Holland Kadett B Club Forum
20 Juli 2018, 23:33:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: kleppen stellen  (gelezen 4004 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ton z
Newbie
*
Berichten: 45


Bekijk profiel
« Gepost op: 03 Juli 2011, 16:38:57 »

goeiedag
ik moet effe de kleppen stellen van mijn 1100n
klopt het dat de klepspeling 0.25mm voor de uitlaatkleppen en 0.15mm voor de inlaatkleppen is

gr ton
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1206


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Juli 2011, 17:29:29 »

Klopt helemaal! Stellen bij warme - draaiende - motor!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - Dak wordt deze zomer ook voorzien van een Aerotop II dakje!
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project)
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978
ton z
Newbie
*
Berichten: 45


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Juli 2011, 19:24:03 »

ok dank je
ton
Gelogd
ton z
Newbie
*
Berichten: 45


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Juli 2011, 18:29:24 »

net effe kleppen gesteld maar nou vraag ik mij toch af waarom je met draaiende motor moet stellen ?
of is dat om te controleren of je bougiekabels nog goed zijn  Ik weet het niet
die van mij niet want ik kreeg een lekkere opdonder Geschrokken
gr ton
Gelogd
Mitch
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Juli 2011, 20:20:50 »

Het kan toch ook met stilstaande motor? Je moet dan alleen zelf de krukas draaien natuurlijk.
Gelogd
ton z
Newbie
*
Berichten: 45


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Juli 2011, 21:15:47 »

ja dat dacht ik dus ook maar je hoort duidelijk verschil
als je ze eerst stelt met warme stilstaande motor dan loopt ze nog steeds onrustig
en als je het daarna met draaiende motor doet gaat ze steeds rustiger lopen Grijns Lachebek
maar waarom ze nou geen waardes hebben voor stilstaande motoren is mij een raadsel? Verbaasd
Gelogd
Mitch
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Juli 2011, 18:21:07 »

Ik vond bij mijn overleden oom (automonteur geweest) een oud boek met allerlei afstelgegevens van auto's tussen 1965 en 1980 of iets in die richting. Daarin stonden ook waarden voor de klepspeling. Vandaar dat ik het me afvroeg.

De kunst is dus om ze zo te stellen dat ze het minste geluid maken en dan is het goed of begrijp ik dat verkeerd?

Mitch
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1206


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Juli 2011, 21:35:51 »

Nee! Dat is niet goed!

Zeker als je op LPG rijdt (dan moet je de uitlaatkleppen 0.05 mm ruimer stellen) zul je de kleppen altijd horen ratelen! Als je ze niet meer hoort, dan staan ze te krap!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - Dak wordt deze zomer ook voorzien van een Aerotop II dakje!
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project)
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1037



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 28 Juli 2011, 07:09:43 »

Ik stel mijn kleppen altijd eerst met warme stilstaande motor.
Vervolgens nastellen met stationair lopende motor.
Daarbij lette ik er altijd op of de motor er mooier en rustiger van ging lopen.
En ik had in het verleden altijd 1 klepje dat echt bleef tikken en die stelde ik dan nog een beetje bij op het gehoor .

Op zich als je het eenmaal een keer gedaan hebt, weet je hoe het moet en is het voor de tweede keer een fluitje van een cent

succes
groet,
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wooty22
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 28 Juli 2011, 09:55:46 »

ik heb ze laten stellen bij een garage, en toen hoorde ik de kleppen ook veel meer ''tikken''

motortje liep wel echt zo veel beter meteen! echt een aanrader.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1591



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 15 April 2018, 13:29:53 »

Gisteren nieuwe 20w50 olie en nieuwe bougies geplaatst, gelijk de kleppen gesteld met warme en stilstaande motor.
Naderhand toch maar eens jullie tip opgevolgt en de kleppen een keer gesteld met lopende motor.
Had zoiets nog nooit gedaan met lopende motor en was bang dat alle olie zou wegspetteren, de olie spetterende helemaal niet en afstellen was zo super makkelijk
Er bleek toch een verschil in speling te zitten in afsellen met stilstaande motor en lopende motor.
Heb ik weer wat bijgeleerd  Lachen

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 528


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 15 April 2018, 13:56:26 »

Aanvankelijk dacht ik ook dat er meer olie zou spatteren. Maar dat viel veel mee. In een ver verleden, heb ik op school eens van een Opel motor de kleppen lopend gesteld. Wat ik me daarvan herinnerde, was dat de tolerantiestrip er tussen door "getrokken" wordt.

De laatste keer dat ik gesteld heb, heb ik eerst de kleppen in stilstand gesteld, daarna motor gestart, waarna er niet veel meer gedaan hoefde te worden. Motor loopt na het stellen stiller en rustiger.

Groet, Willem.
Gelogd

roestkadett
Newbie
*
Berichten: 39


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 15 April 2018, 20:09:06 »

in het verleden,  na 1000km moest ik de kleppen stellen.  waterverf.   toen
flash-lube systeem gemonteerd.  meesterlijk spul.   je kan dacht ik ook 2-tackt olie gebruiken, maar weet ik niet zeker.
op lpg rijden. je hoeft de kleppen niet meer te stellen.   zelfs na 30.000km niet. ook geen harde zetels gemonteerd.  kleppen stellen is hier verleden tijd.  1 liter flash-lube gaat 8000km mee.
flash-lube kan je ook gebruiken als loodvervanger. gewoon tanken en het smeersysteem gaat gewoon door met smeren.
Gelogd
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 496


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 15 April 2018, 23:10:00 »

heb je foto er van  ben ook wel geintreseert in zo systeem  hoe monteer je het 
Gelogd
roestkadett
Newbie
*
Berichten: 39


Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 16 April 2018, 12:14:36 »

het is inderdaad een systeem, maar het werkt perfect.    wees nu eens niet bang maar
bestel het op internet.  je bevestigd het ,,oliepotje,, op het schutbord naast de radiateur.
vervolgens maak je een 3of4mm leiding in het spruitstuk vanaf onder het potje.
je snapt dan niet waarom je het niet eerder hebt gedaan.
heb het op verschillende meetings nog niet een keer bij iemand gezien. bang? niet origineel?
ik weet het niet.     foto s maken kan ik niet. geen verstand van
heb een heleboel dingen die je zou interesseren. maar niet.....
het ,,ampelding,,    dit is een ovale  ,,lens,, voor op de voorruit. 
hij maakt de  ,,stoplichten,, zichtbaar onder een hoek. net als die tering renaults vroeger hadden daar
ook last van.   en zo kan ik nog wel  even doorgaan
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines