bovenste rand). De bekleding is eenvoudig uit te wisselen, 3 schroefjes, en ook het aluminium is makkelijk na te maken, (0,8 mm. aluminium graveerplaat, satijn geborsteld).
Wat heb je zelf liggen, gaat het alleen om de metalen strip die op de onderste helft gelijmd moet worden of heb je de hele deksel nodig?
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 295


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #361 Gepost op: 13 Juli 2017, 22:32:44 »

Ah die plaat, nu snap ik hem. Ik dacht dat er onder de vakje werd bedoeld
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1447



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #362 Gepost op: 15 Juli 2017, 06:20:12 »

@Wouter als je wil stuur ik hem naar je op als je er iets mee kunt?
logo zit met 2 pinnetjes door de deksel (dus 2 kleine gaatjes).

gr Paul
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1023



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #363 Gepost op: 18 Juli 2017, 11:11:50 »

afgelopen dagen vast een beetje zitten pielen met de motor...

two down.... one to go!!!



Olie afgetapt en met de eerste flush, kwam het eerste stukje breekpen mee!
vervolgens nog een tijdje met mooi stuk gereedschap (flexibele stang met een sterke magneet) uiteindelijk ook een tweede stukje uit het carter kunnen hengelen.
Mis alleen nog het grootste (middelste) deel van de breekpen, dit zou ongeveer een millimeter of 11 moeten zijn.

Op dit moment is het carter gevuld met diesel, voor de komende dagen, om alle aangekoekte olie op te lossen.
Dan ga ik de motor een paar keer rond laten draaien, voor het geval het stukje ergens aan of op de krukas/drijfstangen ligt/kleeft.
Dan hopen dat, met het uitspoelen van de diesel, ook het laatste stukje mee komt...  Lippen verzegeld
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1212



Bekijk profiel
« Antwoord #364 Gepost op: 18 Juli 2017, 14:55:49 »

zit dat laatste stukje niet nog in de oliepomp?
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1023



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #365 Gepost op: 19 Juli 2017, 07:49:52 »

zit dat laatste stukje niet nog in de oliepomp?

Nee helaas Jeroen,
dat zou te makkelijk zijn geweest.. haha.

@Paul en Gert,
Ik zal even kijken of ik een foto van mijn handschoenenkastje kan maken.
Bij mij is het gewoon het kunststof paneel maar dan in een mat zilver gespoten uitvoering.
Voor zover ik weet was dat standaard gedaan bij de eerste lichting van de B2 serie.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1023



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #366 Gepost op: 25 Juli 2017, 08:44:04 »

YESSS!!!!

Gisterenavond nog even een tijdje aan het rommelen geweest met de kadett.
Het blok een paar keer flink met diesel gespoeld, lang hengelen met een magneetje in de carter ruimte, nog een keer spoelen etc. etc. Zonder succes.
Tot ik nog even rustig zat na te denken, met de ontstekingsunit in mijn handen....

En wat schetst mijn verbazing...
Juist... sufkop die ik ben.. Zie hier:



De etter had zich goed verstopt.





Maar het missende deel is boven water  Grijns



Nu kan ik rustig weer verder met het in orde maken van de motor en de andere onstekingsunit.
gaat nog wel even duren, maar ik ben blij dat ik in ieder geval niet de hele motor hoef uit te bouwen.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1447



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #367 Gepost op: 25 Juli 2017, 17:09:46 »

wouter, dat is mooi dat de schade beperkt is gebleven en je een hoop extra werk bespaard is gebleven. nu weer opbouwen en weer heerlijk verder genieten met rijden Grijns

gr Paul
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1212



Bekijk profiel
« Antwoord #368 Gepost op: 25 Juli 2017, 18:01:55 »

kijk. precies zo afgebroken als verwacht. (was alleen vergeten dat het tandwiel niet op de oliepomp zit maar op de verdeleras.)
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1023



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #369 Gepost op: 26 Juli 2017, 07:31:45 »

Zekers,
daar ben ik ook blij mee.  Grijns Grijns
Ik dacht alleen dat het middenstukje ook in de carter lag. Het was in de as niet opgevallen, zo mooi afgeschoven en dan met een beetje vettigheid erop zie je er niets meer van.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Pagina's: 1 ... 23 24 [25]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines