Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 21:38:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 25   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mission impossible kadett-B 1969  (gelezen 249386 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #315 Gepost op: 07 Februari 2014, 16:19:41 »

leuk werkplekje heb je daar en de radio past idd bij het kadett .
Ik probeer zelf ook enkele dingen te verzamelen voor in het werkhuis dat uit de kadett tijd afstamt .
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #316 Gepost op: 07 Februari 2014, 17:43:10 »

Ik probeer zelf ook enkele dingen te verzamelen voor in het werkhuis dat uit de kadett tijd afstamt .

Ik ben zelf van de prĂ©-Kadett tijd, dus dat zit wel goed 
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
ikdenman
Gast
« Antwoord #317 Gepost op: 07 Februari 2014, 17:53:40 »

leuk werkplekje heb je daar en de radio past idd bij het kadett .
Ik probeer zelf ook enkele dingen te verzamelen voor in het werkhuis dat uit de kadett tijd afstamt .


wat een luxe een werkhuis voor de dett ! ik moet helaas alles op straat doen pfffffff
Gelogd
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #318 Gepost op: 07 Februari 2014, 20:13:04 »

leuk werkplekje heb je daar en de radio past idd bij het kadett .
Ik probeer zelf ook enkele dingen te verzamelen voor in het werkhuis dat uit de kadett tijd afstamt .


wat een luxe een werkhuis voor de dett ! ik moet helaas alles op straat doen pfffffff

is nodig ook als je dett in een spit hangt voor restauratie
Gelogd
ikdenman
Gast
« Antwoord #319 Gepost op: 07 Februari 2014, 20:58:17 »

leuk werkplekje heb je daar en de radio past idd bij het kadett .
Ik probeer zelf ook enkele dingen te verzamelen voor in het werkhuis dat uit de kadett tijd afstamt .


wat een luxe een werkhuis voor de dett ! ik moet helaas alles op straat doen pfffffff

is nodig ook als je dett in een spit hangt voor restauratie



ja dat is waar !
Gelogd
ikdenman
Gast
« Antwoord #320 Gepost op: 07 Februari 2014, 22:12:30 »

ik heb net alle 22 pagina's van deze restauratie gelezen maar petje af !!!!! wat een mooie wagen is het geworden !
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #321 Gepost op: 08 Februari 2014, 11:52:21 »

Tnx gents...
het was ook een behoorlijk klus..
Voor de restauratie had ik gelukkig de beschikking over een mooie garage met brug en genoeg werkruimte.
Helaas nu niet meer.. maar als ik af en toe nog op de brug wil kan ik er nog wel gebruik van maken.
Gelukkig hoeft er niet veel meer gedaan te worden, behalve wat regulier onderhoud... en de nodige reparaties.

Dat is wel prettig onder het genot van een leuk klassiek geluidje uit zo'n oude radio.
Daar heb ik er thuis ook nog een stuk of 4 van staan, waarvan er 2 helemaal nagekeken en gerepareerd zijn. Die klinken weer perfect.  Grijns Grijns
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #322 Gepost op: 25 Februari 2014, 12:54:04 »

Zo afgelopen weekend weer even lekker aan t klussen geweest.
De nieuwe distributieset ziet erop...
Was ff pielen, want die reproductietandwielen passen natuurlijk weer is niet.
De gatgrootte van het kleine tandwiel was 0,1 mm te klein en ook de spiesleuf was zelfs meer als een halve mm te klein.
uitfreesen/draaien had ik ff geen behoefte aan op gehard staal... dus hier heb ik helaas toch maar een oud tandwiel in moeten zetten ter vervanging.


De oude ketting, tandwielen en spanner vielen kwa slijtage reuze mee..
Maar de ketting had op de lange zijde tegenover de spanner toch een ruime slag van meer dan 2,5 cm waardoor deze tegen de distributiedeksel staat te rammelen.



Na een middagje sleutelen zat alles weer op zijn plek.
Ter controle  de motor toch nog maar even een keer of 6 met de hand rond gedraaid om te kijken of de timing nog goed stond.

Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #323 Gepost op: 25 Februari 2014, 13:48:22 »

loopt hij ook weer rustiger nu de nokkenas weer stabiel word aangedreven?
met een speling van 2,5 cm zal de ontsteking en kleptiming behoorlijk variable zijn geweest...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #324 Gepost op: 25 Februari 2014, 14:17:18 »

@ Wouter,
dan is de  "oude" ketting toch aardig opgerekt geweest als er 2,5cm speling is Beschaamd kon je spanner dat nog opvangen? ik had het laatst een blokje en daar was de ketting zo van versleten dat de spanner nog een krap halve cm in het huis zat geklemd en dus niet meer spande (nokkenas liep ong.20tot25graden achter). en ontsteking zal ook niet af te stellen zijn geweest?

gr Paul
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #325 Gepost op: 25 Februari 2014, 15:36:30 »

Het blokje heeft eigenlijk altijd netjes en rustig gelopen.
ook het afstellen van de ontsteking, met de stroboscoop, was geen probleem die bleef prima on time.
Maar ik kan mij voorstellen dat de kleptiming nu wel beter is.
Wat ik wel appart vond is dat de oude spanner eigenlijk nagenoeg niet versleten is en ook nog wel voldoende ruimte had om de ketting verder aan te kunnen spannen.
De oude ketting heeft ongeveer 25.000km gedraaid. Dat is op zicht helemaal niets voor deze ketingen en daarom had ik die bij de revisie ook gewoon hergebruikt. Waarschijnlijk heeft die in t verleden toch een tik gehad.


Ik heb het torretje van t weekend wel even gestart en die liep nu nog steeds erg mooi en rustig.
Het belangrijkste voor mij is dat nu ook het gerammel van de ketting weg is...
Na de volledige revisie was dat eigelijk net even een puntje waar ik mij nog aan irriteerde
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #326 Gepost op: 26 Februari 2014, 09:40:11 »

Gisterenavond nog even verder gegaan met de sierringen van de kadett.
Sierringen in de velgen zijn een mooie aanvulling.
Echter weet ik uit ervaring van het verleden dat de ringen tijdens het rijden nog wel eens willen jutteren in de velgen waardoor de lak van de velg kan beschadigen, maar erger nog dat de ringen beschadigen en eventueel kunnen doorslijten.
Dus heb ik de achterkant van de ringen voorzien van een met canvas verstevigd tape.
Ik hoop dat dit de eerste slijtage opvangt.



Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #327 Gepost op: 10 Maart 2014, 12:06:40 »

Afgelopen 2 weken weer is druk bezig geweest het kadettje klaar te stomen voor het komende seizoen.
Olie ververst, originele verloopstukje geplaats voor de oliedrukopnemer, nieuwe stofhoesjes om de stuurkogels en de nieuwe achterveren zijn geplaatst.
Aan de oude veren is duidelijk te zien dat er toch een intern corrosie heeft gezeten op de plek van de breuk..
Zie op de foto de donkere plek.


Tevens de originele speaker onder het dashboard gefrommeld..
Was even een rotklusje en ik ontkwam er niet aan om het handschoenenkastje los te halen.
Maar het resultaat is super!
het valt mij alles mee wat voor geluid er nog uit dit kleine mono-speakertje komt..
Als ik tzt weer wat ijd heb ga ik ook eens kijken of ik op mijn radio nog een MP3 aansluiting kan maken, om weer is wat lekkere rock&roll over de speaker te krijgen.




Gistern ook maar is een eerste testrit gemaakt... en dat klonk helaas niet heel erg best.
Zodra ik gas gaf begon het motortje behoorlijk te protesteren en te pingelen.
Je hoorde de zuigers duidelijk klappen... mijn grootste vrees was dat ik misschien toch de timing van de distributie niet juist had staan.
Gelukkig was het niet zo ernstig... nadat ik de ontsteking met de sroboscoop had bijgesteld was dit helemaal over en snort het torretje weer als vanouds...pffff


Dus ik heb er weer vertrouwen in dat ik weer een mooi seizoen in de kadett kan toeren..
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #328 Gepost op: 10 Maart 2014, 20:09:35 »

betekent dan toch dat je kleptiming behoorlijk verlopen was met de oude ketting...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #329 Gepost op: 11 Maart 2014, 21:13:09 »

Ja Jeroen, dat denk ik ook.
Toch had de ketting maar ongeveer 20.000km gedraaid.
Ik was gewend de ontsteking altijd met een paar graden voorontsteking in te stellen.
Ook nu met de controle stond ie op circa 3 a 4 graden voorontsteking ingesteld, bij stationair toerental.
Is wat vroeg, maar voor mij niet schokkend..
Maar dit heeft dus ingehouden dat niet enkel de ontsteking maar ook de kleptiming behoorlijk verdraait heeft gestaan.

Nu staat het weer netjes ingesteld op 0 graden en loopt het torretje prima.
Ik ben nu wel benieuwd of dit ook gevolgen gaat hebben voor zijn verbruik. Afgelopen jaar haalde ik 1:13. kijken of ik dat dit jaar nog iets kan verbeteren   Rollende ogen

 
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 25   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines