Holland Kadett B Club Forum
17 Mei 2024, 18:50:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: '73 Kadett-b Coupé 1.1  (gelezen 78584 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #45 Gepost op: 28 Augustus 2007, 21:34:00 »

vandaag weer wa werk verricht

heel het interieur is er uit behalve die verdomde raamzwengel links die zit muur en muurvast zit. volgende keer kruipolie of WD40 en als dat niet werkt zal het warmstoken worden. Zal dit de chroom beschadigen?













Autotje is dus leeg tot een paar kleine dingen na (kabelboom, stuur om hem buiten te kunne duwen) volgende keer gaat hij omhoog en ga'k ne keer zien hoe't me de assen zit. Heb me vandaag een Black & Decker haakse slijper gekocht met een staalborstel maar hou nog ff de verlengdraad af (die kosten ook veel dus moet het ineens een goeie zijn waar ik m'n laspost ook op kan laten draaien) Met als gevolg dat ik de zijschermen er niet kon uithalen (die waren heel amateuristisch vastgelast op enkele punten)


Is het uithalen van de motor langs onder mogelijk? ik heb geen motorkraan (die dingen kosten me te veel)

Gelogd

Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #46 Gepost op: 29 Augustus 2007, 09:17:00 »

Het is geen enkel probleem om de motor er onder uit te halen. Ik heb het nooit anders gedaan. Het gaat prima bij de kleine en de grote motor. de vooras en de versnellingsbak gaan mee.
Alle kabels en slangen naar de motor / bak losnemen. Denk aan de koppelingskabel en de achteruitrijlicht schakelaar. Pook van bak nemen. Cardanas losnemen. Aanslagbout onder stuurkolom (zit onder driehoek vormig stukje bekleding) losdraaien, denk aan stuurslot.
Bout losnemen uit stuurrondsel en voorzichtig de stuurstang uit het rondsel trekken door het stuur omhoog te trekken.
Radiateur eventueel weghalen.
Takel ophangen of krik plaatsen (moet wel hoog). takel bevestigen aan de dwarse voorbalk en voorzichtig strak trekken.
Bak losmaken van wagenvloer, eventueel een karretje oid er onder zetten.
8 bouten van vooras losmaken.
Hele neus omhoog werken.
Motor met as en bak onder auto wegduwen en eventueel van de as takelen / tillen. Een 1100 is niet zo heel zwaar, met twee man wil het best.

succes! Denk er aan dat je doorzet als straks de wagen leeg is.... dat is namelijk het moeilijkste moment, het opbouwen is dan vaak nog ver weg... Het opbouwen is wel het leukste deel.

gr Henk
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 29 Augustus 2007, 13:35:00 »

Was nog wat vergeten: De remmen aftappen en de remleidingen voor losmaken.

Henk
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 18 September 2007, 19:10:00 »

er is weer wat gebeurd!


ik ben naar den autowinkel geweest voor een batterij om hem een keertje te lanceren. dashboard er ff terug in gehangen. batterij aangesloten en ik kon beginnen spelen...

filmkes: (1e en laatste poging) (is zonder uitlaat, die lag nog thuis)
http://img532.imageshack.us/my.php?image=mov00003ea0.flv
http://img532.imageshack.us/my.php?image=mov00005tl9.flv

kdacht eerst dat hij geen benzine kreeg dus heb ff de benzinepomp van m'n andere motor er in gestoken maar dat wast dus niet. Ik heb niet met ontsteking zitten prutsen ... dit was puur voor de fun, niet functioneel want die motor gaat er toch uit...

dan maar de rest demonteren en roest tegenkomen!
A stijlen:






stukjes boven de koplampen:




raamrandje achter is gewoon verdwenen voor een stuk: (boven is het de hoedenplank, onder is hett de koffer dat je ziet)



en dan de horror....
bij't demonteren van mijn hemeltje kwam'k daaronder een of andere geluidsdemping tegen maar achter dat ding zat blijkbaar bloot metaal met dit als resultaat:




en nog een foto van't onderstel links voor. Daar heb'k voor de moment nog niks op aan te merken buiten wa oppervlakteroest:





Er is dus wel wat laswerk te doen maar het valt nog mee op dit moment.
Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #49 Gepost op: 21 September 2007, 20:14:00 »

vandaag iets minder goed nieuws. bij het inspecteren van het ingelaste plaatje rechtsvoor ben ik iets anders tegengekomen...

fiberglassmatjes en veel epoxy... de fotos zeggen de rest





kokerbalk rechts achter het rare plaatje:



links is het iets beter:




De balken zelf zijn nog goed in orde (lang leve dinitrol/andere roestwerende vetzakkerij)





genoeg laswerken dus.
Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 27 Oktober 2007, 21:43:00 »

Motor is er bijna onderuit. De vooras staat nu los op de grond (met wielen). Het enige wat ik raar vind is dat als ik de versnellingsbak niet opkrik of ondersteunt (en dus scheef hangt) dat er olie uit komt. zit de oliekeering rond de uitgaande as in de bak zelf of rond de kardanas?


Heb ook m'n assteunen onder de krikpunten gezet en kan nu met 1 hand de voorzijde van m'n wagen optillen. Heb dus maar 1 persoon hulp nodig om de motor even weg te trekken!

binnenkort misschien naar een nieuw plaatsje. Komt ie misschien naast een GT te staan Lachebek
Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #51 Gepost op: 02 Februari 2008, 18:26:00 »

Het leek haast een onmogelijke taak maar de stuurbeugels zijn van de spindles geraakt!



De bouten die ze vasthielden zaten muurvast. Na veel 5'en en 6'en toch een manier gevonden dat ik veel kracht kon zetten, namelijk met een grote schroevendraaier! Samen met een beetje WD-40 en een grote engelse sleutel lieten ze uiteindelijk los Lachebek



Zo zag de garagevloer er daarna uit:



Het was tijd om de haakse slijper nog eens boven te halen met de staalborstel. Blijkbaar niet zonder gevaar, hij bleef ergens hangen aan een rand en schoot weg. Zo heb ik een deel van m'n schoen gestaalborsteld. Gelukkig was het niet mijn been!

Voor en na






Ook de stuurbeugels kregen de staalborstel te verduren maar dan met de hand:
(voor: links - na: rechts)



En dan met de roestomvormer er op en laten drogen. Straks komt er een laagje ijzermenie op en kunnen ze er weer tegen tot ze gelakt worden.



sorry voor de slechtere kwaliteit pics. Ze zijn met m'n GSM genomen
Gelogd

bcoupe25
Gast
« Antwoord #52 Gepost op: 02 Februari 2008, 18:51:00 »

heey alle manneke hier de andere coupe rijder  van de uitlaat

zie dat je aardig bezig bent  als je nog een voor pijp zoekt heb er nog 1 liggen met een vaste midden demper  maar mischien is het wat voor je  ga zo door  gr uit nood holland
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #53 Gepost op: 02 Februari 2008, 21:33:00 »

Als je het goed herinnert ben ik je al eens komen opzoeken Lachebek
Gelogd

bcoupe25
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: 03 Februari 2008, 08:26:00 »

weet ik maar ik ben aan het opruimen ivbm 1.6 ombouw de 1.6 is bijna klaar maar duurt ff voor dat die er in kan hahahah  maar voor de rest alles goed daar??
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #55 Gepost op: 03 Februari 2008, 13:27:00 »

yup, zolang we met onderdeeltjes bezig zijn ben ik tevreden Lachebek
Gelogd

bcoupe25
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: 03 Februari 2008, 14:40:00 »

je pakt het wel groot aan zeg

ik kan dat niet doen want heb de kadettje allendagen nodig

heb stilletjes belooft aan de kadett dat ze een nieuwe motor krijgt hahah:{blink}maar altyd blijven lopen de kadett dat vind ik echt knapmaar kijk maar bij mn project want mn foto's staan op mn msn space
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 04 Februari 2008, 00:18:00 »

ik heb hem niet nodig dus kan hij deftig onder het mes. Anders blijft het ook maar wat aanmodderen. en in 1 keer goed!
Gelogd

bcoupe25
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: 04 Februari 2008, 20:42:00 »

das waar maarja de loon wat ik krijg is ook niet om naar huis teschrijven dus moet noeg ff door gaan

en ik heb mn achterscherm bijna deuk vrij en ook strak gelukkig na vele uren werk er aan
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #59 Gepost op: 24 Februari 2008, 20:39:00 »

De werken aan de vooras gaan voort. Ik heb zelf een veerspanner gemaakt (kostte net geen 5 euro). Met die spanner en wat bloed zweet en tranen zijn we tot dit resultaat gekomen:



Meer (grotere) pics en uitleg zijn te vinden op m'n blog ( http://jinx.koendd.be )
Gelogd

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines