Holland Kadett B Club Forum

Kadett-B projecten => Nieuw Kadett-B project => Topic gestart door: magnetron op 29 Februari 2012, 08:27:08



Titel: Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: magnetron op 29 Februari 2012, 08:27:08
Dames En Heren!

Ik ben Cyriel Gaemers 20 jaar uit Bussum. maar noem mij maar 'Magnetron' ;-)
Eindelijk hier op 't forum. Ik kom van het 'poloclubholland' forum (mijn Polo G40) is verkocht en ik heb een Kadett B gekocht.
Staat geregistreerd op dit forum dacht ik te zien via het kenteken. 15-80-UJ

Als aller eerst wil ik beginnen met een klein verhaal:

De kadett heb ik kunnen bemachtigen via via (mijn vriendin's facebook) het is een droom om a.s. zomer een HEEL stuk te gaan rijden met deze bolide. Wellicht wel verder dan zuid-spanje!  Er is een hoop te doen maar dat vind ik leuk! (ik heb een mooie garagebox en daar staat die heerlijk droog.

Okidoki lets start, wat er moet gebeuren.

Ik heb deze bolide rijdend naar Bussum gekregen uit Amsterdam. Prima ging netjes. Maar het verhaal waar ik hem mee heb gekocht is: De auto laad niet op tijdens het rijden. Dus er is iets mis met de?

- Dynamo
- Spannings regelaar? (was los gekoppeld)
- Electrische circuit van de lampjes waardoor de dynamo niet geactiveerd word!

Ik heb hem naar Garage Van Zanten te bussum gebracht gister, voor 60 euro een analyse laten doen maar die man zei, jij kunt beter aan een nieuwe kabelboom gaan beginnen en dan starten we opnieuw. Ach, daar staat mijn hoof niet helemaal naar dus ik ga eerst nog voor een andere optie.
IK breng hem vandaag Richting: Houten - Kabelboom.com Een stel mannen die wellicht het circuit zo kunnen omleggen en alles netjes in orde maken!

Ik wacht zijn reactie af voordat ik grote andere stappen ga nemen.

Algoed, Ik zal hier ook even wat dingen aangeven die ik zoek:

- Rem schijven voor
- Rem blokjes voor
- Trommelremschoentjes
- Volledige nieuwe trommel rem evt.
- Deur rubber links
- Raamrubbers portieren

De foto's:

2 maanden stil gestaan in amsterdam & zo naar bussum gereden (zonder te wassen)
(http://img88.imageshack.us/img88/9889/img3428k.jpg)

''
(http://img696.imageshack.us/img696/373/img3426h.jpg)

Interieur:
(http://img444.imageshack.us/img444/4646/interieurkleiner.jpg)

Motorruim:
(http://img576.imageshack.us/img576/2373/motorkleiner.jpg)

28-02-2012 Gewassen en wel ;D:
(http://img821.imageshack.us/img821/7451/img3446bi.jpg)

Dit was het even. Zie de foto's! & hoop dat er wat actieve mensen zijn hier alle reacties en suggesties welkom!

Groet, Magnetron!



Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Olaf op 29 Februari 2012, 08:43:07
Hoi Cyriel,

Welkom op het forum van de B-kadett club. Grote afstanden afleggen met de kadett is geen probleem, ik ben er al mee naar Scandinavie geweest, Kroatie, Italie en nog wel meer landen. Dus dat mag geen probleem zijn.

Dat de kadett niet bij laad is vervelend. Heb je er een nieuwe dynamo en spanningsregelaar bijgekregen van de vorige eigenaar? Die heb ik hem namelijk verkocht en die zijn goed (bij mij thuis getest). Als je een werkplaats handboek voor de kadett koopt zit daar ook een elektrisch schema in, zo kun je gemakkelijk nagaan wat er niet goed zit.

Als de auto loopt moet je eens op de accu meten, dit moet (met spanningsregelaar) zo rond de 13 tot 14 volt zijn (klein beetje gas geven). Als het deze spanning niet is dan is er dus iets mis. Daarna kun je op de uitgang van de dynamo eens meten of hier wel spanning af komt. Vanaf de kabelboom van de auto komen slechts twee draden die zich opsplitsen tussen de dynamo en de spannings regelaar dus erg veel kan er bijna niet mis zijn aan de kabelboom. Als dit stukje vervangen wordt (namaken) moet de dynamo in ieder geval wel weer willen bijladen.

Succes ermee.

Groeten Olaf


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 29 Februari 2012, 14:41:11
Hoi Olaf,

Bedankt voor je reactie, deze zijn inderdaad goed, die heb ik erbij gekregen.
was de kadett bekend hier?


 De auto heeft het weer gered richting houten: Beek Classic Wire. Daar staat de auto nu zon 5 dagen. Het word een tussendoor klus.

Meneer heeft even gemeten en alles bekeken. Dynamo werkt top. Accu laad ook goed bij. Alleen bij het uitzetten geeft die geen seintje om te stoppen. Dat geeft de problemen.

Hij ging akkoord met de conclussie van garage van zanten te bussum. Onder het dashboard is het een zooitje.
De heer gaat alles netjes maken,

- elektra probleem word opgelost
- alle draden voor radio + kachel + ontsteking met contactpuntjes worden hersteld naar originele staat.
- daarbij komt er een originele bosch spanningsregelaar terug.

Ook heb ik gevraagd of ik een kleine beurt + remmen reviesie kan laten doen, prijs krijg ik nog daar voor!

Ik kan niet wachten om de auto op te halen! Hopen dat alles verloopt zo als we hopen.

Dit was het dan voor even.

Magnetron!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Jeroenvans op 29 Februari 2012, 19:48:14
is het een gelijkspanning dynamo of een wisselspanning dynamo? en wat bedoel je met seintje om te stoppen?
daarbij is het denkt ik verstanding om voor je plannen richting spanje goed na te denken of je wel contactpunten wil... er zijn namelijk goede, goedkope maar vooral betere en betrouwbaardere alternatieven.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 01 Maart 2012, 11:37:08
Hoi,

Cyriels vrouwlijke versie hier, zn vriendin , merel! We doen het project samen.
wisselspanning, voor zo ver ik weet.
Wat voor andere alternatieven heb je het dan precies over?


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Jeroenvans op 01 Maart 2012, 15:06:55
in de eerste versies van de kadett zat een gelijkspanningsdynamo, met een losse spanningsregelaar, in de latere versie zit een wisselspanningsdynamo met ingebouwde spanningsregelaar. de wisselspanningsvariant geeft veel meer stroom en behoeft minder onderhoud.

voor ontsteking heb je veel varianten.
velleman kitje(goedkoopst)
hotspark
petronics
corsa a ontsteking
newtronic (weet niet of die nog leverbaar zijn)

een hoop alternatieven die de contactpunten vervangen of minder belasten. met google en de zoekfunctie van het forum vind je denk ik voldoende info.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Olaf op 01 Maart 2012, 19:51:07
in de eerste versies van de kadett zat een gelijkspanningsdynamo, met een losse spanningsregelaar, in de latere versie zit een wisselspanningsdynamo met ingebouwde spanningsregelaar.

Hoi Jeroen,

Nu moet ik je toch even corrigeren, de Bosch wisselstroom dynamo's (die heeft Magnetron erop zitten) die hebben een losse spanningsregelaar. De AC-Delco dynamo's hebben vaak een ingebouwde spanning regelaar.

Groeten Olaf


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Jeroenvans op 01 Maart 2012, 21:49:00
weer wat geleerd...


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 02 Maart 2012, 09:17:07
Ha! kijk nou, de vrouw wordt zelfs actief ;-)!

Ja correct, De bosch spannings-regelaar word nu weer gemonteerd (zat een aftermarket iets op)

Er zijn misschien wel andere oplossingen voor de ontsteking etc. Alleen alles word hersteld nu en in 'nieuwstaat' gebracht. Dus vind het zo wel even prima! De meneer  (www.kabelboom.com) Was enthousiast en vertelde dat die wat elektra rond de rotor ook even zou vernieuwen ivm. De lange trip! Om die onzekerheden uit de wereld te helpen.

Gister even gesproken met de meneer en hij gaat er eerder aan beginnen (vandaag dus)

We zijn benieuwd!

Magnetron!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 02 Maart 2012, 09:22:33
Owja,,,

De vrouw had een goed idee. De zonne-kleppen waren erg vies & beschimmeld! Die heeft ze even in een bleek badje gegooid en ze kwamen er zo uit:

NICE!  ;D

(http://img862.imageshack.us/img862/9793/20120302012.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/862/20120302012.jpg/)




Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 04 Maart 2012, 10:14:12
Hallo Allemaal,

(Beek Classic Wire) Belde me en zei dat de kachel stuk was. (bedrading was helemaal nieuw rondom, alleen hij deed 't niet!
Gisteren dus een nieuwe '2ehands' Kachel weten te bemachtigen!

Tadaaa:

(http://img854.imageshack.us/img854/6844/20120304014.jpg)

Was hem weer even!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: reusjep op 04 Maart 2012, 11:21:19
Citaat
Hoi Jeroen,

Nu moet ik je toch even corrigeren, de Bosch wisselstroom dynamo's (die heeft Magnetron erop zitten) die hebben een losse spanningsregelaar. De AC-Delco dynamo's hebben vaak een ingebouwde spanning regelaar.

Groeten Olaf

Hoe vaak komen die AC-Delco dynamo's voor? Ik moet zeggen dat ik ze nog nóóit gespot heb op een Kadettje. Enkel de Bosch met externe spanningsregelaar.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: wgortenmulder op 04 Maart 2012, 12:59:02
Hoi Cyriel & Merel,
Welkom hier op het forum...
Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst en het leuke vooruitzicht om daarmee helemaal naar spanje te rijden.

groet,
Wouter


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Olaf op 04 Maart 2012, 16:17:11
Hoe vaak komen die AC-Delco dynamo's voor? Ik moet zeggen dat ik ze nog nóóit gespot heb op een Kadettje. Enkel de Bosch met externe spanningsregelaar.

Precies weet ik het ook niet. Ik heb er eentje gesloopt waar deze op zat maar het kan goed zijn dat deze dynamo nagemonteerd is.

Groeten Olaf


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 04 Maart 2012, 20:09:52
Bedankt voor 't verwelkomen! ben benieuwd... krijg morgen een telefoontje van de status! (eind van de dag)


Groetjes!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Jeroenvans op 04 Maart 2012, 22:13:06
Hoe vaak komen die AC-Delco dynamo's voor? Ik moet zeggen dat ik ze nog nóóit gespot heb op een Kadettje. Enkel de Bosch met externe spanningsregelaar.

Precies weet ik het ook niet. Ik heb er eentje gesloopt waar deze op zat maar het kan goed zijn dat deze dynamo nagemonteerd is.

Groeten Olaf
bij mij is hij er ook later in gemonteerd door mn pa... die heeft hem zelf uit een C kadett geschroefd.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 05 Maart 2012, 18:33:19
Ha! vandaag weer even contact gehad met de heren uit houten!


STATUS:


Dynamo was toch niet goed, hij heeft de dynamo + spannings regelaar ri. een dynamoboer megenomen en wat bleek (1 rotzooitje van binnen?? waarom? joost mag het weten!) Er is een andere gereviseerde dynamo voor terug gekomen (met interne spanningsregelaar)  :)

Goedwerk, Woensdag ochtend is die helemaal af & ready to go! Ben erg benieuwd om alles te zien met mijn *lees: onze* eigen ogen!  ::)


Eerstvolgende word:

- Dorpels spuiten!  Foto's volgen snel!

Groet, Magnetron.




Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 07 Maart 2012, 23:30:26
Zo zo zo zo zo!!  ;D

Kadett is terug en het volgende is gebeurt:

- Rem schijven voor
- Remblokjes voor
- Lucht Filter
- Oliefilter
- Motor Olie
- Versnellingsbak olie
- Nieuwe Bogies
- Nieuwe Verderkap + Bogiekabels
- Nieuwe Delco Remy Dynamo met ingebouwde spannings regelaar
- Nieuwe middenpijp tot achter
- Alle bedrading onder het dashboard herschikt & opnieuw vastgemaakt verotte *Lees: slordige* draden zijn vernieuwd.
- Nieuw (2ehands) kachel motortje gemonteerd.
- Nieuwe Flatblades (PERFECT ZICHT)

Kortom!  ;D Alle Elektra werkt naar behoren. Rijd weer fijn! en bijna geluidloos  :-X

We zijn er achtergekomen dat de volgende delen nodig aan vervanging toe zijn:

** Handremkabel
** Draagarm Rubbers (iemand ervaring mee? ik nog niet!)
** Vacuüm vervroeger (DEFECT)

Fototje van de nieuwe schijf + Blokjes
(http://img20.imageshack.us/img20/6079/20120307029.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/20/20120307029.jpg/)

Daarna de Flatblades (400MM) erop gemonteerd. Hier een foto voor het DUIDELIJKE verschil:

(http://img198.imageshack.us/img198/5424/20120307044.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/198/20120307044.jpg/)

Trekhaak er onderuit geschroeft (LELIJK & ZWAAR):

(http://img685.imageshack.us/img685/3981/20120307041.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/685/20120307041.jpg/)

Voor Mistlampen er afgehaald omdat er toch geen kabels uit komen! dus overbodig.

(http://img839.imageshack.us/img839/6822/kleinerw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/839/kleinerw.jpg/)


Wat morgen avond (07-03-2012) te doen:

Achterbak volledig aanpakken & weer netjes in orde maken.


Dit was het dan weer,

Magnetron!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: reusjep op 08 Maart 2012, 10:26:58
Schiet goed op! En hoewel ik de flatblades niet helemaal bij een Kadettje vind passen, werken doen ze!

Mocht je je trekhaak niet hermonteren of apart willen zetten, dan heb ik nog wel interesse trouwens. ;)


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 08 Maart 2012, 17:50:51
Reusjep, bedankt voor je reactie!

Ja die houd ik nog wel even zelf ivm. de reis is het wellicht makkelijk? maar dat weet ik nog niet zeker. Over de flatblades: we hebben allemaal een eigensmaak maar ik kies nu ook voor 'het zicht' echt stukken verbeterd!

Groet, Magnetron


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Jeroenvans op 08 Maart 2012, 22:11:52
Reusjep, bedankt voor je reactie!

Ja die houd ik nog wel even zelf ivm. de reis is het wellicht makkelijk? maar dat weet ik nog niet zeker. Over de flatblades: we hebben allemaal een eigensmaak maar ik kies nu ook voor 'het zicht' echt stukken verbeterd!

Groet, Magnetron
gewoon nieuwe ruitenwissers hadden hetzelfde effect op het zicht gehad hoor... ;)


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 08 Maart 2012, 22:28:44
ach joh maak ik me allemaal niet druk over! dit werkt top!:D


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: wgortenmulder op 09 Maart 2012, 11:15:25
iedereen gaat om met zijn kadettje op zijn manier.
Ik zelf vindt eigenlijk dat een trekhaak eigenlijk gewoon hoort onder een kadettje (al is het maar om de buren met inparkeren de schrik op stuipen te jagen) haha.


belangrijk punt is:  Never compromise on safety
En geniet van het nostagische gevoel van autorijden.
Ik zou als tip meegeven leer je kadettje de komende tijd even goed kennen en probeer zelf wat te gaan sleutelen... Dat kan je een hoop schelen als je naar spanje wilt rijden...


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: reusjep op 09 Maart 2012, 22:12:58
Ik zie trouwens dat er zowel rechtsvoor als linksachter een antenne op zit op de foto's. Hoewel 't er ook wel cool uit ziet, hebben ze allebei nog nut? :)


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 10 Maart 2012, 10:19:10
@ Wgortenmulder: Ja compleet gelijk.  Dat is idd per persoon verschillend. Ik ga er echt niets mee trekken, en het is zwaar voor niets dan! Dus voor de 'mooi' mag die er in mijn mening af. (ik houd hem wel even in de garage ivm. wellicht handig voor de trip, maar dat weet ik nog niet)


@ Reusjep: Klopt, haha correct! maar tot mijn verbazing zitten er 3 antennes op! geweldig, maar niets werkt ;-) *lees: Nog niet*

Maar de vrouw en ik hebben niet stil gezeten afgelopen dag! (Vrijdag ochtend om half 10 stonden wij voor de deur bij de gamma & de tapijten winkel in (Diemen)

(http://img17.imageshack.us/img17/6633/20120309051.jpg)


Gamma, voor de witte verf waarmee de vrouw de volledige binnenkant heeft gedaan! & ik de deuren met lijsten!
Nu is de kadett weer 1 geheel.

We hebben het gewoon op de budget manier gedaan zo als onze andere auto's!

Benodigd heden:
-Afdekzijl
-Papiertape
-Schuurpapier
-Amoniac
-2 kleine soft rollers
-Penseeltje
-Gamma metaal verf beige

Totaal 35 euro!

Resultaat:

(http://img88.imageshack.us/img88/6047/20120309061.jpg)

(http://img40.imageshack.us/img40/5848/20120309062.jpg)

(http://img585.imageshack.us/img585/3073/20120309057.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/585/20120309057.jpg/)

Vervolgens heb ik de gril gedemonteerd (zag er niet meer uit) en ben ik die samen met de komplamp sierlijsten gaan spuiten, Resultaat:

(http://img851.imageshack.us/img851/6254/20120309060.jpg)

En als klap op de vuurpijl heb ik de gele h4 lampen gemonteerd! (vind ik persoonlijk echt geweldig eruit zien, komt niet over op foto!)



Wat te doen vandaag :D:

De volledige bodem opnieuw te isoleren & bekleden!

Groet Magnetron & vrouw ;-)!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 11 Maart 2012, 20:42:07
Hi all,

Daar was ik weer! Gisteren hebben we tot 03:00 door geklust in de garagebox, de vloerbedekking moest en zal er in liggen! EN JA! DAT IS GELUKT! Voordat ik aan de bekleding was begonnen heb ik er eerst een splinter nieuwe Sony Exploid (Radio) ingebouwd. Hier zullen vele van jullie denken ZONDE! wat doe je toch!?
Maar ik denk bij me zelf, wij gaan een mooie trip maken naar zuid spanje of verder, en ja daar moet muziek bij:-) Dus geen AM & FM, maar gewoon een hippe radio dat als je 't frontje naar voren klikt er een mooi systeem ingebouwd zit voor je iphone/ipod die er volledig in schuift! PRACHT DING!

(http://img600.imageshack.us/img600/5544/dsc00304jc.jpg)


Alle bedradingen door naar achteren getrokken waar nu een huis tuin en keuken box in ligt! *Prima geluid* *lees: waar met een maand mooie speakers ingebouwd worden*

Bedradingen netjes afgewerkt & toen zijn we begonnen aan de Isolatie:

(http://img88.imageshack.us/img88/3998/dsc00309lg.jpg)


Vervolgens zijn we verder gegaan met de vloerbedekking & Pook kap gespoten, in beige:

(http://img171.imageshack.us/img171/213/dsc00310ui.jpg)

(http://img15.imageshack.us/img15/4523/dsc00322mw.jpg)

Beetje lol maken moet ook tussen door ;D
(http://img842.imageshack.us/img842/774/dsc00316g.jpg)




vandaag de grote dag van afronden! Deur hendels er weer in, riemen vast, de nieuwe oldtimer platen gemonteerd, een wasstraat bezoekje!


Hier wat random foto's van afgelope 2 dagen!

Het complete interieur!! :D (zeer geslaagd al zeggen wij het zelf:D)
(http://img713.imageshack.us/img713/5832/20120311079.jpg)
Oldtimer kentekens (niet de officiële maar staan netjes!)
(http://img31.imageshack.us/img31/6418/20120311075.jpg)
''
(http://img821.imageshack.us/img821/3249/20120311082.jpg)






*Helaas ging er vandaag wat mis met mijn verlichting? ergens heeft sluiting plaats gevonden (denk na het hoge druk wassen) en mijn rechter achterlamp doet het niet meer? (maar de lampjes zijn niet stuk en zekering ook niet)

Links voor stadslicht was doorgebrand! (misschien heeft dit een wisselwerking, want mijn interieur verlichting (Dashboard dus) doet het ook niet meer.

Weet iemand waarvoor de rechter zekering is met het (grijze draad)? als dat nog origineel is!

Magnetron.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: ton z op 11 Maart 2012, 20:54:01
hoi magnetron
waarschijnlijk moet je de zekering effe een paar slagen draaien
die oude zekeringen hebben nog wel eens last van corrosie
een beetje wd40 erop spuiten wil ook helpen

gr ton


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 11 Maart 2012, 20:56:08
@ TonZ, Top ja ga ik morgen even doen Verwissel de H4 lampen maar voor de H2 lampen want ze worden erg heet! en dat wil ik liever niet.

Groet cyriel!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Olaf op 12 Maart 2012, 11:25:04
Hoi,

Als je naar het buitenland gaat met de kadett moet je wel een NL-sticker hebben op je auto. Met de gele platen heb je een blauw NL stukje, met oldtimer platen heb je die niet. Dus een sticker is verplicht (ze hebben mij in Oostenrijk aangehouden en met een waarschuwing weer op pad gestuurd ipv 60 euro boete).

Groeten Olaf


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 12 Maart 2012, 21:18:37
Hey! wow bedankt voor deze tip, haha die gaat er zeker komen dan :-)!

Groet Magnetron!


Titel: NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 13 Maart 2012, 13:11:44
de Kadett,

Ik had vorige week een tom tom gekocht, alleen ik kon hem niet gebruiken ivm. de lange schacht van de aansteker. (en het systeempje zat er niet in) Vandaag Bij eurami bussum een universele sigaretten aansteker gekocht. Alles even los gemaakt & Aangesloten.

(Zie foto's)

(http://img638.imageshack.us/img638/3061/20120313089.jpg)

(http://img189.imageshack.us/img189/7179/20120313091.jpg)

(http://img542.imageshack.us/img542/5594/20120313093.jpg)

(http://img832.imageshack.us/img832/756/20120313094.jpg)

Dat werkt allemaal weer prima!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 19 Maart 2012, 10:30:36
Beste Allen,

Ik heb alvast een '2ehands' carburateur overgekocht via Olaf. (van t forum) Deze zal dinsdag arriveren. Ik heb zojuist de carburateur schoongemaakt. Kwam eigenlijk niets 'afwijkend's' tegen. Ik ga hem er morgen ochtend weer opzetten. EN anders dinsdag de vervangende carburateur.

Hier nog wat fototjes!

Even een werk tafeltje gefabriceerd ;D
(http://img638.imageshack.us/img638/1448/20120318146.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/638/20120318146.jpg/)

(http://img638.imageshack.us/img638/4960/20120318150.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/638/20120318150.jpg/)

(http://img833.imageshack.us/img833/9448/20120318155.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/833/20120318155.jpg/)

(http://img201.imageshack.us/img201/1481/20120318165.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/201/20120318165.jpg/)

Dit was hem weerrr!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 20 Maart 2012, 20:05:15
Hallo allemaal, ik verplaats het stuk even naar hier om alles on topic en in DIT topic te houden.

Reactie op de voorgaande berichten:

@kinuyakkii: Ik ga er een aanschaffen ;-)! Maar dit probleem had ik simpel weg kunnen verhelpen door de 2ehands carburateur erop te zetten. Nu Heb ik 150 euro afgerekend. En kadett doet het weer TOP! (had ik wat kunnen besparen idd.)

@zomer69: Bedankt voor de reactie, bussum is niet zo verweg! Ik ben benieuwd, die vraagbaak? zou ik graag aankomen! Wat bedoel je precies met A.s. Zondag?

HET VERHAAL VAN VANDAAG:

De problemen waren: *Schokkerig (optrekken) *toeren maakte die alleen met de choke. *Gas geven zorgde voor 'verzuipen' Kortom hij reed alleen op de choke en niet met het gaspedaal.

Als eerst moest ik zelf aan de carburateur denken omdat ik een nieuwe verdelerkap met bogiekabels heb. Ontsteking was op tijd gezet(2 weken terug dit was dus in orde)

1) Vacuum vervroeger was defect. Die heb ik vervangen

- Geen resultaat

2) Carburateur losgemaakt (zag er van binnen top uit geen mankementen kunnen vinden) volledig uit elkaar gehaald, doorgeblazen, schoongemaakt waar nodig was.  Erop gemonteerd.

- Geen resultaat.

Ontsteking was goed, alles werkt naar behoren? Ik wist het niet meer misschien was het een simpele afstelling?

De dealer heeft stap 3 gevonden wat het uiteindelijk was.

3) Carburateur was krom bij de pakking naar het spruitstuk en zoog valse lucht. Kortom carburateur gevlakt en nieuwe pakkingen erop! Probleem volledig op gelost.



Nu zijn ze alleen vergeten mijn stationair af te stellen? vraag me niet hoe, maar morgen ochtend sta ik voor de deur! ;-)!


Heren, nogmaals mijn dank voor jullie goeie duidelijke reacties en met name 'snelle' acties! :D


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Jeroenvans op 20 Maart 2012, 23:51:03
was het de onderste pakking of je rubberen ring onder de carb, want als het dat laatste was, zou ik zie alsnog vervangen...


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 23 Maart 2012, 21:28:21
Hi Guys, daar was ik weer.


Vandaag heeerlijk wat rond gereden. en ja hoor, kwam weer stil te staan (ondanks alle reparaties) De kadett begon weer te schudden en te stotteren als ik 'gas gaf' en weeeeeeer op de choke perfect?! (ondank de nieuwe carburateur)

Andere Carburateur (van Olaf)
Nieuwe dynamo
Nieuwe kleppen afstelling
Nieuwe bogiekabels
Nieuwe verdelerkap
Nieuwe Bogies

Ik word GEK! maandag staat die weer bij de garage voor nader onderzoek.

Ik heb een youtube filmpje geplaatst hier daarop kun je zien wat die doet.


Nu heb ik gevonden dat als ik in zn 2 rijd. Rem met mijn linker voet zo dat die bijna gaat schokken. VOL GAS GEEF met mn andere voet... dan hobbelt die wat door en als ik hem dan opnieuw start, rijd die perfect!!! ? :O god mag het weten?!

Ik heb 't gefilmd, 'het probleem' is dus nogsteeds: Schokkerig - schudden - verzuipen (althans zo klinkt het) en DOOD.

Hier het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=RBKBV40MzbM


Ik moet er helaas snel vandoor woensdag meer!! Groetjes, Magnetron.,


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Jeroenvans op 23 Maart 2012, 21:43:43
het zou kunnen dat hij alsnog valse lucht zuigt... dus ik zou de o-ring onder de carb vervangen...
en de condensator testen.(had je geloof ik nog niet gedaan?)


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: kwadettilac op 23 Maart 2012, 23:03:50
Gezien het filmpje zou ik gaan zoeken bij de condensator.
Misschien een slechte verbinding?
Even een vraagje: zit de condensator onder de verdelerkap?
In dat geval kan het namelijk zijn dat het schroefje waar hij mee op de grondplaat zit los is getrild.
Succes,
Erwin


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Jeroenvans op 24 Maart 2012, 00:24:43
valse lucht kan je checken door te kijken welke kleur je bougies hebben. koffie-met-melk kleur is goed, wit poederig is slecht.... en dan ligt dit dus aan je mengsel... als de kleur goed is dan zit het in de ontsteking...


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: wienf390 op 24 Maart 2012, 07:58:42
Valse lucht checken door remmenreiniger te spuiten bij carburateurvoet en/ of spruitstuk gaat de motor snellerlopen dan heb je valselucht. Condesator omzeilen door Vellemankit kost 14,95 euro is bouwpakket, de puntjes gaan 50000km mee en motor loppt beter.

Succes Fred Uut Huuessen


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Jinx op 24 Maart 2012, 18:43:29
zou dit geen blokkage in de hoofdsproeier kunnen zijn?


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 26 Maart 2012, 09:21:02
@Jeroen: Condensator is inderdaad door mij niet getest maar wel door de garage. Zit goed. Oring is vervangen. Carburateur zuigt geen valse lucht meer.

@Kwadettilac: Condensator is echt prima en doet zijn werk hoe het moet Bedankt voor de tip.

@Wienf390: Dat ombouwen ben ik niet zoon fan van. Ik moet er 6000 KM mee rijden in 6 weken ;-)! dus dat wordt hem niet.  (Origineel houden vind ik fijn)

@Jinx: Dit is de oorzaak waarschijnlijk. Toch nog vuil in de carburateur. Hij krijgt te veel lucht.


De reden waarom ik zelf niets er aan doe? zullen jullie je nu wel afvragen? Omdat ik hiervoor 300 euro heb betaald. Dus als ik nu zelf weer dingen ga losmaken en hun zien dat, is mijn 'zogenaamde garantie' weg (dan maak ik het me zelf helemaal lastig)

Ik heb voor nu een Opel Agila mee gekregen als leen auto.

(http://img14.imageshack.us/img14/5716/20120326212.jpg)

(Goeie service) was niet optie 1. maar als je een beetje vist kom je een eind dus!
De leen auto was eerst een probleem maar na wat praten kwam die terug met de sleutels. Ze gaan het vandaag aanpakken want morgen had die de leenauto weer nodig. Dus dat is ook weer een garantie voor mij dat ik hem echt vandaag terug krijg.

Jullie horen van mij!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 26 Maart 2012, 21:31:00
Hallo Allemaal,

Ik ben weer helemaal happy, de stationair sproeier zat verstopt. Ik heb gezien dat mijn benzine filter meer dan vies was. Dus deze heb ik ook eens vervangen. Ik kreeg als tip mee:

spoel je benzine tank eens uit, en maak dan nog een benzine filter direct uit je tank. (zit vaak roest in de tank werd mij verteld) Dus hebben jullie hier al ervaring mee?

Even een shotje van de vernieuwing:

(http://img841.imageshack.us/img841/810/20120326213.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/20120326213.jpg/)


Dus alles is eindelijk weer goed! en als dit probleem nu voorkomt weet ik dus 100% zeker wat het is! Fijn om te weten. Alles is zijn geld waard geweest.

Groet Magnetron.


Titel: Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 28 Maart 2012, 08:39:59
Beste ForumUrs!

Ik kom bij het volgende punt. Draag armen. Hoe zit dit precies. Zijn er mensen met wat duidelijke foto's? of zijn er mensen die mij foto's kunnen toesturen?
Bij een maat de auto op de brug gehad en die zij dat zeer waarschijnlijk de draagarmen worden afgekeurd omdat de rubbers zijn uitgedroogd.

Nu is mijn vraag. Hoe gaat dit allemaal in zijn werking.

Plan 1: 2ehands draagarmen kopen antiroest bewerken - daar nieuwe rubbers in zetten ?
Plan 2: Door de garage laten vervangen i.v.m het gereedschap wat ik mis?
Plan 3: Deze draagarmen zelf demonteren en daar nieuwe rubbers in zetten.

Moeten deze rubbers ook geperst worden? (ik heb wel eens poly bushes) in een draagarm geperst voor een stabilisator stang van een Polo GTI. Werkt dit allemaal het zelfde? en zal ik dan gewoon rubbers nemen of ook: poly bushes?

Ik hoor van jullie!

MagnetroN!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Max op 28 Maart 2012, 10:46:07
Bovenste draagarmen zijn vervelend omdat 'swerelds langste bout erin zit en die gegarandeerd vastzit. Onderste draagarmen staat je bladveer op en als je de standaard bladveer hebt dan moet je die onder spanning zetten om de boel los te maken en weer vast te zetten. Daarnaast bestaat de onderste draagarm uit twee delen die je niet uit elkaar krijgt zonder een stalen bus te verwijderen. Ik heb vals gespeeld en ze gewoon in elkaar gelaten om vervolgens het rubber er tussen te doen.

Rubbers krijg je er met een beetje kracht en/of een bankschroef wel in. Wat betreft rubber of poly: rubber slijt veel harder dan poly, maar is wel wat 'comfortabeler'. Ik zou zelf ten alle tijden poly doen.

Wat heb je nodig om het zelf te doen:
bladveerspanner (kan je zelf klussen, maar doe dit alleen als je zeker bent van je fabricatieskills)
Dop en steeksleutel 19, 17 en 13.
Iets om het oude rubber uit je draagarmen te halen
nieuwe bouten (de ouwe ga je waarschijnlijk mollen)
Evt nieuwe carroserieringen
Bankschroef
Uiteraard nieuwe bussen
heel veel geduld

Als je toch je draagarmen los hebt, vervang dan gelijk je kogels in je draagarmen. Bovemste kan je zelf, onderste moet je laten persen.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 02 April 2012, 08:31:54
Beste Max, zo uitgebreide omschrijving! Ik stuur hem de 17e April naar de APK dan eens kijken wat ze allemaal tegen komen.

Ik ben erg nieuwschieuwsgierig. Mogen de Gele koplampen (Duplo's) eigenlijk voor de apk? 


En heeft iemand nog een goeie RIEMEN SET?! (mijn katrol werkt niet goed en dat is een APK afkeur punt!)

Ik heb de kofferbak roest weg gepoetst. stukken beter zo! en alles bekleed. als laatst nog een mooie box in gebouwd ivm. de muziek waar ik zo van houd!

Zo was het:
(http://img600.imageshack.us/img600/1394/20120330221.jpg)

En zo is het nu:

(http://img207.imageshack.us/img207/973/20120330238.jpg)


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: reusjep op 02 April 2012, 10:55:50
Gele koplampen mogen. Moet geel of wit licht zijn.

Veiligheidsriemen zijn niet moeilijk pas te maken: Op de sloop even zoeken naar een wat oudere auto die de katrol ook laag heeft zitten en de bevestigingspunten goeddeels hetzelfde heeft. Vergeet ook niet het apparaat waar je je gesp in klikt mee te nemen.
Misschien zijn er mensen die weten van welke merken ze sowieso passen?


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Max op 02 April 2012, 15:19:30
Ik heb nog wel een set vaste riemen liggen (dwz, geen rol, maar zelf dikte instellen). Bij mij worden het vijfpunts dus me oude heb ik niet meer nodig. Laat maar weten als je ze wil hebben.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 02 April 2012, 15:52:15
Beste Max,

Als het goed is zijn die niet APK waardig. Ze doen hun werk maar er moet volgens mij een 'katrol' voorin zitten! Ik heb zojuist de achter riemen *die niet verplicht zijn* toch maar netjes opnieuw geinstaleerd dus ik ben nu alleen nog maar opzoek naar de voorste riemen met katrollen.

Groet Magnetron!



Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: reusjep op 02 April 2012, 17:24:53
Niet zelf-stellende riemen met een losse gesp - wel driepunts dus - zijn bij mijn weten prima APK-waardig, hoewel ze er niet mooi uit zien. Is de moeite om even bij de keurmeester te checken, maar gezien mijn eigen ervaringen ermee geloof ik niet dat het een punt is.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Paul op 02 April 2012, 17:30:02
http://www.leenapk.nl/article.php?article_id=32 (http://www.leenapk.nl/article.php?article_id=32)

Als ze maar onbeschadigd zijn.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Jeroenvans op 02 April 2012, 17:34:30
ook een gewone hulpgordel word goedgekeurd in een kadett...


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: Max op 02 April 2012, 19:04:35
Dus nogmaals, ik hoor het wel  ;)


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 03 April 2012, 09:24:40
Hi all, wow bedankt voor de info dacht dat dat verplicht was. Nou, uit alle veiligheid wil ik ze toch netjes hebben. Dus ik ga daar naar opzoek. Bedankt voor het meedenken.


Heren ik kom bij een volgend punt. Rem leidingen. Is er al iemand die dit aan heeft gepakt? word het allemaal maatwerk? of kan ik ze ergens bestellen? en zo ja waar? ik heb al wat zoektochten gedaan maar kom alleen maar op C kadettjes uit!

1 van mijn remleidingen lekt, waar weet ik nog niet maar er ligt wel een plasje onder de auto.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: reusjep op 03 April 2012, 15:56:26
Als je 't aandurft kun je gewoon koperen leiding halen bij een (echte) automaterialenzaak. Hebben vaak koperen leiding op rol en knijpen er zo wartels voor je aan.
Zo heb ik 't met de Station opgelost. Rustig op de juiste plekken buigen en de rubbertjes van de oude leiding er omheen doen op de juiste plekken. Neem je oude leiding mee als voorbeeld, dan is de lengte makkelijk te bepalen. ;)
Denk dat je ook zelf snijgereedschap + warteltang kunt kopen, maar dat zal pittig geld kosten.
De leiding naar de achteras kostte volgens mij rond de 18 eu.

Opel-classic-parts heeft ook een leidingenset voor 47eu excl. verzenden. Zoek maar eens op artikelnummer 562004 .
Succes. :)


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 04 April 2012, 12:28:49
Beste Reusjp,

Top antwoord! toevallig was ik net bij (eurami) plaatselijke auto onderdelen boer.

80 euro (dan moet ik mn oude leidngen meenemen en maken ze ze opmaat nieuw)

Nu is mijn vraag alleen. Hoe moeilijk is dit te demonteren? Vanuit de remklauw losdraaien? (daar zit toch een flexibel deel?) en dan word die van koper?

IS dit alleen voor of lopen er 4 leidingen ook naar achteren? (trommelrem)

Ik ga eens een vraagbaak kopen!!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: zomer72 op 04 April 2012, 14:44:43
Vraagbaak heb ik voor je liggen...........en nog meer ......... Remleidingensetje van Splendid parts is een goede tip.
Je weet hoe je mij bereiken kunt. Zomer 69


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: reusjep op 04 April 2012, 16:12:15
Kijk ook even of je alle leidingen wil vervangen of niet. Het kan zijn dat dat niet nodig is, maar dat is geheel aan jou.
Ik vind 80 euro wel pittig aan de prijs.

De remslangen die blijven. Als het goed is zit er een koppelpunt waar je de remleiding uit kunt draaien waar de slang met een borgplaatje vastzit. Anders zou je niet meer kunnen sturen zonder dat je leiding breekt. ;) (Aan de ene kant de remleiding tegenhouden met een steeksleutel, en de wartel aan de andere kant met een steeksleutel losdraaien. Geloof dat je 13 en 10 nodig hebt. Zet ze anders vast even in de kruipolie.)
Mocht de wartel aan de slang vastgeroest zitten, dan moet je rekening houden met het evt. aanschaffen van een nieuwe remslang.

De remslangen voor trommels voor zijn anders dan schijfremmen. Nog iets om rekening mee te houden dus.

Bij mijn weten is de remslang die naar de achteras gaat hetzelfde als de slang die bij schijfremmen vóór hoort.

Mocht je alle leidingen vervangen, bekijk dan ook de slangen even goed. :)

Succes!

P.S.: Je hebt twee korte leidingen vanuit de HRC (hoofdremcilinder) die naar de voorwielen gaan, en één lange leiding voor de achterwielen die via een slangetje overspringt op de achteras en vervolgens splitst. 


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 05 April 2012, 16:26:57
Top, Dat was incl. nieuw tussen materiaal en in 3 uurtjes klaar. Ik vond het wel netjes klinken zo. Maar wacht zo ie zo nog 1 maand want het is gestopt tot zo ver ik weet.

Heb zojuist de auto even op 2 jacks gehad en eens bekeken. Gezocht naar een eventuele lekkage. Nu zat er een dop los (zeg maar zoon aansluiting die je ook met een wasmachine op een water toevoer schroeft.) (Draaidop) daaruit ontstond de remleiding. Die heb ik vast gedraaid. Alles schoongemaakt en eens kijken of die weer lekt morgen! 


Verder zie ik wel wat uitgedroogde rubbers, A.s. 17e gaat die naar de APK. En dan ben ik benieuwd wat er uitkomt! :

(http://img402.imageshack.us/img402/7584/img3509s.jpg)

heb even de trommels weer netjes gemaakt:

(http://img13.imageshack.us/img13/1100/img3574f.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/13/img3574f.jpg/)


Reusjep: Bedankt voor je tips!! zo als je kunt lezen wordt het dus even afwachten hoe of wat.


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: magnetron op 05 April 2012, 20:33:45
Ja we blijven doorgaan! :-)

Shackle wordt gemaakt door een maatje. Zijn er eventueel meer liefhebbers? Dan moeten we maar een leuk prijsje afspreken. Voor de 'bladveer' verlaging!


Titel: Re:NIEUW Kadett B 1.1 1972 van Magnetron
Bericht door: kadettje73 op 05 April 2012, 23:22:30
Ja we blijven doorgaan! :-)

Shackle wordt gemaakt door een maatje. Zijn er eventueel meer liefhebbers? Dan moeten we maar een leuk prijsje afspreken. Voor de 'bladveer' verlaging!

ik had ook van die Shackle gemaakt maar bij mij kwammen ze met het draaien van de wielen tegen de binnenkant van de velg aan, maar nou heb ik ook bredere velgen als jouw denk ik maar let er wel even op ;)


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: reusjep op 06 April 2012, 11:32:13
Bedoel je dat de wartel los zat ? (Zie link hieronder, even remleiding er doorheen fantaseren.)

Dan zou ik ze allemaal checken, en je remvloeistofniveau ook even. Geloof niet dat die zomaar los moeten kunnen zitten. :O

http://www.arie.nl/auto-accessoires/remleiding_en_nippels/_remleiding_wartel.htm


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: magnetron op 06 April 2012, 21:58:10
Ja die zat los! en nu is mijn lekkage opgehouden voor zo ver ik weet staat nu in de garage en morgen ga ik weer kijken.

Je hoort van me :D ! (niveau is top)


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: magnetron op 11 April 2012, 22:21:43
Mmmm lekkage is niet helemaal weg?!

A.s. Dinsdag APK keuring @ Bussum.. Ben benieuwd wat ze me gaan vertellen!



Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: Jeroenvans op 11 April 2012, 22:46:55
zakt je pedaal dan ook langzaam weg? want als dat niet merkbaar is zou ik hem ff droogvegen voor je naar de apk gaat(en natijd het probleem fixen) apk hebben scheelt een hoop gezeik.


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: magnetron op 11 April 2012, 22:54:10
Ja dat was ik al van plan, lekkage is niet weg! maar zo pak ik het ook aan idd!!

Ben benieuwd.


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: Jeroenvans op 11 April 2012, 22:56:13
je kan er na het afvegen ook nog ff vat stof overheen gooien, dan valt het nog iets minder op ;D


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: Max op 17 April 2012, 20:03:44
Wat krijgen we nou? :-[

 http://link.marktplaats.nl/535389154

Max


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: magnetron op 18 April 2012, 09:27:12
Onverwacht maar de situatie staat beschreven helaas!! ik houd het even kort.


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: reusjep op 18 April 2012, 10:14:38
Jammer! Kan niet anders zeggen dan dat ik je enthousiaste aanpak+verslagen met interesse gelezen heb.
Sterkte, en succes met de verkoop!


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: wgortenmulder op 18 April 2012, 11:02:00
Vreselijk balen joh,
kan begrijpen dat je nu andere dingen aan je hoofd hebt.

sterkte


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: zomer72 op 18 April 2012, 11:25:13
Ik hoop dat deze leuke opel in het gooi blijft rondrijden..... ;).      De gordels die ik je voor de apk geleend heb wel even apart leggen aub. die heb ik tzt zelf nodig.

Succes met de verkoop. Zomer69


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: magnetron op 05 Mei 2012, 14:37:22
Beste Allemaal,

Na wat tijd, zijn we er toch achter dat de auto in 'ons' bezit blijft. Gisteren had ik een APK afspraak gemaakt en hij is afgekeurd! We hebben al een heleboel punten 'gemaakt' en dit is de lijst die nu nog moet gebeuren.

Ik wil er dan ook echt voor gaan om dit te maken:

*Stofhoes stuurhuis/-kogel dicht niet af.
*Onderdeel Reminrichting ondeugdelijk. (achter remverschil Linker remkracht: 1410 tegen rechterremkracht: 990
*Handremkabel gerafeld. (Hier komt wellicht het probleem vandaan? omdat die niet goed gesteld zou kunnen staan?)
*Remslang rechtsvoor beschadigt
*Rechter stoel valt niet in slot (is de positionering) Kan zo verholpen worden
*Koppeling moet iets anders afgesteld worden

De draagarm rubbers zijn dus toch nog goed?:O tot onze verbazing.

Algoed:

Ik ben dus opzoek naar:

-Een Stuurhuis (hoes?)
-Iemand die verstand heeft van de handremkabel? en hoe dit te reviseren?
-Remslang rechtsvoor.


Dit was de update tot zover!


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: Jinx op 05 Mei 2012, 16:11:22
Remslangen en stuurhuishoezen zijn (bij een beetje vriendelijk) autohandelaar zo te kopen. (het kan zijn dat je de juiste afmetingen en aansluitingen nodig hebt;.. voorbeeldje meenemen is altijd handig)

Handremkabels zijn bij de verschillende oldtimer handelaars nog zo te krijgen. De hoes en remslangen ook hoor. (wellich zal het best zijn om beide remslangen even te vervangen in dezelfde moeite)


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: nicokadett op 05 Mei 2012, 18:16:40
 Hoi Magnetron,

Ik wil je bij deze nog ff bedanken voor de foto's die je op het forum heb gezet van de meeting op 15 april.

Groetjes van Nicokadett (de gele bkadett met deuk, ik reed in het begin van de tourrit voor je)


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: reusjep op 05 Mei 2012, 21:19:03
Remverschil achter kan de afstelling van de remschoenen zijn wellicht: Er zitten aan de achterkant van de ankerplaat van de rem links en rechts 2 bouten waarmee je de remschoenen zo dicht mogelijk tegen de trommel aan af kunt stellen. Stel ze zó af, dat ze net niet aanlopen.
En kijk gelijk even of de wielremcylinder nog goed is.
Hoofdremcylinder kan het niet echt aan liggen lijkt me, aangezien de remleiding naar achteren gesplitst wordt.

De stuurhuishoes, handremkabel en de remslangen kun je sowieso bij opel-classic-parts wel krijgen.
De communicatie per mail gaat over het algemeen niet in volzinnen en de verzendkosten zijn pittig.
Maar het waren bij mij de stukjes die ik precies niet bij de lokale onderdelenboer kon krijgen. (In tegenstelling tot wielremcylinders, die waren lokaal zelfs goedkoper.)

Afijn, succes! :)


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: Knutselsmurf op 06 Mei 2012, 07:48:12
http://www.autopartsonline.nl/OPEL/KADETT/KADETT+B/remblokken/r/

Als je voering, cilinders of montagesetjes nodig hebt, heb je misschien wat aan deze leverancier. Ik weet niet of ze kabels kunnen leveren, remslangen wel.

Ik heb er al regelmatig zaken besteld en tot op heden is dat goed bevallen. Voordat ze leveren worden gegevens nog even gecontroleerd en telefonisch bevestigd. Bij de levering zit meteen een bus remmenreiniger en keramisch vet.

Groeten,
Reinier.



Titel: APK Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: magnetron op 06 Mei 2012, 10:47:15
@Jinx: Hoi, ja ik heb als het goed is alle onderdelen bij elkaar gevonden:

@Nicokadett: Hoi, Graag gedaan! het was een geslaagde dag!

@Reusjep: De afstelling dacht ik inderdaad al, heb 't laten controleren tijd geleden toen ik hem net had, en de remmen achter waren nog niet aan vervaning toe. Nu ga ik het hele zooitje gewoon vervangen. Alleen heb dit zelf nog nooit gedaan. Dus het word een avontuur! ben erg benieuwd.
zie mijn foto van de bestelling! Als 't goed is kom ik er zo ver mee.

@Knutselsmurf (coole naam ;-) ) Bedankt voor je hulp! deze website is erg handig geweest! Ik ga eind deze maand bestellen! dan is het budget er weer ;-)!



Hierbij dus de foto van de onderdeeltjes die ik nodig heb voor de APK. Het wordt een avontuur om ze erop te gaan maken, nu vraag ik me af, als ik de wielremcylinders 'herplaats' zit ik dan ook weer met remdruk die ik moet afstellen?

Remslangen L/R. Ga ik vervangen, dan loopt mijn volledige rem olie leeg? *Stomme vragen misschien maarja. Ik ben geen kenner!

(http://img69.imageshack.us/img69/5981/handremkabelapk.jpg)

(http://img846.imageshack.us/img846/3035/cyriel.jpg)


Nu nog opzoek naar een STUURHUISHOES

Dit was het voor vandaag!
Groetjes Magnetron!


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: kadett-b20 op 06 Mei 2012, 11:04:58
Stuurhuishoezen zijn o.a. te krijgen bij Splendidparts in Duitsland (Stuurt ook naar Nederland op). Kosten daar 5,95 p/s.
(http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/images/dbimages/artikel_0179138_b_1.jpg)

Linkje naar de webshop: Lenkmanschette GT / Kadett B (http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179138&kategorieid=124&source=2&refertype=1&referid=124)

Ralph


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: Jeroenvans op 06 Mei 2012, 12:24:48
stuurhuishoes heb ik een jaar geleden nog bij de brezan gehaald...


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: magnetron op 06 Mei 2012, 12:31:31
Dank voor de reacties!


Nu de montage nog, ik ga eens google! :)


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: zomer72 op 06 Mei 2012, 12:31:46
Als je de stuurhoezen gaat vervangen, kan ik anders wel even langskomen voor wat aanwijzingen en ik zal dan gelijk mijn stuurkogeltrekker meenemen  ;) ......zijn ze zo los.     Harry banis heeft nog orginele stuurhuishoezen maar vraagt er €25,- voor........ ???  


Succes Zomer69


Titel: Re:APK Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: Knutselsmurf op 06 Mei 2012, 15:31:29




Hierbij dus de foto van de onderdeeltjes die ik nodig heb voor de APK. Het wordt een avontuur om ze erop te gaan maken, nu vraag ik me af, als ik de wielremcylinders 'herplaats' zit ik dan ook weer met remdruk die ik moet afstellen?

Remslangen L/R. Ga ik vervangen, dan loopt mijn volledige rem olie leeg? *Stomme vragen misschien maarja. Ik ben geen kenner!



Nieuwe remcilinders hoef je niet af te stellen, wel ontluchten, zelfde geldt voor je remslangen. Afgelopen week heb ik nog een paar achter-remslangen bij een bmw met klauwen vervangen en heb niet hoeven ontluchten. Als je de slang afkoppelt, spuit niet alle remvloeistof er in 1x uit, dit loopt langzaam door. Daar heb ik gebruik van gemaakt, heb de slang ge de- en monteerd, even gewacht tot de remolie uit de slang kwam lopen, dit druppelsgewijs in de cilinder laten lopen (die nog vol stond met de aansluiting naar boven), de slang er in gedraaid en alles gemonteerd. Daarna nog even gekeken of er lucht in zat, maar de remdruk was goed en geen lucht.

Mocht je tijd nodig hebben om alles te monteren, kun je het rempedaal een stukje ingetrapt houden met een stok tussen het pedaal en je zitting. Op die manier sluit je de doorstroming vanaf je tankje naar de hoofremcilinder af en kan je tankje niet leeglopen.

Ontluchten kan op een paar manieren, met een speciaal drukvat gevuld met remolie op je tankje, met vacuüm op de ontluchtingsnippel van de cilinder of met pompen. Het laatste is het meest gebruikelijke, maar kan het einde betekenen voor de cupjes in de hoofdremcilinder, want je trapt je pedaal dan verder dan hij meestal komt en kan bij vervuiling op die plek de cups beschadigen.

Ontluchten met drukvat: zorg dat de druk niet te hoog is, je tankje kan dat misschien niet meer hebben. Begin met ontluchten altijd met de cilinder die het verst weg is, dus R.A., losdraaien tot de lucht weg is, dichtdraaien, dan de volgende.

Met vacuüm:, geld dezelfde volgorde, zorg er voor dat het tankje goed gevuld blijft, anders kun je weer overnieuw beginnen.

Pompen: als je niet in het bezit bent van deze apparaten, gewoon met 2 man/vrouw/iets daartussen. Pomp een paar keer met je pedaal tot je tegendruk voelt. Lucht is samen persbaar en voelt aan als een veer onder het pedaal. Houd het pedaal vast en draai de ontluchtingsnippel los. Herhaal dit een aantal keren tot de lucht er uit is en ga zo de auto rond. Zorg er voor dat je tankje ook hierbij gevuld blijft.

HEEEELLLL belangrijk, monteer wel de voering/trommels/schijven/klauwen/blokken of wat dan ook. Ik heb dit verhaal al eens aan iemand verteld en die kwam met de mededeling dat de cupjes uit de remcilinders waren gevallen tijdens het ontluchten, die had verder niets monteert  :P

Gebruik geen DOT5 remvloeistof, dit is op silicone basis en kan niet gemengd worden met DOT 3 of 4. Er is wel 5.1 in de handel als vervanger op niet silicone basis.

Heel verhaal, hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,
Reinier.



Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: Knutselsmurf op 06 Mei 2012, 18:29:55
Nog even een puntje ter aanvulling, kijk eerst bij de remcilinders of remklauwen die je niet gaat vervangen, maar eventueel alleen de leiding/slang moet vervangen, of de ontluchtingsnippel gangbaar is. Beetje lastig als je alles gemonteerd hebt en je kan niet ontluchten omdat de nippel afbreekt, is tenslotte maar een hol klein boutje.

Als je het rempedaal ingetrapt en vastzet, staat er druk in je systeem en zitten de trommels/klauwen vast of lopen aan en zijn niet/moeilijk te demonteren. Draai de ontluchtingsnippel iets los en je bent de druk kwijt.

 :P pffffff nog meer verhaal  :-\

Groeten,
Reinier.



Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: magnetron op 07 Mei 2012, 18:51:29
Top! goed verhaal :) ik ben benieuwd. Eind deze maand, gaan we alles bestellen!


Jullie horen van mij! :) Magnetron.


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: magnetron op 16 Mei 2012, 19:57:26
Hi All,

Even een vraag met betrekking tot de koppeling. Als ik hem in trap 'ontkoppelt' ie alleen als ik hem (door mn bodem heen trap) als ik hem 1 cm laat opkomen/ 2 cm is hij alweer ontkoppelt.

Is dit nog af te stellen d.m.v. een kabel? of is mijn koppeling op?


Groet Cyriel.


Titel: Re:Project Magnetron Kadett B 1.1 1972
Bericht door: wgortenmulder op 16 Mei 2012, 21:29:09
even het warteltje van de koppelingskabel een beetje strakker zetten.
Deze zit op de koppelingslepel aan de zijkant van de versnellingsbak.