hummer
|
|
« Antwoord #75 Gepost op: 01 Februari 2014, 17:18:48 » |
|
Het probleem is dat het armpje op de ruitenwissermotor er maar op een manier op past dus ik moet eigenlijk het stop punt van het asje aanpassen!
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
kinuyakkii
|
|
« Antwoord #76 Gepost op: 01 Februari 2014, 18:02:52 » |
|
ik heb zojuist een 30tal motor/armpjes bekeken maar zit geen enkele tussen die er maar op 1 manier oppast?!? is het wel een B kadett motor en niet van een later type bv ...
gr Paul
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
hummer
|
|
« Antwoord #77 Gepost op: 01 Februari 2014, 19:02:30 » |
|
Even een paar plaatjes erbij Volgens mij is dit toch echt van een kadett, maar het kan zijn dat ik me vergis. Zoals je ziet zit er in het asje een spiebaantje en in het armpje een verdikking die daar in valt. Ik kan altijd nog de verdikking uit het armpje halen maar dat is eigenlijk wel mijn laatste optie. Ik wil eigenlijk weten of ik het asje niet op een ander moment kan laten stoppen.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
kinuyakkii
|
|
« Antwoord #78 Gepost op: 01 Februari 2014, 19:25:54 » |
|
krijg nu toch rare ideeen.... zelfde motortje als ik hier in veelvoud heb liggen heb ergens ook nog losse stangenstelsels liggen en zal daar ook nog eens kijken. maar denk dat dan de enige verstelling die nog overblijft de ruitenwisserarmen gr Paul
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
hummer
|
|
« Antwoord #79 Gepost op: 01 Februari 2014, 20:05:03 » |
|
Met de ruiterwisserarmen kun je niets doen want als je die onderaan zet dan draait hij eerst over de paravan en dan terug over het raam om dan uiteindelijk wel in de juiste positie te stoppen maar dan zit je waarschijnlijk wel met schade op je paravan Dat zoiets simpels toch nog ingewikkeld kan worden is toch wel grappig he Gr. Erik
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #80 Gepost op: 01 Februari 2014, 22:28:37 » |
|
kan je niet het contactwiel verdraaien?
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
kwadettilac
|
|
« Antwoord #81 Gepost op: 01 Februari 2014, 23:50:06 » |
|
Volgens mij is het niet zo ingewikkeld. Gewoon de wisserarmen aan de buiten kant eraf halen, deze kun je in willekeurige positie terug plaatsen. Vervolgens de tip van Wouter opvolgen, tot ze stil staan en dan de wisserarmen in de juiste positie terug plaatsen. Succes, Erwin
|
|
|
Gelogd
|
Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom: Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak. Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak ( www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C). Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #82 Gepost op: 02 Februari 2014, 08:55:35 » |
|
Misschien een stomme vraag maar waarom wil je het nulpunt van de motor verstellen ? Normaal is de motor laten draaien en uitzetten, deze stopt dan in zijn nulpunt, dan ruitenwissers er op zetten en zou dit goed moeten zijn, is dit niet goed en komen de ruitenwissers in verkeerde stand te staan dan is er een defect in de ruitenwissermotor, achter de driehoekplaat die aan de ruitenwissermotor vast zit, zit waarschijnlijk een tandwielmechanisme, deze kunnen door slijtage over elkaar heen zijn gedraait, de motor heeft dan een ander nulpunt gekregen.
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
kinuyakkii
|
|
« Antwoord #83 Gepost op: 02 Februari 2014, 09:25:20 » |
|
door het tandwiel te verdraaien verstel je het "0" punt niet. op dit tandwiel zit namelijk ook de sporen voor de stroomgeleiding oftewel dit tandwiel geeft aan de motor door wanneer hij moet stoppen. het kan wel zijn dat de sporen vuil zijn en het laatste deel geen stroom meer door geeft maar dan lijkt het me dat de motor ook niet meer zelf opstart. dus ik denk dat je de armen van de ruitenwissers moet verdraaien de enige oplossing is. tussen mijn motors heb ik wel 2 verschillende grondplaten gevonden waarop de motor ongeveer 30graden gedraaid zit. zou het kunnen dat er een andere motor op is gekomen met net die andere stand?
gr Paul
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #84 Gepost op: 02 Februari 2014, 09:57:37 » |
|
daarom vroeg ik me af of je niet het contacten wiel kan verdraaien...
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
hummer
|
|
« Antwoord #85 Gepost op: 02 Februari 2014, 10:09:18 » |
|
Paul je had het er over dat bij al jouw armpjes die je over de motor as schuift geen verdikking (spie) zit. Het zou natuurlijk kunnen dat het bij mijn armpje een beschadiging is. Ik denk dat ik hem maar wegslijp met een dremel dan is het heel makkelijk op te lossen.
Al ik het hierboven goeg heb begrepen valt er in de motor zelf ook weinig zinnigs uit te spoken.
Gr. Erik
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #86 Gepost op: 02 Februari 2014, 10:21:56 » |
|
Ik denk dat ik hem maar wegslijp met een dremel dan is het heel makkelijk op te lossen.
Krijg je het armpje dan nog wel goed vast als het spietje weg is ?
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
hummer
|
|
« Antwoord #87 Gepost op: 02 Februari 2014, 11:19:29 » |
|
Er zit een hele fijne vertanding op het asje en in het armpje. Ik hoop dat dit sterk genoeg is? Gr. Erik
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Oly
|
|
« Antwoord #88 Gepost op: 02 Februari 2014, 12:17:00 » |
|
Ik heb volgens mij hetzelfde systeem met het spietje ( al is het monteren al weer een poosje geleden gebeurd), en bij mij staat in de nul stand het armpje op de motor precies in lijn en het verlengde van de arm van het mechanisme.
gr Henk
|
|
|
Gelogd
|
Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980) Corsa A VAN 1.4SI Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie) Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
|
|
|
hummer
|
|
« Antwoord #89 Gepost op: 02 Februari 2014, 15:56:31 » |
|
Ik heb het spietje maar weg geslepen het armpje staat nu prcies in lijn en het werkt perfect. Gr. Erik en bedankt voor alle reacties
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|