Holland Kadett B Club Forum
14 Mei 2024, 22:11:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Opknappen B kadett 1973 91-32-XE  (gelezen 46089 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Gepost op: 14 Augustus 2016, 21:28:08 »

Hallo allemaal,

Eind 2015 heb ik mijn eerste auto gekocht, een b kadett. De wagen was er slecht aan toe, er zat namelijk veel las werk aan de bodem.

Hier wat foto's van toen ik de auto kocht:

 


De auto toen eerst eens goed schoongemaakt en bekeken wat er moest gebeuren.
De voorremmen waren slecht dus eerst nieuwe schijven en blokken gemonteerd. Vervolgens een andere versnellingsbak omdat de oude erg gierde en de kilometer teller aandrijving defect was. Omdat de accu ook niet goed bij laden wat draden naar de spanningsregelaar vervangen en overal de oxidatie verwijderd. Toen de accu weer bij laden ook gelijk alle verlichting gerepareerd. Na dit alles dacht ik een heel eind op de goede weg te zijn dus de auto laten voorkeuren bij de garage, het ophalen van de auto was daarentegen geen pretje.

Ik kreeg van de garage een waslijst vol met apk punten, van remslang bevestiging tot rotte bodemplaat.

Vervolgens in al mijn vrije uurtjes toch maar gaan lassen en slijpen, na heel wat brandplekken en vloeken later was de nieuwe bodem en binnen dorpel klaar ik was er zelf best wel tevreden mee.

Hier de foto's van de nieuwe bodem:






Toen dit klaar was de auto omhoog gezet en de onderkant aangepakt ook hier was het een en ander krokant geworden. De stabilisatie montagepunten van de achteras, de steunpunten van de achterveren, wat stukjes dorpel, en aan de voorkant in de 'slinger' de rechter chassisbalk.



Na al dit laswerk begon het leukere werk, het vervangen van de gordels, de stuurkoppeling vervangen, fusee hoesjes vervangen, achterremmen afstellen en zo nog wat zaken. Omdat voor dit alles veel onderdelen nodig waren een donor kadett erbij gekocht hieruit heb ik in eerst instantie de stoelen gehaald en nog erg veel kleine onderdelen. Ook staat het vervangen van de versnellingsbak nogmaals op de planning omdat de eerder aangeschafte versnellingsbak in neutraal erg staat te zoemen (waarschijnlijk het prislager)

Na dit alles de kadett nogmaals naar de keuring gebracht de auto was helemaal goedgekeurd op de stuurkoppeling na, deze had ik al uitgewisseld met de donor maar ook de stuurkoppeling uit de donor was niet goed genoeg. Een nieuwe stuurkoppeling gehaald en volgende dag gelijk af laten melden. De kadett had na een half jaar eindelijk een verse apk!

Het plan was om de kadett eerst instantie in de kleuren te laten waarin hij kwam dit mede omdat alle rubbers meegeschilderd waren en dus bij een nieuwe kleur ook alle rubbers vervangen moesten worden, na een week of wat toch maar besloten om het nu netjes af te maken er zat inmiddels al zoveel tijd in. Dus alle ramen gedemonteerd en aan het schuren gegaan. Omdat er zeven verschillende kleuren op de kadett zaten was dit een inmense klus. Omdat helemaal schuren niet te doen was de auto eerst meerdere malen in de afbijt gezet tot ik op de een na laatste kleur laag zat. Vanaf deze laag weer gaan schuren tot ik weer aan kwam bij het opel blauw. Vervolgens met de auto naar de spuiter gegaan om te vragen wat de mogelijkheden waren en wat er nog moest gebeuren. De auto was nog niet klaar om gespoten te worden, dit omdat er nog altijd allerlei contrasten tussen de originele grondlaag en de blauwe opel kleur. In overleg met de spuiter dus besloten om de auto helemaal kaal te maken tot op het staal. Ook hier ging een gigantische hoeveelheid tijd in zitten maar twee weken geleden was het zover de auto kon weg gebracht worden naar de spuiter. Het was een aardig gezicht om de auto van alle kanten te zien glimmen.

Ondertussen ook nieuwe rubbers besteld om de ramen straks weer te kunnen monteren.





Hier de auto bij de spuiter in de werkplaats inclusief alle losse onderdelen:



De auto wordt Monza blauw (nummer 235) de originele kleur, nu op het resultaat wachten.

Groeten Jorrit Smit
Gelogd
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Augustus 2016, 06:58:58 »

Ziet er erg netjes uit, zeker je laswerk aan de bodem! Heb je nog een speciale beugel of andere dingen gebruikt voor dat heftruck-kunstje?
Veel succes, je hebt straks in ieder geval een erg nette kadett!
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Augustus 2016, 08:14:11 »

Heel veel werk geweest, maar dan weet je ook zeker dat alles goed is.
Heel knap gedaan, ben benieuwd als die gespoten is.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Augustus 2016, 19:38:39 »

Hallo,

Bedankt voor de leuke reacties, voor op de heftruck heb ik geen speciale steun gemaakt. Wel hebben we verlenglepels die langer dan de auto zijn de overige ruimte vul ik netjes op met blokken.

Groeten Jorrit Smit
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Augustus 2016, 07:22:29 »

Ben benieuwd naar het eindresultaat!!
Ziet er al goed uit.

Gr. Erik
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Augustus 2016, 11:39:31 »

Hoi Jorrit,

Dat gaat weer een hele mooie kadett worden. Goed bezig hoor. Ook leuk om te lezen dat de donor goed van pas komt. Veel succes ermee en volgend jaar met de voorjaarsmeeting hoop ik hem te mogen aanschouwen.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
2300S
Jr. Member
**
Berichten: 86



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Augustus 2016, 15:17:14 »

ziet er erg goed uit...en net als wat de rest zegt, erg benieuwd naar het eind resultaat
Gelogd
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 18 Augustus 2016, 12:00:30 »

Hallo,

Nogmaals dank voor de leuke reacties, ik ben zelf ook erg nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Nu nog even een vraagje, in mijn kofferklep zitten 4 gaatjes. Bovenste 2 gaatjes zijn voor het kadett embleem maar ik ben er nog niet achter waar de andere 2 voor zijn. Ik dacht zelf misschien aan 1200 of special.

Hier een foto, iemand die misschien weet wat erop hoort?



Alvast bedankt

Groeten Jorrit Smit
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 18 Augustus 2016, 20:36:03 »

Denk inderdaad special embleem misschien steek even geven
Gelogd
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 19 Augustus 2016, 20:35:35 »

Hallo,

Ik ben inderdaad vergeten de steek maat te geven, heb net even gemeten en de gaatjes zitten 78 mm uit elkaar ( hart naar hart gemeten).
Is er misschien iemand die weet of dit inderdaad de steek maat van een special embleem is ?

Groeten Jorrit Smit
Gelogd
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 29 Augustus 2016, 20:18:21 »

Vrijdag na lang wachten de kadett bij de spuiter op kunnen halen ik ben erg tevreden met het resultaat. Dit weekend met wat vrienden gelijk druk aan het monteren gegaan, alle ruiten met nieuwe rubbers zijn geïnstalleerd, de grill en koplampen zitten erin en de eerste deur hangt in de auto (op de eerste foto zitten de deuren nog niet definitief vast). De binnenkant van het laswerk allemaal nog even netjes zwart gemaakt. De bumpers worden eerst instantie ook even zwart totdat ik voor een goede prijs een mooi setje chromen bumpers heb gevonden.
Al met al wordt het best alweer een hele auto.

Hier wat foto's hoe het ervoor staat








Groeten Jorrit Smit
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 29 Augustus 2016, 21:47:22 »

Nice...
ziet er weer uit als een mooi plaatje dat er wel weer een paar jaar tegen kan...

Mvg
wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 29 Augustus 2016, 22:02:59 »

Wow, die is mooi gespoten, en mooie Alleycat velgen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 30 Augustus 2016, 06:56:32 »

Gefeliciteerd met je fris gespoten kadett. Echt een hele mooie kleur.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 30 Augustus 2016, 17:27:57 »

ziet er weer strak uit  toppie    Lachen Lachen Lachen Lachen
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines