Holland Kadett B Club Forum
14 November 2018, 20:52:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Het bestuur wenst alle kadett rijders alvast een fijne herfst en winter toe.
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: achterruitverwarming  (gelezen 22354 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1044



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 12 Mei 2011, 08:47:49 »

Nu ff afwachten..
ik heb er zojuist een besteld bij frostfighter.... pff kost met verzenden wel een paar centen... en dan heb je nog niets in handen.... Ik weet het niet


Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1029



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 12 Mei 2011, 09:19:36 »

een losse plakverwarming aan te scheffen en deze heel voorzichtig over de bestaande draden van deze achterruit te plakken.

Hoi,

De nieuwe verwarming over de bestaande plakken gaat denk ik nooit mooi lukken. Kun je niet beter een achterruit nemen waar geen verwarming in zit? Dit lijkt mij het mooiste eind resultaat geven.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1044



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 12 Mei 2011, 09:55:21 »

Hoi Olaf,

Daar zit ik inderdaad nog even over na te denken.
Echter kan ik dat pas beslissen als ik de plakverwarming binnen heb. Dan kan ik even bekijken of het iets wordt.
Is het helemaal niets dan heb ik nog een een ruit liggen zonder verwarming die ik dan zal gebruiken om de plakverwarming op te bevestigen.

Keep you informed.

Groet,
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kwadettilac
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 515



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 12 Mei 2011, 13:18:11 »

Nu ff afwachten..
ik heb er zojuist een besteld bij frostfighter.... pff kost met verzenden wel een paar centen... en dan heb je nog niets in handen.... Ik weet het niet



Hoi Wouter,
Het zal toch wel voordeliger zijn dan de optie van Gert  Grijns(een paar kinderen kost ook een boel centjes?)

Hou ons svp op de hoogte want je bent niet de enige met dit probleem.
Bij mijn Olympia werkt hij ook niet en op de Car-A-Van zat er geen 1 op.


Mvg,

Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1044



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 23 Mei 2011, 08:14:12 »

Afgelopen vrijdag het pakketje uit amerika ontvangen.  Grijns
Ziet er goed uit.
Nu nog even een mooi plan maken om het op de achterruit te plakken.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1276



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 19 December 2011, 15:04:08 »

nog even uit nieuwsgierigheid, en omdat ik zelf hetzelfde probleem heb met mijn kiemen. heb je de achterruit met de defecte verwarming gebruikt of heb je een "schone" gepakt? (ik kon het in je restauratietopic ook zo gauw niet vinden)
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1044



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 19 December 2011, 15:44:10 »

Ik heb uiteindelijk een "schone" achterruit zonder verwarming gebruikt.
Daar heb ik uiteindelijk de plakverwarming op gemonteerd.
't is even een rotklusje en kun je mijns inziens alleen mooi voor elkaar krijgen als je de ruit los op een werkbank of tafel kunt leggen.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1618



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 19 November 2016, 16:54:21 »

Er bestaat nog een mogelijkheid:
De eerste serie van de B-kadett kon als optie worden uitgerust met een ontwasemingsinstallatie voor de achterruit. Deze bestond uit een blower met slangen en blaasmondjes, die onder de hoedenplank werd gemonteerd, zie foto:


Ik wil graag deze optie na gaan maken.
Nu heb ik een nieuwe geruisloze ventilator, helaas is deze 24volt en op 12volt draait deze veel langzamer.
Dus nu komt de vraag aan de elektro techneuten:
Kan ik de 24volt motor sneller laten lopen op 12volt ??

Tussen de plus aanvoer draad zit een soort van dik-koper omwonden spoel, deze omwonden koper spoel zit ook tussen de min draad, zou deze als weerstand draad fungeren ? wat zou er gebeuren als ik deze koper winding zou inkorten ?? (zie foto's)

Of moet ik iets anders doen, alle info is welkom Grijns

Groetjes Martin.





Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1044



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 19 November 2016, 22:10:02 »

Misschien even totaal niet de richting waar je naar toe wilt, maar waarom gebruik je niet een oude motor van de verwarmingsaanjager. Deze zijn 12V en ook nog in 2 snelheden aan te sturen.
Hoef je dilus niets te verbouwen aan de motor. Misschien alleen even een ander vinnetje erop zetten.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1618



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 19 November 2016, 22:38:03 »

Waarom gebruik je niet een oude motor van de verwarmingsaanjager. Deze zijn 12V en ook nog in 2 snelheden aan te sturen.
Dat is de 2e optie, had toevallig een nieuwe motor liggen, maar bleek 24 volt te zijn, en werkt wel maar draait de helft langzamer op 12 volt.

Heb net de helft van de koper windingen afgehaald van de weerstanden maar maakt niets uit, heel jammer.
Denk toch maar op zoek naar een 12 volt kachel ventilator  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 312


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 19 November 2016, 23:21:02 »

Zou een step-up omvormer 12 naar 24v een optie kunnen zijn? Betekent wel een extra kastje erbij hebben maar zou wel werken denk ik
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1220


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 19 November 2016, 23:23:06 »

Martin, staat er op de ventilator een vermogen opgedrukt, bijvoorbeeld 30W (30 Watt)? Dan krijg ik een gevoel voor de stroom die nodig is bij 24V. Daarna kan ik even zoeken. Er zijn mogelijkheden om 12V op te krikken naar 24V, alleen mag de stroom dan niet te groot zijn.

Deze oplossingen kosten een paar euro!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - Dak wordt deze zomer ook voorzien van een Aerotop II dakje!
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project)
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1220


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 19 November 2016, 23:23:30 »

Je was me net voor  Knipoog
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - Dak wordt deze zomer ook voorzien van een Aerotop II dakje!
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project)
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1220


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 19 November 2016, 23:35:27 »

Zou een step-up omvormer 12 naar 24v een optie kunnen zijn? Betekent wel een extra kastje erbij hebben maar zou wel werken denk ik

Ik heb even bij DealExtreme gezocht: Als het vermogen niet te hoog is, zou dit een oplossing kunnen zijn:



Hiermee maak je van 12V een instelbare uitgangsspanning tot max. 30V

Kost incl. verzenden ongeveer 7,- euro
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - Dak wordt deze zomer ook voorzien van een Aerotop II dakje!
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project)
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978
thekleine
Full Member
***
Berichten: 148


Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 21 November 2016, 00:04:18 »

http://www.matz-autoteile.de/www/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=9923&category_id=6&keyword=R%C3%BCckwandscheiben&option=com_virtuemart&Itemid=69

Is dit niet de motor van zo'n b1 blazer?


Ben nogsteeds bezig met een eigen immitatie systeem.. concept is al af maar moet alleen nog gemonteerd worden. (heb 2 trechters hoor, maar die andere ligt al in de auto)

Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines