Holland Kadett B Club Forum
20 April 2024, 12:51:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mission impossible kadett-B 1969  (gelezen 249399 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #330 Gepost op: 09 Juni 2014, 19:23:46 »

Het is weer mooi kadetten weer geweest.
Toch de afgelopen maanden nog een beetje zitten modderen met de afstelling van de motor. Deze liep niet perfect naar mijn zin.
Bij lange warme ritten ging het torretje toch nog steeds lichtjes pingelen op euro 95.
Afgelopen weekend toch weer een tijd aan het afstellen geweest zonder het gewenste resultaat. Tot ik de tip van iemand kreeg om naar de vlotter in de carb te kijken. Het leek namelijk dat de motor een te arm mengsel kreeg waardoor die heter wordt en kan gaan pingelen.
Vandaag het vlottertje anders afgesteld waardoor er nu meer brandstof in de kamer blijft staan, tevens de ontsteking weer op het BDP gezet en andere bougies met een lagere warmte graad gemonteerd.

Een mooi ritje gemaakt en het motortje loopt nu als een zonnetje.
mooi rustig stationair op 750 tot 800 toeren, pak mooi op bij acceleratie en loopt nagenoeg hik vrij... (heel af en toe slaat er wel is een pitje over... maar wat wil je met een mechanische ontsteking  Knipoog

gaat weer een mooi zomertje worden.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #331 Gepost op: 10 Juni 2014, 21:39:52 »

Tot ik de tip van iemand kreeg om naar de vlotter in de carb te kijken. Het leek namelijk dat de motor een te arm mengsel kreeg waardoor die heter wordt en kan gaan pingelen.
Vandaag het vlottertje anders afgesteld waardoor er nu meer brandstof in de kamer blijft staan
Goed dat het motortje weer lekker loopt, wat heb je nu met de vlotter gedaan ? ik dacht ooit gelezen te hebben dat je het metalen plaatje van de vlotter een knikje naar beneden had gegeven zodat deze eerder zou afsluiten, heb je deze nu weer terug gebogen ?
Volgens mij heb ik toen ook een knikje gegeven bij mijn vlotter, dit moet ik dus weer terug buigen ?

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #332 Gepost op: 11 Juni 2014, 06:15:34 »

Klopt Martin.
Die tip had ik gekregen van het revisiebedrijf. Dit zou ervoor zorgen dat de kadett wat zuiniger zou lopen... haha en dat klopt. Maar ik denk door alle aanpassingen die bij de revisie gedaan zijn, dat het voor mijn torretje net iets teveel van het goede is geweest..
Ik heb het metalen plaatje van de vlotter nu inderdaad weer terug gebogen. Waarschijnlijk stond er gewoon te weinig brandstof in de kamer. En dan zou het kunnen zijn dat er valse lucht door de sproeier wordt gezogen met als gevolg een te arm mengsel.

Als jou motor gewoon goed loopt en niet pingelt zou ik het metalen lipje niet terug buigen, maar gewoon laten zitten.
Maar houdt het wel in gedachten.

MVG
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
diplov8
Gast
« Antwoord #333 Gepost op: 15 December 2014, 23:52:38 »

Jij bent in ieder geval al een stuk verder dan ik met de resto.. ziet er netjes uit?Verbaasd
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #334 Gepost op: 16 December 2014, 13:27:39 »

Thanx John..
deze resto heeft mij ongeveer 3 jaar van de straat gehouden..
Maar nu kan ik met mooi weer in ieder geval lekker genieten.
Dat gaat jou straks ook vast en zeker lukken.

Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
RockabillyRebel
Gast
« Antwoord #335 Gepost op: 15 Mei 2015, 07:35:10 »

goedemorgen,

mooi verslag, met grote interesse gelezen.

nu zie ik dat je bezig bent geweest met de speaker en radio, daarbij geef je aan dat je wil gaan kijken of je deze kan aanpassen om mp3's af te spelen. Ikzelf heb ook dit obstakel gehad, wilde geen andere/moderne radio zetten in mijn kadett (of een schakelaar er tussen zetten) en toch op rock&roll kunnen toeren Grijns
na wat zoeken ben ik uitgekomen op een FM transmitter. deze zend een Fm signaal uit naar je radio, die je op dezelfde frequentie zet. In de transmitter kun je een SD kaart, een mp3 speler of een Jackplug (om bijvoorbeeld je telefoon aan te sluiten) steken. Dit werkt bij mij erg goed, zit zelfs een afstandsbediening bij! Wanneer je een frequentie kiest die niet in gebruik is blijft de ontvangst super. Zo niet kun je de transmitter ook nog instellen op internationaal, waardoor het uitzend signaal sterker wordt (leuk als je een veelgebruikte zender pakt en mensen naast je rijden die die zender aan hebben staan, deze overstem je dan namelijk Cool Knipoog

De transmitter heb ik gekocht bij Kijkshop, gewoon een goedkope van mr. handsfree.

ik weet dat je dit ik reageer op een bericht uit 2014 en misschien heb je dit obstakel al getackeld, maar dacht misschien nog niet.

groet Daniël
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #336 Gepost op: 15 Mei 2015, 12:24:10 »

na wat zoeken ben ik uitgekomen op een FM transmitter. deze zend een Fm signaal uit naar je radio, die je op dezelfde frequentie zet. In de transmitter kun je een SD kaart, een mp3 speler steken.
groet Daniël

Hey Daniel, helaas gaat dit voor onze oude radio's niet werken, er zit namelijk alleen maar lange en middengolf op de radio, en kunnen dus geen FM ontvangen.
Of kan je zo'n FM transmitter ook gebruiken voor lange en middengolf ?? dat zou heel mooi zijn.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
RockabillyRebel
Gast
« Antwoord #337 Gepost op: 15 Mei 2015, 13:00:23 »

Hoi Martin,
Helaas...is echt alleen FM...ik had het geluk een oude radio met FM er in te hebben....
Is dus ook iets om te proberen, andere oude radio zoeken....  Cool
Mocht je wel een din hebben op de radio is dit misschien een idee
http://www.vermeulens.nl/autoradio/autoradio.htm

Groeten en succes!
Gelogd
Kadett1.2
Gast
« Antwoord #338 Gepost op: 25 September 2015, 05:47:57 »

Ik heb dit uitgebreide topic op mijn gemak zitten lezen en ervan gesmuld.

Een prachtig en uitgebreid gerestaureerde Kadett B
Ongelooflijk wat een tijd en aandacht (en euro's) er in is gaan zitten.
Na een (lowbudget) Kadett C restauratie weet ik hoe dat gaat, zweet, bloed en tranen en vooral onverwachte tegenslagen.

En zelfs hetzelfde model en bouwjaar en ook kleur als de Kadett die wij hadden thuis toen ik een jaar of 12 was tussen 1975 en 1979.
Deze had kentekenletters JU maar had geen blauwe maar stoelen stoelen en bekleding.
Omdat er iets met de distributieketting zou zijn is de Kadett ingeruild op een Crysler Sunbeam 1600GLS. Mooie auto maar verder een en al ellende. Roest natuurlijk maar dat was geen probleem want APK bestond toen nog niet (!) Maar voornamelijk technische problemen en zeer slechte onderdelen voorziening. Dus binnen een paar jaar maar weer snel terug naar de Opel Kadett (C1 van 1975 dit keer).

Verder veel sucses met, en geniet van je Kadett B.

Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #339 Gepost op: 25 September 2015, 06:38:14 »

Dank je Kadett1.2
ik heb dit seizoen zeker weer genoten van mooie nostalgische kilometers.

Altijd leuk die verhalen te horen van mesen die zelf een kadettje gehad hebben en dat vrijwel iedereen wel iemand kent die vroeger zo'n karretje gehad heeft.
 
Groet,
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #340 Gepost op: 20 Juni 2017, 08:01:06 »

Nou.. seizoen 2017 was van korte duur  Ik weet het niet
Vorige week even lekker met het mooie weer aan het toeren geweest en vlak voordat ik weer thuis was gaf het torretje de geest.
Even wat ratelend geluid uit de motorruimte gevolgd door een oplichtend olie lampje... Direct ontkoppeld en vervolgens gaf de motor nog een paar sputters en sloeg af.
De combinatie van symptomen gaf mij wel gelijk de richting waar te zoeken.
Dus, na een sleep actie terug naar de stalling, de verdelerkap los gehaald en BINGO...
Zie hier een hoop slijpsel



Omdat ook het olielampje ging branden leek het mij zeer aannemelijk dat ook het kroonwiel van de onstekingsunit een tik heeft gehad. Deze drijft immers ook de oliepomp aan
Dus ook maar even de unit uit het blok gehaald..
Inderdaad was het meteen duidelijk dat ook het kroonwiel los zat op de as van de ontstekingsunit.



De onstekingsunit zelf zat vast en kon niet meer draaien.
Dus toch even na-pluizen hoe dit nu heeft kunnen gebeuren.
Bij het verder demonteren zag ik dat de centrifugaal vervroeging in elkaar was gelopen.
De gewichtjes en het draaiende plateau zijn tegen het ontstekingshuis aangekomen en daardoor is de hele handel finaal aan diggelen gedraaid.
NOG NOOIT MEEGEMAAKT...



De boosdoener is uiteindelijk wel gevonden.
Op bovenstaande foto is, bij de inkeping van de rotor, te zien dat daar een een schroefje ontbreekt.
aan de andere zijde is deze nog wel zichtbaar.
Het schroefje (ten minste wat er nog van over is) is wel gevonden..



Het grootse probleem is niet zozeer de ontstekingsunit.. die heb ik nog wel liggen en kan ik zo vervangen.
Maar het kroonwiel zit met een breekpennetje vast op de as van de ontstekingsunit.
Dit breekpennetje heeft gedaan wat ie moest doen, maar helaas zijn de overblijfselen (metaalsplinters etc.) in het carter verdwenen....  Boos
Ik ga proberen de motor een paar keer met dunne olie te flushen om te zien of ik de restanten uit het blok kan spoelen..
Lukt dit niet dan zie ik op dit moment even geen andere mogelijkheid dan het blok er uit te halen om het carter schoon te maken en op die manier de restanten te verwijderen..

Maar voor nu geen tijd en veels te mooi weer om in de garage te pielen..
 


Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #341 Gepost op: 20 Juni 2017, 08:06:27 »

Wat is dat nou weer voor slijpsel?  Verbaasd

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #342 Gepost op: 20 Juni 2017, 08:30:22 »

 Huilen
Ik heb het verhaal aangevuld Olaf...
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #343 Gepost op: 20 Juni 2017, 09:35:37 »

hallo Wouter,

bah zoiets gebeurt altijd wanneer je lekker wil toeren met dit mooie weer Droevig

maar als  je het kleppendeksel eraf haalt kun je dan niet met wat kracht olie spoelen langs de tuimelaars af? deze zitten boven de ontsteking en verwacht dat als je de opgevangen olie filterd met een koffiefilter er het gruis wel uit opvangt.

mvg Paul
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #344 Gepost op: 20 Juni 2017, 11:11:55 »

Huilen
Ik heb het verhaal aangevuld Olaf...

Ik was iets te snel met mijn antwoord, ik dacht dat het een soort puzzeltje was.  Grijns

Wat vervelend zeg, dit heb ik ook nog nooit gezien. Het blok doorspoelen met dunne olie kan best wel eens helpen (eventueel de olie eerst opwarmen zodat ie lekker dus is voordat je het erin giet.

Wat ook nog zou kunnen is de motor in de takel hangen en dan net los uit de motorsteunen, zo kun je van onderen de carterpan verwijderen en zo alles schoonmaken. Echter is dit wel een rotklus van onderen, vooral het terug plaatsen met een nieuwe pakking.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines